Gå til innhold

Blir så frustrert over min personlige trener


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syntes han pusher med alt for mye. Idag skulle jeg løpe en såkalt løpstest, og etter noen minutter klarte ikke kroppen mer og jeg falt da på asfalten og kastet opp flere ganger. Da ble han irritert og ba meg reise meg opp igjen, sa jeg rett og slett kunne bedre enn dette. Er dette greit? Burde jeg si han opp?

Anonymkode: 4367c...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok en maxpuls-test en gang og det første han spurte om var om jeg var voldelig. Da han hadde hatt ett tilfelle hvor den som skulle testes hadde "klikka i vinkel" når han hadde pushet på :)

Kanskje er han ikke så flink på å finne balansen mellom å pushe på og det å skjønne at nok er nok. 
Burde jo uansett trene hos noen du føler deg trygg på. 
Så er nesten du som må bestemme deg for om du synes det er greit. 
De fleste personlige trenere vil nok pushe hardt til tider, men er nok stor forskjell i måten de gjør det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at man har en personlig trener er jo at man ønsker å bli pushet hardere enn man klarer pushe seg selv, så det er klart de skal pushe.

Men det er jo en hårfin balanse i dette, for han må jo motivere deg også, og du må føle deg trygg på han.

Om du falt sammen på asfalten etter noen minutter og kastet opp må du være i ekstremt dårlig form, og når du da i tilleggg har funnet en personlig trener som har dårlig forståelse for det så er det kanskje dårlig match? Kanskje trenger du en personlig trener som er flinkere til å motivere enn å pushe nå til å begynne med?

Anonymkode: dd4c6...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at du må ha pt. Tenker du har godt av å gå litt i kjelleren innimellom. 

Høres uansett ut som dere ikke har kjemi da. 

Anonymkode: 217aa...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde byttet pt, ingen tvil! Din opptrer ikke profesjonelt når han blir irritert når du presser deg så mye og blir så dårlig (av det han ber deg gjøre) at du må kaste opp!

Om han hadde vært profesjonell så hadde han brukt dette som en god anledning for læring for dere begge to. Han burde vist deg en viss form for empati, og videre tatt en prat med deg om at dere sammen må finne en belastning som passer for deg og din kropp, HI. Det vil si at han, som skal være den profesjonelle, må ta til seg at han i dag presset deg altfor langt og fremover legge opp treningen til et nivå som passer deg bedre, som pusher deg til å yte ditt beste, men som ikke bikker over i det som er altfor mye for deg. Men du må  også lære deg å sette grenser for deg selv, du må lytte til kroppen din og stole på deg selv, kjenne etter hva som er ok, hvor mye ubehag som er ok for deg når du presser deg, uten at det blir for mye. Han skal riktignok presse deg til å få best mulig fremgang, men det betyr ikke at du skal trene deg så dårlig.

Bytt trener!

Anonymkode: 53a53...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

En av grunnene til at man har en personlig trener er jo at man ønsker å bli pushet hardere enn man klarer pushe seg selv, så det er klart de skal pushe.

Men det er jo en hårfin balanse i dette, for han må jo motivere deg også, og du må føle deg trygg på han.

Om du falt sammen på asfalten etter noen minutter og kastet opp må du være i ekstremt dårlig form, og når du da i tilleggg har funnet en personlig trener som har dårlig forståelse for det så er det kanskje dårlig match? Kanskje trenger du en personlig trener som er flinkere til å motivere enn å pushe nå til å begynne med?

Anonymkode: dd4c6...2c3

Jeg er en veldig aktiv person. Har en god kjemi men syntes han kan være litt urimelig noen ganger. Er 170cm høy og veier 52 kg. 

Anonymkode: 4367c...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å snakke med han da? -i rolige former?

Syntes jo at han fortjener en sjanse til å ha en dialog med deg om hva dine ønsker og forventninger er, før du sier han opp. Funker det ikke på treningen etter så er jo saken grei.

Noen liker metoden han bruker på deg, og hvis du ikke sier noe så antar han sikkert at du liker det (som menn ofte gjør...😏). Selv om jeg skal være enig i at oppkast er et lite hint om at grensen er nådd, men han er vel typen som er dårlig på hint?:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er en veldig aktiv person. Har en god kjemi men syntes han kan være litt urimelig noen ganger. Er 170cm høy og veier 52 kg. 

Anonymkode: 4367c...437

Er du ikke ekstremt tynn da??

Anonymkode: 03a20...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er en veldig aktiv person. Har en god kjemi men syntes han kan være litt urimelig noen ganger. Er 170cm høy og veier 52 kg. 

Anonymkode: 4367c...437

Hvis jeg var veldig aktiv, men klarte ikke å løpe noe mer enn noen få minutter uten å spy, da tror jeg at jeg hadde blitt litt bekymret.

Anonymkode: f2673...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er en veldig aktiv person. Har en god kjemi men syntes han kan være litt urimelig noen ganger. Er 170cm høy og veier 52 kg. 

Anonymkode: 4367c...437

Du er selvsagt ikke en veldig aktiv person når "kroppen ikke klarer mer" og du blir liggende på bakken og spy etter få minutters aktivitet Bytt gjerne trener, men fortsett å trene!

Anonymkode: 8ece8...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg var veldig aktiv, men klarte ikke å løpe noe mer enn noen få minutter uten å spy, da tror jeg at jeg hadde blitt litt bekymret.

Anonymkode: f2673...7ac

Her er det snakk om 20 minutter uten stopp. I rask tempo, ikke noe jogging. 

Anonymkode: 4367c...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det snakk om 20 minutter uten stopp. I rask tempo, ikke noe jogging. 

Anonymkode: 4367c...437

Da er det kanskje for mye for deg, og det må treneren din vite og respektere. Men veldig bra er det ikke for en veldig aktiv og slank dame altså....

Anonymkode: dd4c6...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det snakk om 20 minutter uten stopp. I rask tempo, ikke noe jogging. 

Anonymkode: 4367c...437

Det var du som skrev noen minutter, det er langt fra 20 min i mine øyne

Anonymkode: f2673...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...