Gå til innhold

Hvor mye morsmelk til baby på 2 måneder??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter noe med ammingen og har begynt med tillegg samtidig som jeg prøver å øke min produksjon. Hvor mye morsmelk spiser deres babyer på rundt 2 måneder per måltid? Og hvor ofte. Bare for å få en pekepinn på hvor stor produksjonen må bli for å kunne Evt gå ned på tillegg. Og for å se om jeg noen gang kan kunne gå vekk fra tillegg....

Anonymkode: dbd9d...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye tillegg gir du nå?

Anonymkode: dc4ab...ffb

Nå gir jeg alt mellom 60-100 etter mating hver 3-4 time..men hun får pupp i mellom dette også. Hun er veldig glad i puppen og vil helst være der hele tiden. Men føler at jeg umulig kan ha noe særlig ....

Anonymkode: dbd9d...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Etter siste måltid med MME kl 20-21 så spiser hun bare av meg frem til mellom 08-09 dagen etter. 

Anonymkode: dbd9d...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke med første barnet for det er 11 år siden. Men med tredjemann som nå er 1,5 år så drakk han rundt 90 -120 ml hver 2-3 time

Husk at det du får ut med pumpen ikke stemmer overens med hva du har av melk i brystet. Når babyen ammer så bruker han en helt annen sugeteknikk for å få ut melken enn hva pumpen gjør. Men ønsker du å øke mm mengden så kan du prøver powerpumping. Jeg gjorde det samt jeg fikk medisin av legen som økte melkeproduksjonen. 

Anonymkode: 8f687...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reduser mengden mme til eks 30-40 Ml, 3 gr i døgnet. Amme hyppig, tilby begge bryst. Ta vekt ved helsestasjonen en gang i uka for å se trend.

Anonymkode: dc4ab...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Reduser mengden mme til eks 30-40 Ml, 3 gr i døgnet. Amme hyppig, tilby begge bryst. Ta vekt ved helsestasjonen en gang i uka for å se trend.

Anonymkode: dc4ab...ffb

Hun får da ca 5 måltider med MME . Mener du og bytte ut 3 av de med bare 30-40 MME? 

Anonymkode: dbd9d...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husker ikke med første barnet for det er 11 år siden. Men med tredjemann som nå er 1,5 år så drakk han rundt 90 -120 ml hver 2-3 time

Husk at det du får ut med pumpen ikke stemmer overens med hva du har av melk i brystet. Når babyen ammer så bruker han en helt annen sugeteknikk for å få ut melken enn hva pumpen gjør. Men ønsker du å øke mm mengden så kan du prøver powerpumping. Jeg gjorde det samt jeg fikk medisin av legen som økte melkeproduksjonen. 

Anonymkode: 8f687...8fb

Jeg har afipran fra legen som jeg bruker. Har prøvd pumping hver 2.time pluss at jeg pumpet en del i mellom. Prøvde powerpumping og trodde det hadde effekt, men alt ble bare et stress om å få mer melk så har hatt noen dager med baby hvor jeg har stresset ned, hatt mye hud mot hud kontakt og gitt henne tilgang på puppen hele tiden. Virker som at det har økt noe, men hun spiser like mye ved hvert måltid med MME allikevel. Hvor ofte powerpumpet du per dag? Evt h or ofte ellers? 

Anonymkode: dbd9d...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husker ikke med første barnet for det er 11 år siden. Men med tredjemann som nå er 1,5 år så drakk han rundt 90 -120 ml hver 2-3 time

Husk at det du får ut med pumpen ikke stemmer overens med hva du har av melk i brystet. Når babyen ammer så bruker han en helt annen sugeteknikk for å få ut melken enn hva pumpen gjør. Men ønsker du å øke mm mengden så kan du prøver powerpumping. Jeg gjorde det samt jeg fikk medisin av legen som økte melkeproduksjonen. 

Anonymkode: 8f687...8fb

Hvordan powerpumpet du? Ser at det er mange måter. Jeg har prøvd 20 min-10 min pause-10 min pump-10 min pause for så 10 min pumping igjen . 

Anonymkode: dbd9d...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...