Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 Altså om de slafser når de spiser? Min sønn ordner voldsomme lyder noen ganger. Når han spiser tyggis slafser han enormt. Er redd for å bli en om kommenterer mye, men disse lydene skjærer i ørene noen ganger😅 Anonymkode: 68d67...f81
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #2 Skrevet 22. november 2018 Her er det normal bordskikk som gjelder for alle. Om det er 10 åringen eller 4 åringen som slafser/smatter eller lignende, så får de klar beskjed om at det ikke er greit. Har ei svigermor som tygger tyggegummi med åpen munn, og det er noe av det verste jeg hører. Mine barn skal lære seg at slike lyder er en uting. Anonymkode: 1c624...f9c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 Her kommenteres det ja, men de er opplært fra de er små til å spise med munnen igjen. Mått lær faren til unegne å spise med munnen igjen også, han slafset så mye at jeg mistet matlysta. Han skjønte ikke hvorfor det var ett problem, helt til han var på middag hos sine foreldre like etterpå. Han hadde blitt sittende hele middagen og hørt på hvordan de slafset og han var enig med meg. For han så var det en vane og noe han var oppvokst med, det hørte liksom med. Så slafser ungene nå og de ikke vil høre, så minner jeg de på hvordan det høres ut under middag hos farmor og farfar. Da er det bråstopp og munnen igjen. Anonymkode: 0a9f2...baa
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 Ene sønnen min lager masse lyd. Det blir vakuum i munnen hans når han spiser så det er helt ekstremt! Han får beskjed hver gang... minsten kommenterer bestefaren sin «ikke snakk med mat i munnen, bestefar!!!». Så her er det flere som må oppdras. Jeg hater slafsing og smatting! Intenst! Anonymkode: 9443c...4c6
Stinepetrine Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 Jepp. Tygger de tyggis med munnen åpen eller tar tyggisen ut av munnen får de ikke ha tyggis. Hater tyggis uansett. Det er noe griseri som ligger overalt på bakken og klistret på offentlige møbler 😂😂. Min sønn raper noen ganger med bordet. Inni seg som jeg har lært han, men ofte litt vel mange ganger for å få oppmerksomhet. Da blir jeg sur. Bordskikk er viktig😊
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 Selvfølgelig, synes det er veldig merkelig om man ikke oppdrar ungene sine... Anonymkode: 45554...2f2
Mostly Harmless Skrevet 22. november 2018 #8 Skrevet 22. november 2018 Hvis du er redd for at det blir for mye kommentarer, ville jeg jobbet med slafsingen og heller utsatt å jobbe med andre ting du eventuelt kommenterer ved bordet. Min erfaring er i alle fall at rullegardinen går ned og ingenting fester seg dersom det blir for mange forskjellige formaninger på en gang. Ellers har vi regelen at den som ikke klarer å håndtere en tyggis på skapelig vis, får ikke tyggis.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #9 Skrevet 22. november 2018 Nei ,for han gjør det ikke Anonymkode: ec2ae...908
amandine Skrevet 22. november 2018 #10 Skrevet 22. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her er det normal bordskikk som gjelder for alle. Om det er 10 åringen eller 4 åringen som slafser/smatter eller lignende, så får de klar beskjed om at det ikke er greit. Har ei svigermor som tygger tyggegummi med åpen munn, og det er noe av det verste jeg hører. Mine barn skal lære seg at slike lyder er en uting. Anonymkode: 1c624...f9c Tror du må være min svigerinne, vi har nemlig samme svigermor.
Fru Banderas Skrevet 22. november 2018 #11 Skrevet 22. november 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså om de slafser når de spiser? Min sønn ordner voldsomme lyder noen ganger. Når han spiser tyggis slafser han enormt. Er redd for å bli en om kommenterer mye, men disse lydene skjærer i ørene noen ganger😅 Anonymkode: 68d67...f81 Selvfølgelig. Eller, dvs. det er ikke nødvendig lengre, fordi enkelte ting (som det å tygge med munnen igjen, kle på seg, og skylle ned når man har vært på toalettet) er så grunnleggende ting som gjerne sitter fra tre-fireårsalderen dersom oppdragelsen har vært på plass. Det er klart du må lære sønnen din opp til å bli et menneske andre ikke forlater i avsky.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå