Gå til innhold

Bør jeg si noe eller holde kjeft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo at dette ikke er min sak,men blir likevel provsert og irritert, min venninne er alenemor til 3, hun har spart ca 20.000 til jul og det er supert, men her om dagen knuste hun mobilen sin en iphone 8, nå vil hun kjøpe en ny en iphone xs og den koster mellom 11400-16400 , jeg har sagt at hun heller får kjøpe en billigere en og at dette kan ikke gå utover jentene hennes, men hun sier at dette bestemmer hun selv, hun kan bare be om hjelp.

Jeg synes dette er helt bak mål, hun trenger ikke kjøpe den dyreste hun finner, og be om hjelp fordi hun vil ha den dyreste mobilen ,og at dette går utover jentene ,synes jeg svært lite om. hun trenger virkelig ikke hjelp forhold til mange andre, familier som virkelig lider mye pga pengemangel.

bør jeg snakke sikkelig med henne og få henne på andre tanker, eller skal jeg bare være irritert og la dette gå?

Anonymkode: de6a4...176

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, for en ekstremt egoistisk dame. Du har jo allerede sagt hva du mener, så jeg vet ikke hvor mye hjelp det er i å prøve å overtale henne. For døstrenes skyld kunne du kanskje forsøke en gang til å forklare hvorfor du syns hun handler forkastelig.

Hun kan kjøpe en Huwei, de er like gode og mye billigere. Jeg har en Huwawei laptop etter år med mac. Denne er minst like god som Mac - eller egntlig bedre. En jeg kjenner osm har peiling på OC og mobiler (han jobber med det) sa at hvis MacBooken ikke hadde vært et Apple-produkt hadde den kostet under halve prisen, hvis man kun baserer seg på hva den yter og hvilken kvalitet den er. Man betar overpris bare fordi det er apple. Samme gjelder med Iphone. Den er overhodet ikke så bra som prisen skulle tilsi.

Anonymkode: 79ce8...b00

Skrevet

Hun skal be om hjelp til tross for at hun faktisk har pengene? Den dama hadde jeg ikke orket å være rundt. 

Anonymkode: 527d9...d8e

Skrevet

Hvordan orker du å være sammen med noen som er så selvopptatt at hun tar fra andre som trenger det mer enn henne, uten å blunke?

Anonymkode: e9179...924

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan orker du å være sammen med noen som er så selvopptatt at hun tar fra andre som trenger det mer enn henne, uten å blunke?

*være venn med*

Skrevet

Hvem skal hun få hjelp av, tror hun?

Nav setter ganske strenge krav mpt nødhjelp, altså. 

Anonymkode: 1b6a1...737

Skrevet

Trolletråd.

Anonymkode: 8f14e...e56

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trolletråd.

Kjenner igjen punktsetting eller hva det heter fra x-antall andre tråder

Anonymkode: c3820...332

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner igjen punktsetting eller hva det heter fra x-antall andre tråder

Anonymkode: c3820...332

Ja, begynner å bli rimelig lei av henne nå. Ikke vanskelig å se hvilke tråder som er hennes, og det har vært mange av dem i det siste!

Anonymkode: 1a39a...d50

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, begynner å bli rimelig lei av henne nå. Ikke vanskelig å se hvilke tråder som er hennes, og det har vært mange av dem i det siste!

Anonymkode: 1a39a...d50

Jeg skjønner ikke at det ikke går under spam

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke at det ikke går under spam

Enig!!

Skrevet

Er du klar over at den første setningen din går over fire hele linjer? Punktum er en fin ting.

Anonymkode: 0fce8...b42

Skrevet

Takk til dere som svarte.

Jeg vet ikke hvorfor vi er venner,men føler vel at hun kanskje trenger venner. skal be hun sjekke ut huawei. hun hadde tenkt og spørre hjelp oss og hjelpe

Skrevet

Må huske på at telefonen gjerne nedbetales over 24 mnd, så hun betaler nok ikke alt nå. Men noen velger jo også å cashe ut hele telefonen. 

Skrevet
1 minute ago, Marie___ said:

Må huske på at telefonen gjerne nedbetales over 24 mnd, så hun betaler nok ikke alt nå. Men noen velger jo også å cashe ut hele telefonen. 

ja det kunne hun også,men dette ønsker hun ikke, hun vil heller betale hele summen

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

ja det kunne hun også,men dette ønsker hun ikke, hun vil heller betale hele summen

Da syntes jeg du skal tipse henne om å evt vente til etter jul med tanke på barna, eller at den nedbetales over flere måneder. 

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

Oj, for en ekstremt egoistisk dame. Du har jo allerede sagt hva du mener, så jeg vet ikke hvor mye hjelp det er i å prøve å overtale henne. For døstrenes skyld kunne du kanskje forsøke en gang til å forklare hvorfor du syns hun handler forkastelig.

Hun kan kjøpe en Huwei, de er like gode og mye billigere. Jeg har en Huwawei laptop etter år med mac. Denne er minst like god som Mac - eller egntlig bedre. En jeg kjenner osm har peiling på OC og mobiler (han jobber med det) sa at hvis MacBooken ikke hadde vært et Apple-produkt hadde den kostet under halve prisen, hvis man kun baserer seg på hva den yter og hvilken kvalitet den er. Man betar overpris bare fordi det er apple. Samme gjelder med Iphone. Den er overhodet ikke så bra som prisen skulle tilsi.

Anonymkode: 79ce8...b00

Beklager avsporing men han kompisen din har ikke mye greie. Han har kun rett hvis man antar at maskinen skal brukes til gaming. Dessuten betaler man for operativ systemet til Apple. Det er softwaren deres som er geni-streken. Skal du redigere bilder, film, musikk så vil du ha iOS. 

Anonymkode: 05279...59b

Skrevet
8 hours ago, Marie___ said:

Da syntes jeg du skal tipse henne om å evt vente til etter jul med tanke på barna, eller at den nedbetales over flere måneder. 

Ja skal det, de pengene hun har spart var jo til julen , ikke tlf, skal treffe henne mandag igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...