Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fyller 22 år i januar og har nettopp begynt på studier for å bli lærer. Sånn det ser ut nå vil jeg være ferdig med utdanningen min om 6 år. Samboeren min er 33 år og er i fast jobb. Vi eier ikke leilighet enda, men har et stabilt sted å bo, og vi kommer til å bli boende her en stund fremover. 

For et drøyt år siden ble søsteren min gravid, og familien er i ekstase! Nå de siste par månedene har også to av søsknene til samboeren fått barn. Det siste halvåret har jeg begynt å kjenne skikkelig på verpesyke. Jeg elsker å passe nevøen min, passer han opptil flere dager i uken hver uke. Det er så koselig! Det hender at jeg drømmer om at jeg er gravid og får barn, og de siste ukene har jeg hatt urolig nattesøvn og problemer med å sove fordi jeg tenker så mye på det å få barn.

Samboeren min er jo en del år eldre enn meg, så jeg føler at vi på en måte har et lite tidspress på oss da jeg ikke vil at han skal være for "gammel" når vi får barn. Dilemmaet mitt her er at samboeren min er totalt likegyldig til det å få barn. Han har fortalt meg at han ikke har noe behov for det, men han kan vel gå med på det om jeg en gang i fremtiden vil ha barn. Etter å ha tenkt mye så har jeg kommet fram til at jeg vil ha barn innen jeg er 25(og han 36), men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal ta det opp med ham... Jeg snakker veldig mye om barn og babyer, men jeg tror ikke han akkurat tenker at jeg vil ha baby. Jeg kan tenke med å gå av p-pillene neste år allerede. Studiene ser jeg ikke på som noe stort problem, jeg er villig til å måtte ta permisjon om det kommer til det. 

Så, jeg lurer på om noen har tips angående hvordan jeg kan ta det opp med samboer? Og evt. om noen kan komme med deres egen erfaring til det å få barn i løpet av studier? Og eventuelt andre ting som en jente på 22 muligens ikke tenker på... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144357605-babysyk-student-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...