Gå til innhold

Må bare reklamere for ukeshandling og planlegging👍

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gjennomført i 3 uker nå. Første uka handlet jeg rikelig. Endte på ca 1800. Andre uka kunne jeg kjøpe litt mindre, for vi hadde igjen mat i fryser og kjøleskap. Handlet for ca 1400. Siste uke handlet jeg for under 1000 kr, og vi berger fint frem til fredag💪 Da har jeg planlagt ukesmeny, og handlet etter det. Eneste vi har supplert med er litt melk.

Vi er to voksne og et barn i barneskolealder, samt 2 andre barn som gjerne spiser litt når de er hjemme på besøk.

4200-4300 synes ikke jeg er ille på 3 uker. Kunne sikkert spart inn på noe. Har også handlet brus, helgekos, frukt og grønnsaker.

Men uansett. Sløsing eller ei. Det beste er at det har vært innmari deilig å komme hjem og bare hive seg på middagen. Tar opp kvelden før om det er frosset. Sparer så mye tid og styr med å slippe «hva skal vi ha til middag?».

Anonymkode: c5868...576

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må komme i gang med det igjen her og. 

Jeg pleier å lage listeover tørrvarer og fryser- og kjøleskapsvarer, og lager ukemeny utfra det. Da får jeg brukt opp det vi allerede har i fryser, kjøleskap og skap. Tar litt tid, men sparer en del på det. 😁

Anonymkode: 0f24e...fe8

Skrevet

Jeg gjør alltid det. Hver fredag kveld eller lørdag formiddag planlegger vi middager sammen og skriver handlelister. Sjekker skap og hyller lm vi har nok av alt og kjøper brød, smør og pålegg. Bruker ca 500 per uke. En voksen og to barn

Anonymkode: 437f5...f6e

Skrevet

Det er overraskende genialt! Jeg ble så fort blakk hele tiden, skjønte ikke hvorfor, for jeg drikker ikke, røyker ikke, spiller ikke bort pengene eller sløser på noen som helst måte. Gikk gjennom kontoen og fikk meg et ganske stort sjokk: handlet hver dag, og brukte i snitt 300kr gangen i ukedagene, og rundt 1000kr minimum for hele helgen. Da er vi oppe i nærmere 10.000 i mnd i mat og husholdning. Kunne sikkert vært ok om man er stor familie, men her er det bare meg og sønnen på 8 🙊 Ikke bare er det et flaut forbruk, men det må jo har vært mye av spesielt maten som ble kastet.

Begynte å skrive lister, handler en gang i uken, brød osv holder da helt til neste gang, for jeg skjærer det opp i butikken og legger i fryseren. Samme med melk. Nå bruker jeg toppen 4000kr i mnd på mat og husholdning, det er inkludert litt take out i ny og ne, og vi koser oss, altså! Gode middager med gode råvarer, snop og brus i helgene, masse frukt og grønt osv. Har altså plutselig nærmere 6000kr ekstra i mnd, bare ved å handle sånn! Kunne sikkert spart inn ennå mer, men vi lider ingen nød ellers, så går helt fint.

Anonymkode: 70192...b01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...