Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Ser mange som ber om penger til julefeirning og gaver til barna på spleis.no. Men hvor være sikker på at de virkelg er »trengende»? Kanskje tryggest å gi til Frelsesarmeen og lignende. Anonymkode: 3ea2b...59e
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser mange som ber om penger til julefeirning og gaver til barna på spleis.no. Men hvor være sikker på at de virkelg er »trengende»? Kanskje tryggest å gi til Frelsesarmeen og lignende. Anonymkode: 3ea2b...59e Man kan jo uansett ikke være sikker på at folk er trengende. Frelsesarmeen og andre lignende organisasjoner som deler ut mat og ting, sjekker ikke hvor trengende folk er. Men jeg hadde aldri gitt til noen som opprettet spleis til egen julefeiring, jeg tenker at de virkelig trengende hadde ikke gjort det. Anonymkode: 360d1...e93
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 Det er det siste jeg ville gitt til - tett fulgt av dib- og Finn.no-tiggerne, da. Det er definitivt bedre å gi til en organisasjon. Anonymkode: 642c8...a82
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 Jeg gir ikke til folk som tigger på nett, de tror jeg ikke er trengende. De som virkelig trenger det tigger sjeldent og terskelen for å søke hjelp er høy så disse vil jeg heller gjør det igjennom frelsesarmen ol der det ikke synes hvem som søker hjelp. I min gamle hjemkommune fanget helsestasjon, helsesøster, rødekors og noen flere opp hvem som trengt hjelp. Disse ble koblet opp med gruppen som jobbet med å skaffe julegaver, klær og mat. På juletreet i byen ble det hengt opp lapper med ønsker, folk tok en lapp, kjøpte gave og leverte der de skulle. Jeg tror flere kommuner gjør slikt. Her jeg bor nå så er det «ensomt juleetre søker» som skaffer flest gaver til de som trenger. Det er sikkert flere også, men nå har det blitt en tradisjon for ungene å gi der så det skal vi i år også. Anonymkode: 2c3a3...c11
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg gir ikke til folk som tigger på nett, de tror jeg ikke er trengende. De som virkelig trenger det tigger sjeldent og terskelen for å søke hjelp er høy så disse vil jeg heller gjør det igjennom frelsesarmen ol der det ikke synes hvem som søker hjelp. I min gamle hjemkommune fanget helsestasjon, helsesøster, rødekors og noen flere opp hvem som trengt hjelp. Disse ble koblet opp med gruppen som jobbet med å skaffe julegaver, klær og mat. På juletreet i byen ble det hengt opp lapper med ønsker, folk tok en lapp, kjøpte gave og leverte der de skulle. Jeg tror flere kommuner gjør slikt. Her jeg bor nå så er det «ensomt juleetre søker» som skaffer flest gaver til de som trenger. Det er sikkert flere også, men nå har det blitt en tradisjon for ungene å gi der så det skal vi i år også. Anonymkode: 2c3a3...c11 Det er en så tullete holdning at de som faktisk har ressurser til å søke hjelp ikke har behov for det. Anonymkode: 4cb3f...5f6
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 Jeg gir til den lokale Hjelp oss og hjelpe, de samler inn før jul og gir til folk som trenger det. Er det noen som lurer dem får jeg heller leve med det, for de fleste som får hjelp derfra trenger det faktisk. Anonymkode: 38f4f...5c9
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #7 Skrevet 22. november 2018 jeg hjelper kun hjelp oss og hjelpe, stoler ikke på privat personer Anonymkode: 6a9d4...227
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #8 Skrevet 22. november 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: jeg hjelper kun hjelp oss og hjelpe, stoler ikke på privat personer Anonymkode: 6a9d4...227 Jeg vet om en som får hjelp fra dem og så går og kjøper dyre merkeklær til ungen Anonymkode: 19ef0...8c0
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #9 Skrevet 22. november 2018 5 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg vet om en som får hjelp fra dem og så går og kjøper dyre merkeklær til ungen Anonymkode: 19ef0...8c0 det er ikke bra,men har en nabo som får hjelp av dem, der går det nesten ikke rundt i hele tatt Anonymkode: 6a9d4...227
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #10 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: det er ikke bra,men har en nabo som får hjelp av dem, der går det nesten ikke rundt i hele tatt Anonymkode: 6a9d4...227 Men de er tydeligvis ikke veldig kritiske de heller. Nå har den ene forelderen kjøpt julegave til den andre for 5000 kr elns, men likevel har de såå dårlig råd. Anonymkode: 19ef0...8c0
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #11 Skrevet 22. november 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Men de er tydeligvis ikke veldig kritiske de heller. Nå har den ene forelderen kjøpt julegave til den andre for 5000 kr elns, men likevel har de såå dårlig råd. Anonymkode: 19ef0...8c0 det kan godt være,men samtidlig er det mange som virkelig trenger hjelp der Anonymkode: 6a9d4...227
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #12 Skrevet 22. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men de er tydeligvis ikke veldig kritiske de heller. Nå har den ene forelderen kjøpt julegave til den andre for 5000 kr elns, men likevel har de såå dårlig råd. Anonymkode: 19ef0...8c0 Hvordan tenker du at Hjelp oss å hjelpe skal kunne vite det? Anonymkode: 360d1...e93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå