Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Går mot samlivsbrudd her og vi har to barn. Jeg studerer og jobber samtidig 50% fast(pluss mye overtid). Kan jeg søke om overgangsstønad?og hvor mye eventuelt er det på?Noe annet jeg kan ha rett til?Ikke noe ønskesituasjon, men noen ganger går det ikke som man ønsker. Barna vil bo fast hos meg og far ha annenhver helg pluss dager det passer innimellom. Anonymkode: 73863...644
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/alene-med-barn-hva-nå/alene-med-barn Her står det noe om hva du kan søke på, satser og mekling og egentlig mye annet som kan hjelpe dere i hverdagen. Overgangsstønad har et aktivitetsdag på minst 50%, men beregnes noe opp mot inntekten din, følg lenken så finner du ut av det det. Mekling må dere gjennom før du kan søke på noe og han må ha endret adresse til et annet bosted før du søker. Hvis ikke blir man ikke beregnet som alenemor. I mekling skal dere også komme frem til en bidragssats, den kan dere også få søkt via nav da får du evt bidragsforskudd dersom fortjener for lite, står om det i lenken som er vedlagt. Sender deg en god klem, det er tøft i begynnelsen og det å venne seg til en ny hverdag og takle alt av papirer som skal hit og dit og følelser rundt alt, det er ikke bare bare. Lykke til! Dette går fint 😊 Anonymkode: 6d5f5...57c
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: aktivitetsdag Aktivitetskrav mente jeg. Anonymkode: 6d5f5...57c
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: fortjener Far tjener* Dustete autocorrect.. Anonymkode: 6d5f5...57c
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 Tusen hjertelig takk for svar😊skal sjekke ut den linken😊Nei kjenner det er tøft, men tror det er riktig avgjørelse, gått over lang tid dette..😔Takk for klemmen, dette skal vi klare..har to nydelige skatter som holder meg oppe💕 Anonymkode: 73863...644
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 Studielån og barnetrygd for et ekstra barn. Anonymkode: e44a6...d5d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 Om barna skal bo mest hos deg er det ganske mye du kan søke om. Du vil få en ekstra barnetrygd, skattefradrag som enslig forsørger og bidrag. Det behovsprøvde er støtte til barnetilsyn, overgangsstønad og bostøtte. Du vil som delvis student både få gradert overgangsstønad (gradert mot inntekt) og støtte til barnetilsyn. Bostøtte er det lavere grense på, så den må du sjekke. Anonymkode: 15f39...33b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå