Anonym bruker Skrevet 20. november 2018 #1 Skrevet 20. november 2018 I går, 19. november var den internasjonale Mannsdagen. Dagen for å sette fokus på menn, fedre og gutters utfordringer. Samtidig som menn taper på alle fronter i samfunnet er det nå blitt så politisk ukorrekt å snakke åpent om disse utfordringene at det er det "ingen" som tør. Mange menn har i steden støttet kvinner i abortsaken de siste dagene, og det er bra! Men til og med der klarte en kvinnesaksgruppe å nekte en ordførerkandidat å holde en tale til støtte for kvinners rettigheter i egen kommune, fordi han var mann! Vil samfunnet noen gang kunne akseptere en mann som syter og klager over sine utfordringer? Eller har menn kunn blitt en "evolusjonær blindtarm" som samfunnet er ferdig med? Anonymkode: 9821d...baf
Fru Banderas Skrevet 20. november 2018 #2 Skrevet 20. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: I går, 19. november var den internasjonale Mannsdagen. Dagen for å sette fokus på menn, fedre og gutters utfordringer. Samtidig som menn taper på alle fronter i samfunnet er det nå blitt så politisk ukorrekt å snakke åpent om disse utfordringene at det er det "ingen" som tør. Mange menn har i steden støttet kvinner i abortsaken de siste dagene, og det er bra! Men til og med der klarte en kvinnesaksgruppe å nekte en ordførerkandidat å holde en tale til støtte for kvinners rettigheter i egen kommune, fordi han var mann! Vil samfunnet noen gang kunne akseptere en mann som syter og klager over sine utfordringer? Eller har menn kunn blitt en "evolusjonær blindtarm" som samfunnet er ferdig med? Anonymkode: 9821d...baf Han reaksjon i etterkant gjør at jeg tenker det var helt riktig å be ham vike, så noen andre kunne holde tale i stedet.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2018 #3 Skrevet 20. november 2018 15 minutter siden, Fru Banderas skrev: Han reaksjon i etterkant gjør at jeg tenker det var helt riktig å be ham vike, så noen andre kunne holde tale i stedet. Hans kommentar: "Jeg vet ikke om jeg skal grine, altså. Vi lever i 2018, da må vi kunne kjempe denne kampen. De burde være glade for at vi vil være med. Jeg forstår det bare ikke, sier ordførerkandidaten." Det er vel ikke så urimelig kommentar? Men, det er ikke det som er poenget med tråden. Det går på hvor politisk ukorrekt og vanskelig det har blitt å diskutere saker om menns utfordringer, selv på mannsdagen. Anonymkode: 9821d...baf
Fru Banderas Skrevet 20. november 2018 #4 Skrevet 20. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hans kommentar: "Jeg vet ikke om jeg skal grine, altså. Vi lever i 2018, da må vi kunne kjempe denne kampen. De burde være glade for at vi vil være med. Jeg forstår det bare ikke, sier ordførerkandidaten." Det er vel ikke så urimelig kommentar? Men, det er ikke det som er poenget med tråden. Det går på hvor politisk ukorrekt og vanskelig det har blitt å diskutere saker om menns utfordringer, selv på mannsdagen. Anonymkode: 9821d...baf Han får det til å høres ut som veldedighet.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2018 #5 Skrevet 20. november 2018 Godt å høre at du brukte dagen til å sette fokus på dine hjertesaker. «Det e itjnå som kjæm tå så sjøl» som Vømmøl sa, så det er bare å fortsette med pågangsmot og handling, så skal du nok se at du får avkastning for arbeidet. At menn taper på alle fronter er langt fra sannheten, men det trengs alltid folk som deg som er villige til å ikke bare sutre på nett, men også handle. Anonymkode: 80e54...4fe
Anonym bruker Skrevet 20. november 2018 #6 Skrevet 20. november 2018 Jo, menn er evulosjonens blindtarm.. Anonymkode: 10743...ae1
Anonym bruker Skrevet 20. november 2018 #7 Skrevet 20. november 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: I går, 19. november var den internasjonale Mannsdagen. Dagen for å sette fokus på menn, fedre og gutters utfordringer. Samtidig som menn taper på alle fronter i samfunnet er det nå blitt så politisk ukorrekt å snakke åpent om disse utfordringene at det er det "ingen" som tør. Mange menn har i steden støttet kvinner i abortsaken de siste dagene, og det er bra! Men til og med der klarte en kvinnesaksgruppe å nekte en ordførerkandidat å holde en tale til støtte for kvinners rettigheter i egen kommune, fordi han var mann! Vil samfunnet noen gang kunne akseptere en mann som syter og klager over sine utfordringer? Eller har menn kunn blitt en "evolusjonær blindtarm" som samfunnet er ferdig med? Anonymkode: 9821d...baf Nei, samfunnet vil aldri akseptere folk som syter og klager. Ønskes det endringer kreves det handling, det kan generasjoner av kvinnesaksforkjempere skrive under på. Anonymkode: 80e54...4fe
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #8 Skrevet 22. november 2018 På 20.11.2018 den 19.21, Anonym bruker skrev: Nei, samfunnet vil aldri akseptere folk som syter og klager. Ønskes det endringer kreves det handling, det kan generasjoner av kvinnesaksforkjempere skrive under på. Anonymkode: 80e54...4fe Handling krever akkurat det kvinner har gjort. Stå utenfor stortinget, som menn gjør månedlig, uten noe mediadekning da. Skrive til departementene som lager lovene som diskriminerer menn. Det fordrer den dialogen som kvinner har hatt og fremdeles har. Samtidig virker det som om dine holdninger også er problemet. Å snakke om dette, ha fedregrupper, skrive kronikker er å belyse problemene. Du kaller dette å syte. Vell. Da må vel 100 år med kvinnekamp også ha vært syting da. Å endre folks holdninger, prøve på det. Belyse urett , også i dette forumet ER Å HANDLE. Hvorfor ikke støtte istedenfor å skyte det ned? Anonymkode: feef1...b86
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #9 Skrevet 22. november 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Handling krever akkurat det kvinner har gjort. Stå utenfor stortinget, som menn gjør månedlig, uten noe mediadekning da. Skrive til departementene som lager lovene som diskriminerer menn. Det fordrer den dialogen som kvinner har hatt og fremdeles har. Samtidig virker det som om dine holdninger også er problemet. Å snakke om dette, ha fedregrupper, skrive kronikker er å belyse problemene. Du kaller dette å syte. Vell. Da må vel 100 år med kvinnekamp også ha vært syting da. Å endre folks holdninger, prøve på det. Belyse urett , også i dette forumet ER Å HANDLE. Hvorfor ikke støtte istedenfor å skyte det ned? Anonymkode: feef1...b86 Som du sikkert kan se siterte jeg HI: Vil samfunnet noen gang kunne akseptere en mann som syter og klager over sine utfordringer? Og mitt svar er nei; syting og klaging fører deg ingen steder, Vil du ha resultater må du brette opp ermene og skride til verket.I dag så jeg at psykologistudiet åpner for ekstrapoeng til mannlige søkere, og det må da være et skritt i riktig retning. Anonymkode: 80e54...4fe
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #10 Skrevet 22. november 2018 Tenk det, i fremtiden vil abort, som tragiske menn jobber hardt for å beholde lovlig, gjøre at kvinner velger bort sønner. Ingen vil vel ha sønner? Sånn blir'e! Graver sin egen grav. Ironisk, men også trist. Anonymkode: 1ba2a...960
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #11 Skrevet 22. november 2018 På 20.11.2018 den 19.18, Anonym bruker skrev: Jo, menn er evulosjonens blindtarm.. Anonymkode: 10743...ae1 Lær deg å stave før du prøver deg på videre idioti. Anonymkode: ca724...074
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #12 Skrevet 22. november 2018 Det sitter tydeligvis langt inne å komme med noe sympati for menns utfordringer. Temaet er et av de mest betente i Norge og det er forståelig at de færreste tør å nevne dette, selv på mannsdagen. Det trigger så mye motstand. Til og med ESA har reagert på dette. Norske menn har ikke engang egen opptjeningsrett for fødselspenger. Se her. Dette får vi som samfunn ingenting godt ut av. Når det kun er åpent akseptert å kjøre "likestilling" (kvinnesak) den ene veien vil vi aldri få et rettferdig samfunn. Anonymkode: 9821d...baf
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #13 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det sitter tydeligvis langt inne å komme med noe sympati for menns utfordringer. Temaet er et av de mest betente i Norge og det er forståelig at de færreste tør å nevne dette, selv på mannsdagen. Det trigger så mye motstand. Til og med ESA har reagert på dette. Norske menn har ikke engang egen opptjeningsrett for fødselspenger. Se her. Dette får vi som samfunn ingenting godt ut av. Når det kun er åpent akseptert å kjøre "likestilling" (kvinnesak) den ene veien vil vi aldri få et rettferdig samfunn. Anonymkode: 9821d...baf Jeg tenner et lys for deres lidelser Anonymkode: 1e3bf...004
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #14 Skrevet 22. november 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenner et lys for deres lidelser Anonymkode: 1e3bf...004 Så barnslig du er. Anonymkode: ca724...074
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #15 Skrevet 22. november 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det sitter tydeligvis langt inne å komme med noe sympati for menns utfordringer. Temaet er et av de mest betente i Norge og det er forståelig at de færreste tør å nevne dette, selv på mannsdagen. Det trigger så mye motstand. Til og med ESA har reagert på dette. Norske menn har ikke engang egen opptjeningsrett for fødselspenger. Se her. Dette får vi som samfunn ingenting godt ut av. Når det kun er åpent akseptert å kjøre "likestilling" (kvinnesak) den ene veien vil vi aldri få et rettferdig samfunn. Anonymkode: 9821d...baf Jeg bryr meg, HI. Norske menn har færre rettigheter enn norske kvinne, men jeg håper vi nå tar et skritt i riktig retning, med tanke på de ekstra poengene som nå gis til menn på kvinnedominerende studier. Anonymkode: ca724...074
Anonym bruker Skrevet 22. november 2018 #16 Skrevet 22. november 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det sitter tydeligvis langt inne å komme med noe sympati for menns utfordringer. Temaet er et av de mest betente i Norge og det er forståelig at de færreste tør å nevne dette, selv på mannsdagen. Det trigger så mye motstand. Til og med ESA har reagert på dette. Norske menn har ikke engang egen opptjeningsrett for fødselspenger. Se her. Dette får vi som samfunn ingenting godt ut av. Når det kun er åpent akseptert å kjøre "likestilling" (kvinnesak) den ene veien vil vi aldri få et rettferdig samfunn. Anonymkode: 9821d...baf Masse sympati for menns utfordringer. Stå på! Det som undrer meg, et at mannsdagen kommer og går uten at jeg har sett et eneste innlegg/kronikk/leserbrev som sier: Men hva med kvinnene?! Hvorfor skal vi fokusere på menns utfordringer, når kvinner også har så mange? Med andre ord, innlegg tilsvarende de media flommer over av fra indignerte menn hvert år på kvinnedagen. Pussig, det der. Anonymkode: 650e7...012
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå