Gå til innhold

Mødre, og voksne sønner.. et kapittel for seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vet alle om den stereotypiske svigermoren, som gjør alt for sønnen sin, ikke liker deg og mener at du ikke er bra nok for ham. Som ønsker å være nummer én for sønnen sin livet ut.

Men jeg tenker mer på voksne damer som ikke ser at det går en grense der, la meg ta eksempler: 

Hun som gir undertøy med seksuelle tekster på til sønnen sin. "Her bor nøttene", eller "julepølse", sånne ting. Ikke er det bare dårlig og vulgær humor, men det er ikke riktig å gi sånt til sønnen sin. Man har som mor ingenting med hans kjønn Eller baller å gjøre! Eller hvordan/om han bruker penisen for den saks skyld.. Hva med hun som kjøper prevensjon til sønnen sin? Kondomer. En myndig sønn, som selv velger hvilken prevensjon eller OM han skal bruke prevensjon eller ikke. Det er faktisk opp til ham, ikke deg som mor. Svigermor her prøvde én gang å få sin sønn til å kastrere seg da hun mente ett barnebarn var nok. Syke dame.

Det er nok av eksempler på mødre som trår over grenser med sin voksne sønn, jeg vet ikke om det er en sinnslidelse og der bare er synd på dem?.. Eller om de behøver tilsnakk og en rettesnor. 

Anonymkode: 97bfd...890

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor får du disse historiene fra? 😳

Anonymkode: b4201...737

Skrevet

Haha. Synes morsomme boxere og kondomer kan være gaver fra andre ja. Enn mor😂😂. Men er mer irriterende med de mødrene som plukker opp skittentøy etter sønnene når de har pasert 18 år. Eller som kommer hjem til de for å vaske, vanne planter osv. Min sønn på syv må re opp sengen, hive skittentøy til vask, bidra hjemme. En mor sin oppgave er å "lage" eller gjøre sønnene til brukbare ektemann emne i framtiden. Mener jeg. Så kan man skjemme de bort i spesielle anledninger

Anonymkode: 0d5ac...58c

Skrevet

Sånne mennesker har jeg heldigvis ikke i min omgangskrets, og heller aldri hørt om. Hvor eksisterer disse?

Anonymkode: 3a3c6...63c

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi vet alle om den stereotypiske svigermoren, som gjør alt for sønnen sin, ikke liker deg og mener at du ikke er bra nok for ham. Som ønsker å være nummer én for sønnen sin livet ut.

Men jeg tenker mer på voksne damer som ikke ser at det går en grense der, la meg ta eksempler: 

Hun som gir undertøy med seksuelle tekster på til sønnen sin. "Her bor nøttene", eller "julepølse", sånne ting. Ikke er det bare dårlig og vulgær humor, men det er ikke riktig å gi sånt til sønnen sin. Man har som mor ingenting med hans kjønn Eller baller å gjøre! Eller hvordan/om han bruker penisen for den saks skyld.. Hva med hun som kjøper prevensjon til sønnen sin? Kondomer. En myndig sønn, som selv velger hvilken prevensjon eller OM han skal bruke prevensjon eller ikke. Det er faktisk opp til ham, ikke deg som mor. Svigermor her prøvde én gang å få sin sønn til å kastrere seg da hun mente ett barnebarn var nok. Syke dame.

Det er nok av eksempler på mødre som trår over grenser med sin voksne sønn, jeg vet ikke om det er en sinnslidelse og der bare er synd på dem?.. Eller om de behøver tilsnakk og en rettesnor. 

Ville hun at han skulle kastrere seg??!???!! Det er drøyt. Bedre med sterilisering.

Anonymkode: 5588a...51b

Skrevet

Kastrere seg hørtes rimelig vilt ut. Visste ikke at de gjorde det på noen i Norge lenger i det hele tatt. Og snakk om overkill hvis formålet bare er at det ikke skal bli flere barnebarn😂

Anonymkode: 84438...049

Skrevet

Hahaha, sitter her og humrer og ler jeg altså... Boxere med "julepølse" og kastrering 😂

Hvor i alle dager møter du disse mødrene? Jeg hadde forøverig ledd meg ihjel om svigermor var sånn, for mannen min er veldig selvstendig og ville aldri latt mor få sånn "makt" over han at det hadde spilt noen rolle, men jeg har aldri møtt noen slike svigermødre som du beskriver...

Anonymkode: f899a...e87

Skrevet

Min farmor på 83 vasker hver uke hos sin sønn på 61 😂 (min far. Han har vært skilt og alene siden 2000. Han kan fint vaske selv, men er for lat.)

huff og huff

Anonymkode: 14a80...a77

Skrevet

Hva slags omgangskrets har du HI? Aldri hørt om sånne historier. 

Anonymkode: 48f59...834

Skrevet

Det tror jeg vil avhenge veldig av familiedynamikken, gitt. Vi kunne godt fleipa med voksne sønners kondombruk og generelt alt annet som foregår i det området - på samme måte som vi kan fleipe med mine foreldres sexliv. Hvis du er den som kommer utenfra får du ta skikken der du er.

Skrevet

Foreldre burde være flinkere til å utstyre tenåringen/ung voksen, uavhengig av kjønn, med kondomer. Nordmenn trenger å lære at det finnes kjønnssykdommer, og at klamydia ikke er en ærestittel men helt unngåelig. Herlig norgesreklame forresten: 

Forøvrig vil jeg ikke si at å gi truse med ‘julepølse’ påtrykt er å legge seg borti sønnens bruk av penisen. Hadde hevet et øyebryn hvis min svigermor plutselig hadde gitt dette til mannen. I en familie som i utgangspunktet har en humoristisk og mer åpen tilnærming til hverandre, kan jo dette være gøy. 

Synes du fremstår som litt prippen. Desduten mistenker jeg at den stereotypen du beskriver, stort sett finnes på film.  

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig i alt du skriver, bortsett fra at det er greit å kjøpe kondomer 😂

Anonymkode: 70aba...974

Skrevet

Det med festlige boxere er da bare humor. Og kondomer til 18 åringen, er da helt klart. Jeg har selv en 17 åring, og jeg har alltid noen pakker med kondomer i skapet, og sier barnet må bare gå å ta, om det så er til eget bruk, eller så venner kan få. 18 åringer trenger ganske kraftig oppmuntring til å bruke kondom. Blir selvfølgelig noe annet om sønnen er 30 år, og mor kommer løpende med kondomer.

Jeg er 42 år og singel, og er på noen nettdating sider. Det er skremmende hvor mange menn på min alder som bor hos mamma. Ga en av de an sjanse, da han sa det var midlertidig, og at han lette etter bolig å kjøpe, det tok bare litt tid å finne det rette huset. Men han pratet jo bare om mammaen sin, og vi var på en Sverige tur, og da måtte han jo handle masse gaver til mamma. Tror nok aldri han flytter ut.

Anonymkode: b0c4c...15f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville hun at han skulle kastrere seg??!???!! Det er drøyt. Bedre med sterilisering.

Anonymkode: 5588a...51b

😂😂

Skrevet

Kommer til å slenge en pakke kondomer etter min sønn også visst han ikke selv kjøper det. Det er jo bare en viktig del av oppdragelsen. 👍 må kunne snakke med ungene om sex og ha en åpenhet rundt tema kondom bruk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...