Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #1 Skrevet 18. november 2018 Ett hus, to stuer, to bad, soverom separat og to kjøkken. Jeg er i ferd med å ta til vettet, å gå fra mannen min virker som den eneste løsningen. Jeg er lei av å rydde og vaske etter han. Jeg er lei av å være på jobb i opptil 65 timer i uken og likevel gjøre 80% av husarbeidet mens han går hjemme. Nå tenker jeg som en siste desperat løsning for å beholde familien og barna samlet: bo separat i ett hus. Samles i det daglige i en av delene, men han må holde seg til sitt bad, holde rotet i sin del, klær, snus osv. Alt i sin del av huset. Er dette gjennomførbart? Anonymkode: da3be...841
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #2 Skrevet 18. november 2018 Bare hvis han ønsker det. Anonymkode: fffaf...40a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #3 Skrevet 18. november 2018 Har en venninne som vokste opp med foreldre som ikke var sammen men bodde i samme hus. Men i det tilfelle var det bare snakk om separate soverom. Resten av huset var felles. Om dere har stort nok hus og han går med på det kan dere gjøre det. Men du kan ikke hindre ham i å flytte ut om han ønsker det. Og hvordan vil du føle det om han begynner å ta damer med hjem fra byen eller får seg en kjæreste? Om dere ikke er sammen er det jo ikke en usannsynlig situasjon. Anonymkode: 5738b...3b1
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #4 Skrevet 18. november 2018 Det blir vanskelig å definere hvordan dere deler utgifter, ansvarsområder ved barna, utvendig og innvendig vedlikehold osv osv. Men hvis dere lager en veldig detaljert avtale, og begge holder sin del av økonomisk og praktisk ansvar, samt forpliktelser ovenfor barna og hverandre, så kan det kanskje fungere. Jeg ville heller brutt og blitt alenemor. Anonymkode: 6e149...4db
Anonym bruker Skrevet 19. november 2018 #5 Skrevet 19. november 2018 Høres dessverre alt for innviklet ut til at det vil kunne fungerer godt. Tror jeg heller ville tatt en alvorsprat med han, og om ikke det fører noen vei, gå fra ham. Anonymkode: 56a5d...814
Anonym bruker Skrevet 19. november 2018 #6 Skrevet 19. november 2018 Jeg derimot syns det høres ut som en flott idé! Men ville da prøvd det FØR dere bryter. Det kan faktisk være at denne «avstanden» gjør underverker for forholdet. Gyllen mulighet for dere begge syns nå jeg. Dere får muligheten til å fokusere mer på bare og være kjærester enn den andres rot og hverdagsmas! Da kan dere jo også ta en kveld i uka fri fra hverandre, hvor dere kan se på akkurat det dere vil, være så lat man bare vil, rydde i fred etc.. Ikke så lenge siden jeg så en artikkel om at skilsmissestatistikken har gått ned, ikke fordi folk er så mye flinkere til å holde sammen nå, men fordi så mange prøver seg som særboere før de tar det skrittet å skille seg. Absolutt verdt et forsøk tenker jeg, men da som fortsatt kjærester i første omgang iallfall. Anonymkode: a21c6...4a9
Anonym bruker Skrevet 19. november 2018 #7 Skrevet 19. november 2018 Hva dersom han får seg ny dame og tar med hjem i sin del av huset? Det må jo være greit siden dere ikke er sammen? dersom dette kun gjelder rot ville jeg nok heller tatt en prat med han. Fått kastet alt unødvendig osv. Sett en kasse i garasjen/ute og trø alt du finner av rot fra han oppi der. Klærne hans sluttet du å vaske viss han ikke legger de oppi skittentøykurven. Hvorfor går han hjemme? Da bør han faktisk klare ha middag klar og huset rimelig i orden hver dag. Mulig han er deprimert og bør snakke med en lege? Anonymkode: 51169...47e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå