Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 Jeg blir faktisk utrolig provosert... Stemora mi har ei søster som i mange år sleit med å bli gravid, men når ho først blei det fikk ho trillinger. På toppen av dette er ho alenemanna, ser at ho synes det er vanskelig å ta seg av TRE nyfødte helt alene! Familien hjelper jo selvfølgelig til, men jeg er i 100% jobb, det samme er pappa, stemora mi å resten av familien. Så ja, hun er alene med TRE spedbarn hele dagen - har ho ikke krav på støtte i det heletatt? Anonymkode: 1a6ac...b33
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #2 Skrevet 22. november 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir faktisk utrolig provosert... Stemora mi har ei søster som i mange år sleit med å bli gravid, men når ho først blei det fikk ho trillinger. På toppen av dette er ho alenemanna, ser at ho synes det er vanskelig å ta seg av TRE nyfødte helt alene! Familien hjelper jo selvfølgelig til, men jeg er i 100% jobb, det samme er pappa, stemora mi å resten av familien. Så ja, hun er alene med TRE spedbarn hele dagen - har ho ikke krav på støtte i det heletatt? Anonymkode: 1a6ac...b33 Trodde de hadde det jeg. Anonymkode: 95d84...faa
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 Klart hun har. Får vel nattevakter og alt av kommunen når det er sånn Anonymkode: 274e4...192
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 Jeg kjenner en som var alenemor til trillinger og hun fikk hjemmehjelp fra kommunen, men ellers ikke noe ekstra. Det kommer nok an på kommunen. Hun må ringe i morgen og sjekke hva hun kan få, det er jo nesten fysisk umulig å ta seg godt nok av tre babyer alene, hun har tross alt bare to armer. Men for en rikdom da💕 Anonymkode: f55fc...dea
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 Det er opp til hver kommune om hvilket tilbud til vil tilby til trillingforeldre. Vi har et godt eksempel her. Min kommune tilbyr ingenting til trillingforeldre, mens nabokommunen tilbyr hjemmehjelp, bidrar økonomisk og noe mer jeg ikke husker. Så det er ikke annet å gjøre enn å ringe kommunen å høre. Anonymkode: 5efaf...d44
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 Sjekk om homestart kan hjelpe noe https://homestartnorge.no/til-foreldre/ Anonymkode: af0b5...74f
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #7 Skrevet 22. november 2018 Jeg har trillinger. Var ingenting hjelp å få her i kommunen. Men vi fikk homestart der en dame kom hjem til oss og hjalp. I tillegg ringte jeg frivillighetssentralen og de hjalp. det viktigste er å få samkjørte rutiner. Ha en tavlene notere ned på hver enkelt baby. Ha faste tider til mat. Mine var premature i tillegg så valgte å være hjemme mest mulig. Rigget til med stellebord i stua, 3 små saccosekker og kjøpte flaskestøtte på nett slik at de kunne drikke uten jeg holdt flaska. Var viktig å vise forskjell på natt og dag. Natt var på soverommet i mørke, dag var lys. Gikk 2 uker før de sov greit på natta. Viktigste er å sove når de sover. Det går seg til og man lærer å finne løsninger. Anonymkode: 53a5e...0c2
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #8 Skrevet 22. november 2018 Sjekk med kommunen, for det er forskjellig fra sted til sted hva man får. Du har ikke krav på noe, men er du heldig får du likevel litt hjelp. Kjenner til ei som fikk trillinger her og hun fikk en del hjelp vet jeg. Kom en dame hjem til dem hver dag, lønnet av kommunen, tror faktisk det var 5-6 timer hver dag jeg. Anonymkode: 51c1e...905
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #9 Skrevet 22. november 2018 3 hours ago, Anonym bruker said: Jeg blir faktisk utrolig provosert... Stemora mi har ei søster som i mange år sleit med å bli gravid, men når ho først blei det fikk ho trillinger. På toppen av dette er ho alenemanna, ser at ho synes det er vanskelig å ta seg av TRE nyfødte helt alene! Familien hjelper jo selvfølgelig til, men jeg er i 100% jobb, det samme er pappa, stemora mi å resten av familien. Så ja, hun er alene med TRE spedbarn hele dagen - har ho ikke krav på støtte i det heletatt? Anonymkode: 1a6ac...b33 Hvor er faren da? Anonymkode: 4477d...045
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #10 Skrevet 22. november 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor er faren da? Anonymkode: 4477d...045 Bra du spurte! De hadde sikkert bare glemt å tenke på ham 🤦🏼♀️😆 Nå løste alt seg. Anonymkode: 1eb91...b18
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #11 Skrevet 23. november 2018 venninnen min er også alene med trillinger, de blir 1 i januar, hun har fått masse god hjelp av barnevernet blant annet, barna er i hvert sitt avlastning hjem hver 3 helg, de hjalp henne med og få barnehageplass til alle 3 i januar, så hun kan jobbe igjen, foreldrene hjelper en del til og hun har en fast barnevakt på 16 på kveldene, så hun kan gå ut av og til og få tid til seg selv Anonymkode: f0e8b...f7d
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #12 Skrevet 23. november 2018 Det høres jo skikkelig gjennomtenkt ut å sette trillinger til verden uten å ha en far engang. Anonymkode: 152e6...677
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #13 Skrevet 23. november 2018 Hvor mye offentlige ressurser skal brukes på selvrealiseringsprosjekt til middelaldrende kvinner? er det assistert befruktning eller har far stukket av? Anonymkode: a4087...7b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå