Gå til innhold

Vi har det stygt her hjemme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det stygt hjemme. Vet dere hvorfor?

1)      Vi leier. Det går det an å gjøre noe med. Huseieren gjør null for å pusse opp f.eks. badet og flisene er knuste, gulnet fra 80-tallet en gang. Veggen flasser av fordi de brukte maling som åpenbart ikke tåler baderom, og under malingen er det tapet. Ser helt grusomt ut. Det er brukt ultrabillig laminat i stua, og den bølger seg og blåser seg opp på grunn av fuktighet. Det har også skalet av fordi det var så elendig kvalitet. Tapeten rundt omkring på kjøkkenet krøller seg og holder på å falle av fra undersiden. Det er høl i døra fordi de forrige som bodde her ville ha katteluke. Det er skrudd noe plank foran, ser helt grusomt ut det og. Det mangler listverk her og der i taket eller på veggene. Det er plater rundt på veggene som løsner fra underlaget og buler ut fra veggen. Vi skal flytte, assa, jobber med saken. Men det hjelper ikke så mye, fordi (2)):

2)      Mannen min tviholder på stygge møbler. Han har f.eks. et skap og en seksjon som han har arvet. Det har han tviholdt på i 7 år, og de er helt forferdelig stygge. Men jeg skjønner hans føleri oppi dette her, det er tross alt arvet med affeksjonsverdi. Men det faller fra hverandre og har en fæl 70-tallsstil over seg. Mørkebrunt med forskjellige farger på glassene og sånn, kanskje noen har sett lignende? Fæle greier. Vi har også to stuebord fra IKEA som har boblet opp gjennom overflaten. Det er noe trespon – sponplater? Som er under.. det ytre.. som bobler opp og stikker seg ut gjennom. Vi har to bord fordi 1 var for kort. De er helt grusomt stygge, kosta vel 39 kr eller noe på IKEA og jeg fikk ham med på å kjøpe dem. Men fysj, som de ser ut. Vi har også noen slarkne, vinglete, stoler fra IKEA som er klare for dynga. Spisestuestoler.

Men hva i all verden kan JEG GJØRE for å overtale mannen til å hive de stygge, gamle møblene (og stuebordene) så vi kan kjøpe nytt? Med nytt tenker jeg brukt til en billig penge. Han gidder bare ikke, vil ikke, skal se på det, jeg har mast i flere åååååååååååååååååååååååååååååååårrrrrrrrrrrr om dette her, men kommer ingen vei med det. Skal jeg bare brette opp ermene, og si «NÅ SKAL DET UT :) »? Er det sånn jeg må gjøre det, beordre? Må jeg leke sjef og stille ultimatum? 

Anonymkode: 1ec37...065

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Jeg hadde flyttet, kan ikke bo sånn selv om dere leier.

2. Hvorfor må du ha mannen med på å bytte ut bord til 40 kr? Det er vel bare å kjøpe et brukt et på Finn, hente det og kaste ut de gamle?

Anonymkode: 90449...2d2

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1. Jeg hadde flyttet, kan ikke bo sånn selv om dere leier.

2. Hvorfor må du ha mannen med på å bytte ut bord til 40 kr? Det er vel bare å kjøpe et brukt et på Finn, hente det og kaste ut de gamle?

Fordi han blir sur. Dessuten koster et brukt et 500+så ikke småpenger det heller.

Hovedproblemet er dog de gamle møblene.. hva gjør jeg med dem??

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi han blir sur. Dessuten koster et brukt et 500+så ikke småpenger det heller.

Hovedproblemet er dog de gamle møblene.. hva gjør jeg med dem??

Om det er gamle eikemøbler han har arvet så kan du jo male dem? Det er populært om dagen med gjenbruk, og litt mating og f.eks nye knotter gjør gamle møbler til nye.

Skrevet

La han bli sur da vel? 

Vi har stuebord fra IKEA, to stk nesten runde. Kosta under 400 kr. Jeg valgte! Så går an å kjøpe billig nytt også 

Anonymkode: c4b12...da0

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om det er gamle eikemøbler han har arvet så kan du jo male dem? Det er populært om dagen med gjenbruk, og litt mating og f.eks nye knotter gjør gamle møbler til nye.

Det er ikke eik. Det er ræl. Jeg tror ikke du skjønner, de har farget glass som ikke går an å ta ut. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke eik. Det er ræl. Jeg tror ikke du skjønner, de har farget glass som ikke går an å ta ut. 

Er det laminat? Jeg tror jeg har en anelse om sånn ca hva slags type møbel du mener, besteforeldrene mine hadde skap i stuen med flerfargete glass. Melv om de har farget glass, så vil litt maling hvis det går an, og nye knotter gjøre mye. Selv har jeg beiset mine gamle furumøbler, de er fremdeles litt gammeldagse, men 100 ganger bedre enn hva de var.

Anonymkode: c75e5...f03

Skrevet

Høres grusomme ut. Ødelegg møblene ved en "tilfeldighet". Kjenner du noen som har en stor valp som kjør i tennene? Tilby deg å passe den og oppmuntre den til å gnage dem i stykker. Gi barna fingermaling i grusomme farger, dekk gulvene med plast og gi dem frie tøyler (uten at mannne får vite at de faktisk fikk lov).

Eller du kan faktisk bare kjøpe nye møbler og flytte de gamle i boden mens mannen er på guttetur eller på jobb. 

Anonymkode: cc2cc...f24

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres grusomme ut. Ødelegg møblene ved en "tilfeldighet". Kjenner du noen som har en stor valp som kjør i tennene? Tilby deg å passe den og oppmuntre den til å gnage dem i stykker. Gi barna fingermaling i grusomme farger, dekk gulvene med plast og gi dem frie tøyler (uten at mannne får vite at de faktisk fikk lov).

Eller du kan faktisk bare kjøpe nye møbler og flytte de gamle i boden mens mannen er på guttetur eller på jobb. 

Anonymkode: cc2cc...f24

Det er jo et overtramp. Jeg må respektere hans følelser oppi dette her. Men har halvveis fått ham til å gå med på å hive det når vi flytter  

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det laminat? Jeg tror jeg har en anelse om sånn ca hva slags type møbel du mener, besteforeldrene mine hadde skap i stuen med flerfargete glass. Melv om de har farget glass, så vil litt maling hvis det går an, og nye knotter gjøre mye. Selv har jeg beiset mine gamle furumøbler, de er fremdeles litt gammeldagse, men 100 ganger bedre enn hva de var.

Anonymkode: c75e5...f03

Ja, jeg vet ikke hva det er.. Men jeg nekter å bo med det 😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...