Gå til innhold

Hvordan forklare dette til en snart 6åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har kontakt med faren sin,men han har bare samvær 1 dag i 6 timer, han overnatter ikke eller noe, men problemet nå er at far spør om han kan, og mini vil jo gjerne ligge hos far,men jeg føler meg ikke trygg på det, siden han er sammens med en som er psykisk syk og har nesten aldri penger, så redd han ikke får maten han trenger, kjæresten er nå innlagt og vert det siden september. de mistet sitt barn til barnevernet.

Skal jeg sende han på overnatting der, eller skal jeg ikke det ? barnevernet er i bilde her og vert der siden han ble født,men dette er mininalt og jeg er veldig fornøyd og ha dem i livet for de har hjulpet meg masse, kan jeg ta dette med de eller må vi gjennom fvk?

Far er en god far ellers og stiller opp på det meste, barnet har bare kontakt med faren og litt med onkel på den siden

Anonymkode: 7e87b...240

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drøft det med barnevernet du, så får du sikkert støtte til å ta den rette avgjørelsen.

Jeg tenker jo i utgangspunket at hvis far er en god omsorgsperson og sønnen din har lyst så kan det jo ikke skade å prøve? Så heller se hvordan det gikk før det gjøres igjen? Men er vanskelig for oss å uttale oss uten å kjenne situasjonen.

Anonymkode: 5a8c4...83a

Skrevet

Nei, det ville jeg uke turt! 

Anonymkode: 9b755...3da

Skrevet

Jeg hadde drøftet med bv først ja. Og om du prøver så er han så stor at han kan sette ord på hvordan han hadde det hos far når han kommer hjem igjen.

Anonymkode: 4ada1...f18

Skrevet

Takk for svar.

tar det med bv først da. har møte den 3 desember,så skal nevne det da

Anonymkode: 7e87b...240

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde drøftet med bv først ja. Og om du prøver så er han så stor at han kan sette ord på hvordan han hadde det hos far når han kommer hjem igjen.

Anonymkode: 4ada1...f18

Det kan du ikke stole på. Barn er så lojale, og han vil helt sikkert til pappa uansett, så du må nesten regne med at han vil skjule pappas "skavanker" om han føler han er nødt til det for å få reise på besøk dit...

Vet om en pappa som drev virkelig omsorgssvikt, drakk alkohol og var temmelig psykisk syk, men datteren hans sa aldri et vondt ord. Hun sa det var moro å være hos pappa for der fikk hun spise så mye snop hun ville og være oppe så lenge hun ville, så det var først når politiet flere ganger hadde måttet ta seg av henne fordi pappa var dritings et eller annet sted med henne på slep så folk ringte både politi og barnevernsvakt han ble fratatt muligheten til samvær uten tilsyn.

Anonymkode: 30848...3a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...