Gå til innhold

Åh! Klarer ikke komme igang med eksamen! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en uke siden fikk vi utdelt hjemmeeksamen. Kvalitativ og kvantitaiv metode. Skal lage prosjektskisse. 

Var tilstede på undervisning og jeg forstår faget. Problemet er (som alltid) skrivingen. Jeg skjønner hva jeg vil og hvordan det skal utformes, men jeg klarer bare ikke få det ned på papiret. Jeg hater skriving over alt i verden, hodet "låser" seg. 

Skjønner ikke hvordan jeg skal komme i mål med dette. Er det virkelig mulig å skrive to prosjektskisser på 4.000 ord på en uke? (innlevering onsdag om 1 uke). 

Er oppriktig fortvilet (som alltid?)! :( Skulle ønske det kunne være noen praktiske eksamener i en praktisk utdanning, ikke BARE skriftlig! 

Anonymkode: 04b14...fa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt! Men her må du bare, dessverre.

Tips fra meg: Lag en disposisjon, den trenger ikke være på så mye mer enn 5-10 setninger, små stikkord; hva skal være i innledningen, hoveddelen og avslutningen?Så skriver du ned stikkord for teksten til å begynne med i dag. Ikke sett deg ned for å skrive det, men ha penn og papir i nærheten hele tiden. Når du kommer på noe, bare skriv det ned akkurat som du tenker deg. Kladd i vei. Om du skriver i 10 sekunder eller en time spiller ingen rolle, bare skriv ned det du har i hodet. (Altså ikke tenk på formuleringer osv)

I morgen sorterer du kladdingen, sett stikkordene i «rekkefølge». Her kan du velge å skrive på nytt, nummerere ordene/setningene eller dra streker mellom de til plasseringen du vil ha de i.

Dagen etter prøver du å fylle på disse ordene/setningene, da er du plutselig langt på vei.

Og ja, det er helt mulig det du forespeiler. Jeg klarer aldri å komme i gang før sent (gjerne noen dager før innlevering), men har da gått og tenkt på oppgaven helt siden den ble utlevert og har da mange idéer, så skrivingen går overraskende fort!

Ønsker deg Madsen lykke til! Jeg heier på deg :)

Anonymkode: 9033b...06f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...