Gå til innhold

Dere /m Utagerende barn/diagnoser, utfordr hverdag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger å lufte meg litt. Sliten og fortvilet mor.  Dere med litt større barn, barn som sliter både faglig og sosialt  m diagnose, Asberger, adhd, Tourette, lærevansker etc. Og med sinne og skolevegring, vonde tanker, lager helvete hjemme. Klarer dere alltid å takle situasjonen fornuftig? Jeg prøver så godt det lar seg gjøre, forguder barnet, men ikke hver gang jeg er rolig og behersket som jeg kanskje burde. Jeg blir påvirket, sur for at han ikke vil på skole, men samtidig spør hvorfor ikke. Av og til klarer ikke å se diagnosen- umodenheten, sinne etc. Gjør alt jeg kan med samarbeid med alle instanser.. Oppmuntrer og roser, legger til rette, leser meg opp og gjør det jeg kan. Men vanskelig å alltid takle utbrudd, vegring etc. Flere i samme bås? Har dere avlasting? 

Anonymkode: f4d2c...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neimen kjære deg. Fikk litt vondt inni meg jeg nå. Jeg vil mene å påstå at ingen forelder er perfekt til en hver tid. Med vansker som du beskriver byr det på masse utfordringer, i tillegg til alle andre hinder i hverdagen. Du er et menneske som alle andre, og ikke alltid man klarer beherske seg og være fornuftig i alle situasjoner. 

Som du også skriver så gjør du så godt du kan, og strekker deg så langt det lar seg gjøre for barnet ditt. Jeg skjønner de vanskelige dagene med ekstra mye oppi topplokket kan gi dårlig samvittighet, tanker om at man skulle ha reagert annerledes osv...

Vi har en utfordrende datter,(min bonusdatter), som er hos oss annenhver uke. Vi har 50/50. Vi er veldig slitne mot slutten av uka, og jeg har kanskje ikke alltid gjort det klinisk «riktige» i alle situasjoner hvor jeg blir irritert eller er veldig sliten ellers. Sånn som du beskriver. Samvittigheten kommer krypende. Jeg tenker dette er normalt, for oss dødelige. Gjør så godt du kan. Mulig du kan søke om avlastning? Føler vi hadde trengt det om det ikke var hvor annen hver uke vi hadde solstråla vår her.  Det hadde jeg oppsøkt om jeg var deg, hvis du føler det kunne hjulpet ;) :) 

Anonymkode: 9a937...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...