Gå til innhold

Si opp SFO for 1.klassing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme med 2 små søsken og vurderer å si opp SFO for 1.klassing.

Jeg er jo hjemme likevel og SFO koster.

Hva tenker du?

Anonymkode: 6bfa6...63a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sa opp SFO i 1.klassen. Å betale 3200,- for noen timers barnepass som ungen uansett ikke trivdes i var uaktuelt

Anonymkode: c26af...46a

Skrevet

Jeg hadde heller redusert til å ha plass de dagene de slutter tidlig. Min har god nytte av SFO, trives og leker mye fritt med de andre. Det er jo ofte litt lite lek på dagen, så å få den fritiden etterpå med venner har vært gull her.

Anonymkode: d3201...8eb

Skrevet

Med tanke på at du allerede er hjemme så kan du jo bare si den opp og bruke pengene på noe alle tre barna kan finne på? 

Anonymkode: a95b2...fd7

Skrevet

Mine har SFO fordi det er der vennene er og  SFO her er flinke til finne på aktiviteter.

Behovet var borte lenge for de sluttet.

Anonymkode: 52a4d...9bf

Skrevet

Vil si at det spørs jo på flere ting.

Hvor gamle er de andre barna? Har du fullt opp med dem, og barnet må leke alene?

Trives barnet på sfo?

Har barnet venner på sfo som det leker godt med, og ikke treffes utenom skolen?

Får du gjort det du skal med de andre barna de dagene skolebarnet er ferdig tidlig?

Om du har full plass nå, ville jeg i hvert fall redusert til 1/2 plass.

Anonymkode: f259a...9f1

Skrevet

Jeg er ufør, og vi hadde full plass første halvåret i 1. klasse og halv plass etter jul. Hadde tenkt han skulle få fortsette med halv plass ut 2. klasse også, for det sosiale sin del, men etter 1. klasse sluttet bestevennen, og da ville han slutte også. De bor rett ved siden av hverandre, så de er sammen hjemme i stedet. De lekte uansett bare med hverandre på SFO, så like greit å spare de pengene. ;) Så ringer vi foreldre til hverandre hvis noen av oss ikke er hjemme når de kommer hjem.

Så jeg ville tatt med i vurderingen hva barnet vil selv, hvilke muligheter det er for å leke med klassekamerater på fritiden, og om dere har andre muligheter for pass om det skulle bli behov for det.

Anonymkode: 554ca...9ba

Skrevet

Jeg er hjemme.De på SFO sier at barnet mitt burde går der hver eneste dag. Det er bare 3 stk i klassen som ikke går på SFO. Når jeg har jenta mi hjemme, så blir de andre bedre kjent og blir nære venner.  Det blir vanskelig for barnet mitt å komme inn i leken hvis hun har vært hjemme. Det er på SFO de leker og snakker mest sammen. 

Jeg tror barnet ditt har mere utbytte av å være på SFO. 

Barnet mitt slutter 13.20 på skolen, og hun blir hentet kl 15 - 15 .30  på SFO. 

Anonymkode: 2fcda...39a

Skrevet

Ja, hvor mange av de andre som går på sfo er selvsagt også en faktor. Her var det bare halvparten av guttene i klassen som gikk der da min sønn sluttet.

Anonymkode: 554ca...9ba

Skrevet

Jeg har redusert til halv plass da min unge ikke trivdes på SFO. Nå er han kun der om morningen før skolen og det fungerer fint.

Anonymkode: fe029...a8e

Skrevet

Si opp SFO om det ikke vil gjøre at din 1.klassing blir isolert og ensom, 

mye av det sosiale hender Netopp på SFO. Jeg skjønner at det er dyrt med SFO spesielt når du er hjemme,  men barnet går glipp av så mye lek. Du orker ikke ha med deg andres barn hjem flere ganger i uken. 

Hva med å redusere plassen? 

Anonymkode: 49a9d...69e

Skrevet

Han har halv plass. Vi har bestemt oss for ikke å si opp 😊

Anonymkode: 6bfa6...63a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...