Anonym bruker Skrevet 20. november 2018 #1 Skrevet 20. november 2018 Jeg har ikke fullført videregående, finnes det noen kurs jeg kan ta som dytter meg i riktig retning? Regnskapsmedarbeider, kontormedarbeider eller dyrlegesekretær? Finnes det rett å slett noen yrkesrettede kurs som kan få meg i jobb når disse er fullført? Hjelp og råd tas imot. Kan nevnes at jeg er i permisjon, og har ikke muligheten til å gå på vanlig skole. Anonymkode: 0e20f...752
Anonym bruker Skrevet 20. november 2018 #2 Skrevet 20. november 2018 Se på NKI hva de har. Et hav av muligheter Anonymkode: 198dd...052
Anonym bruker Skrevet 20. november 2018 #3 Skrevet 20. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Se på NKI hva de har. Et hav av muligheter Anonymkode: 198dd...052 Ser jeg har omformulert meg feil, altså vil det være noe sjangs å få jobb innen noe, bare pga fullførte kurs? Er det attraktivt for en arbeidsgiver i det hele tatt. Anonymkode: 0e20f...752
Anonym bruker Skrevet 20. november 2018 #4 Skrevet 20. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser jeg har omformulert meg feil, altså vil det være noe sjangs å få jobb innen noe, bare pga fullførte kurs? Er det attraktivt for en arbeidsgiver i det hele tatt. Anonymkode: 0e20f...752 Sånn ja. Nei det skal vel godt gjøres nå i disse dager, med mindre du har tonnevis av erfaring. Men du kan jo ta skole, da? Via NKI. Har du ikke fullført grunnkurs heller? Anonymkode: 198dd...052
Fru Banderas Skrevet 20. november 2018 #5 Skrevet 20. november 2018 Jeg anbefaler deg på det sterkeste å fullføre vgs, for så å ta høyere utdanning.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2018 #6 Skrevet 20. november 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn ja. Nei det skal vel godt gjøres nå i disse dager, med mindre du har tonnevis av erfaring. Men du kan jo ta skole, da? Via NKI. Har du ikke fullført grunnkurs heller? Anonymkode: 198dd...052 Har massevis av erfaring men alt er innenfor salg og service. Jobber som resepsjonist nå, men ønsker ikke å holde på med dette så mye lenger. Derfor jeg tenkte å gjøre noe med skole greiene mine så jeg faktisk blir ferdig med noe. Har bare 3 året så er VGs ferdig egentlig. Men jeg vet rett å slett ikke om et kurs eller flere innen et felt kan hjelpe meg i den retningen. Har ikke fullført noe grunnkurs nei. Anonymkode: 0e20f...752
Anonym bruker Skrevet 20. november 2018 #7 Skrevet 20. november 2018 3 minutter siden, Fru Banderas skrev: Jeg anbefaler deg på det sterkeste å fullføre vgs, for så å ta høyere utdanning. Er redd for å miste retten til foreldrepenger om jeg gjør det. Og jeg har ikke muligheten til å gå på noe fysisk skole det neste året. Venter Nr to i mars. Anonymkode: 0e20f...752
Anonym bruker Skrevet 20. november 2018 #8 Skrevet 20. november 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke fullført videregående, finnes det noen kurs jeg kan ta som dytter meg i riktig retning? Regnskapsmedarbeider, kontormedarbeider eller dyrlegesekretær? Finnes det rett å slett noen yrkesrettede kurs som kan få meg i jobb når disse er fullført? Hjelp og råd tas imot. Kan nevnes at jeg er i permisjon, og har ikke muligheten til å gå på vanlig skole. Anonymkode: 0e20f...752 Har du arbeidserfaring så du kan bruke realkompetanse? De tre yrkene du nevner over her, krever mer enn kurs Anonymkode: 4bb79...2cb
Anonym bruker Skrevet 20. november 2018 #9 Skrevet 20. november 2018 I samme båt som deg, men mangler bare et fag. Jeg tror du kommer unna med fagene: matte,engelsk,norsk, naturfag og et til. Husker ikke helt hvem, historie ? Da går du under 25/7 regelen. Jeg har eksamen veeeldig snart, håper jeg står. Da har jeg studiekompetanse. Du må nok bare kaste deg ut i det😏 Anonymkode: 2d251...8f1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #10 Skrevet 21. november 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Har massevis av erfaring men alt er innenfor salg og service. Jobber som resepsjonist nå, men ønsker ikke å holde på med dette så mye lenger. Derfor jeg tenkte å gjøre noe med skole greiene mine så jeg faktisk blir ferdig med noe. Har bare 3 året så er VGs ferdig egentlig. Men jeg vet rett å slett ikke om et kurs eller flere innen et felt kan hjelpe meg i den retningen. Har ikke fullført noe grunnkurs nei. Anonymkode: 0e20f...752 Mente grunnkurs på videregående. Så du mangler bare 3.året? Kan du ikke bare ta det, da? Så er du ferdig! Da har du en utdannelse i bunn og stiller mye sterkere Du kan ta skole hjemme mens mannen har permisjon, det er helt gull! Gjorde det samme med nr 2 Anonymkode: 198dd...052
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #11 Skrevet 23. november 2018 På 21.11.2018 den 7.47, Anonym bruker skrev: Mente grunnkurs på videregående. Så du mangler bare 3.året? Kan du ikke bare ta det, da? Så er du ferdig! Da har du en utdannelse i bunn og stiller mye sterkere Du kan ta skole hjemme mens mannen har permisjon, det er helt gull! Gjorde det samme med nr 2 Anonymkode: 198dd...052 Takk for råd dere, Nå har jeg time neste uke for å sette opp en plan om hvordan dette skal utføres. Så gjør jeg ferdig videregående under permisjon Anonymkode: 0e20f...752
amandine Skrevet 23. november 2018 #12 Skrevet 23. november 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for råd dere, Nå har jeg time neste uke for å sette opp en plan om hvordan dette skal utføres. Så gjør jeg ferdig videregående under permisjon Anonymkode: 0e20f...752 God avgjørelse! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2018 #13 Skrevet 24. november 2018 Dette klarer du! Jeg tok mastergraden på deltid med 100%leder jobb med personalansvar for 15 stk. 2 barn med lekseoppfølging og kjøring til sosiale møter og trening/kamper. Man må bare bruke all sin fritid på dette utover jobb og barn. Jeg brukte all fritid på lesing. Feks når yngste hadde 3 timers turntrening torsdager, satt jeg på tribunen og leste fag mens jeg kjørte henne tiø trening og ventet på å kjøte hjem. Dette fikser du! Anonymkode: e32e2...56f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå