Gå til innhold

Når man kjøper gaver på salg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem skal dra nytte av salget? Mannen mener vi kan spare på det, dvs at vi går etter før pris når vi ser hvor mye vi kjøper for, mens jeg mener mottaker kan få det i «bonus». Dvs de får mer for de 400kr vi bruker på gaven.

Hvem er mest på bærtur her?🙈 Hva tenker dere?

Anonymkode: da976...b81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker som mannen din

Anonymkode: c9866...afd

Skrevet

Kommer litt an på hva tingen koster, vi pleier å kjøpe for 300.Hvis jeg finner en gave til 300 som egentlig koster 600 så tjener jo mottager på det for da får de jo en ekstra fin ting. Men hvis jeg finner en ting til 150 som egentlig koster 300 så tjener jo jeg på det, mottager trenger jo ikke å vite at tingen var på tilbud 😉🙂

Anonymkode: 06197...52a

Skrevet

Vanligvis er vi ikke så nøye på pris. Vi bare kjøper det vi tror mottakeren vil like, men hvis vi har avtalt en omtrentlig sum er det hva vi betaler vi regner ut fra, ikke en mer eller mindre realistisk førpris.

Anonymkode: 117ec...4c0

Skrevet

Jeg tenker vi kan kjøpe dyrere/finere gaver når det er salg! 😊

Skrevet

Hvis vi har behov for å spare inn litt så tenker jeg vi kan gå ut fra den prisen mottaker lett kunne fått tak i det til selv. Om førprisen er 500 men tingen er på konstant tilbud til 250 så er jo prisen 250. Men hvis det er et tidsbegrenset tilbud kun 1 dag som blir utsolgt i løpet av en halvtime, så er det jo min innsats som fører til at de pengene blir spart. 😉 Men som regel liker jeg å benytte sjansen til å gi litt ekstra hvis jeg kan. 😊

Anonymkode: d261d...591

Skrevet

Jeg tenker at salg gjør at mottager får litt mer. At de får for 400kr, og dermed mer/bedre ting ettersom det er salg :) 

Anonymkode: e5fe4...29b

Skrevet

Jeg tenker at hvis jeg kjøper kr til 400 og det har kosta 1000 er det en god nok gave. Men jeg er gavmild og det blir ofte til at man "går i fella" og kjøper en ekstra ting.

Skrevet

Jeg går  prisen jeg betaler for varen når jeg gir gave. Jeg har ingen fast sum til noen, men ca. Ett år kan tantebarn få en dyrere gave enn vanlig om jeg kommer over ett kupp. Andre ganger kan de få en mye billigere gave en vanlig om jeg kommer over ett kupp. (Igrunn ingen i familien som har en ønskeliste, så må tenke mye eller kommer over noe som jeg virkelig tror treffer. I år får minste tantebarn kakeformer til 29,90. Kom over ett skikkelig kupp og ungene mente dette var midt i blinken. Jeg kjøpte til meg selv, men måtte tilbake i byen for å kjøpe en til. Og jeg tror faktisk ikke han skal få mere heller. Ikke så lenge til han har bursdag, så tenker gaven da heller kan bli dyrere enn vanlig) 

Anonymkode: 59934...2ab

Skrevet

Akkurat det der er jeg og samboeren også uenig i 😛 Jeg pleier å starte med samme tanke som våre samboere, at jeg sparer på det. Men innen jul eller bursdag er der, så har jeg som regel funnet flere ting og mottakeren "tjener" på tilbudet i stedet. Jeg synes det er stas å kunne gi mer for samme sum som jeg tenkte bruke, i stedet for å "kjipe inn" som jeg føler det som, hvis jeg kjøper noe til halve prisen av hva jeg tenkte. 

Anonymkode: 0aa47...a98

Skrevet

Enig med deg🙂 Tenk så flaut om mottakeren må bytte gaven (feks klær i feil str) og ser hvor gjerrig man har vært hvis man «tar» overskuddet selv?

Anonymkode: abaed...a35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...