Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Går mot samlivsbrudd her og vi har to barn. Jeg studerer og jobber samtidig 50% fast(pluss mye overtid). Kan jeg søke om overgangsstønad?og hvor mye eventuelt er det på?Noe annet jeg kan ha rett til?Ikke noe ønskesituasjon, men noen ganger går det ikke som man ønsker. Barna vil bo fast hos meg og far ha annenhver helg pluss dager det passer innimellom. Anonymkode: 73863...644
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/alene-med-barn-hva-nå/alene-med-barn Her står det noe om hva du kan søke på, satser og mekling og egentlig mye annet som kan hjelpe dere i hverdagen. Overgangsstønad har et aktivitetsdag på minst 50%, men beregnes noe opp mot inntekten din, følg lenken så finner du ut av det det. Mekling må dere gjennom før du kan søke på noe og han må ha endret adresse til et annet bosted før du søker. Hvis ikke blir man ikke beregnet som alenemor. I mekling skal dere også komme frem til en bidragssats, den kan dere også få søkt via nav da får du evt bidragsforskudd dersom fortjener for lite, står om det i lenken som er vedlagt. Sender deg en god klem, det er tøft i begynnelsen og det å venne seg til en ny hverdag og takle alt av papirer som skal hit og dit og følelser rundt alt, det er ikke bare bare. Lykke til! Dette går fint 😊 Anonymkode: 6d5f5...57c
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: aktivitetsdag Aktivitetskrav mente jeg. Anonymkode: 6d5f5...57c
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: fortjener Far tjener* Dustete autocorrect.. Anonymkode: 6d5f5...57c