Gå til innhold

Kjøpe nye klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere nytt til barna når de har klær, eller venter dere til det er utslitt/for smått osv?

Får dårlig samvittighet når jeg ser de som har shoppestopp og klarer seg på kun brukt, føler det nesten er blitt in å handle brukt. Minste her i huset arver masse fra eldre søsken, men jeg ser jo at klærne er slitte, bretten på ermer blir oppfliset og stoffet er ikke så mykt lenger. 

Da får jeg veldig lyst til å kjøpe nytt, nå er det jo også masse gode tilbud i forbindelse med black Friday. Men så tenker jeg at det ikke er bra, for vi har jo så vi klarer oss, ingen dør av litt slitte klær heller..

Anonymkode: 150f6...546

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker å shoppe klær, men jeg prøver å vente til hun vokser ut av klærene sine. Slitte rekker de sjelden å bli før hun er vokst ut av dem. Har ingen å arve etter.

Anonymkode: 278e4...3fb

Skrevet

Her blir det litt av begge deler, det er fint å arve, men deilig med litt nytt også.

Anonymkode: c2c5b...d5d

Skrevet

Jeg gjenbruker det som fremdeles ser fint ut og gir bort resten til Frelsesarmeen. 

Har gjennomgått tøyet 3-4 år fremover i tid og kjøper inn på salg det som mangler eller skal byttes ut. Kjøper dermed så og si nesten aldri klær til fullpris såfremt det ikke er noe helt spesielt.

Anonymkode: dd20d...21c

Skrevet

Vi har ingen å arve fra, så her er det meste nytt. Kjøpte en del brukt på nett da hun var mindre, men tilbudet blir dårligere til eldre de blir. 

Prøver å selge det som er pent brukt, men det er liten interesse for gode klær til under halv pris, synes jeg. 

Og så kjøper jeg nok mer enn det som strengt tatt er nødvendig, men det er kjekt å ha litt å velge i. 

Skrevet

Jeg kjøper nytt til minste selv om hun arver. 

Skrevet

Ja det er jo så gøy med barneklær. Får sånn lyst på alt mulig fint til de små. Tusen takk for svar.

Skrevet

Men du tenker jo helt riktig! Vi er jo i ferd med å ødelegge jorda fullstendig, og vanvittig klesforbruk er en del av det.

Anonymkode: 28d73...e3a

Skrevet
12 hours ago, Anonym bruker said:

Kjøper dere nytt til barna når de har klær, eller venter dere til det er utslitt/for smått osv?

Får dårlig samvittighet når jeg ser de som har shoppestopp og klarer seg på kun brukt, føler det nesten er blitt in å handle brukt. Minste her i huset arver masse fra eldre søsken, men jeg ser jo at klærne er slitte, bretten på ermer blir oppfliset og stoffet er ikke så mykt lenger. 

Da får jeg veldig lyst til å kjøpe nytt, nå er det jo også masse gode tilbud i forbindelse med black Friday. Men så tenker jeg at det ikke er bra, for vi har jo så vi klarer oss, ingen dør av litt slitte klær heller..

det er litt opp og ned faktisk

Anonymkode: c3f9a...6c6

Skrevet

Nei. Her arver ungene (1 og 5 år) stort sett alt de trenger. Både klær, yttertøy og leker. Synes jo det er veldig mye fristende og fint barnetøy i butikkene, men kjøper ikke nytt når ungene har det de trenger og mere til. Det blir å kaste pengene ut vinduet.

Skrevet

Her må jeg innrømme at jeg synder. Han største arvet en god del før, men nå er det lite. Nå er både han og søsteren litt opptatt av klær, så det handles en del. 

Treningstøy er det det går mest i. Begge trener 7-10 ganger pr uke, så det går unna med tightser, shortser, tekniske t-skjorter og sportstopper. Og sokker! 

Anonymkode: b67d2...5ad

Skrevet

Har to jenter med to års mellomrom. Minste arver selvsagt mye fra eldste, men slitte klær går i søpla! Ungene mine kan gjerne gå i arvede klær, men de skal være hele og uten flekker.

Anonymkode: b7a08...d37

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har to jenter med to års mellomrom. Minste arver selvsagt mye fra eldste, men slitte klær går i søpla! Ungene mine kan gjerne gå i arvede klær, men de skal være hele og uten flekker.

Ja, men hva med sånn som pysjamaser, med litt flisete ermer. Har mye klær fra PoP fra eldste de er ofte like fine etter noen år, men ermene ryker i bretten. 

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men hva med sånn som pysjamaser, med litt flisete ermer. Har mye klær fra PoP fra eldste de er ofte like fine etter noen år, men ermene ryker i bretten. 

Akkurat pysjer gjør ikke noe om er litt frynsete langs kanten. Har hatt flere pysjer som er brukt av venninnes to jenter før mine to bruker de. Blir rimelig utvasket og slitt etter hvert, men det får gå :) 

Skrevet

Vi arver ikke av noen. Og synes mesteparten av klærne til sønnen min, er så slitt, at det er ikke noe å gi videre. Men er det noe som er lite brukt, så får bestekompisen hans det. Sønnen min er høy, og denne gutten er litt lav, så det passer perfekt. 

Så kjøper jeg ikke inn store mengder klær, er jo de som har 15 bukser, 20 gensere osv. Det er jo for mye.

Men nå som det var salg, så passet jeg på, og kjøpte en god del klær til sønnen min. Men da i neste størrelse. Han er 12 år nå, og det begynner å bli litt mer populært med merker. Så da er det fint å få klær til halv pris. Fikk og tak i en del sommertøy til 70% rabatt. 

Anonymkode: 8dfb5...3fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...