Gå til innhold

Du er garantert ikke utro hvis du elsker din partner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen vil såre den de elsker ved å være utro. 

Elsker en sin partner så frister ikke utroskap.

Anonymkode: e7b6b...7b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det pinlig å ha så begrenset menneskelig innsikt?

Anonymkode: b7c3d...d98

Skrevet

Du er en enkel sjel.

Anonymkode: f7c06...81a

Skrevet

Jeg er enig! Kanskje man tror man elsker partneren sin, men er man i stand til å være utro, så vet tydeligvis underbevisstheten bedre..

Anonymkode: 9d52e...adc

Skrevet

Jeg er tildels enig. Jeg er utro, og elsker ikke mannen min på den måten jeg tidligere gjorde. Jeg elsker han som en venn, og som mann til mine barn. Men ikke som en livspartner

Anonymkode: 3215e...281

Skrevet

enig med 2 og 3 her

Anonymkode: ac1c7...587

Skrevet

Jeg er ikke utro, men jeg er veldig fristet. Jeg elsker nok ikke min partner nei. Er veldig glad i han, men elsker han ikke lenger. Men så er det barna da, som er det som hindrer meg i å gå...

Anonymkode: c2f6b...409

Skrevet

Jeg elsket min eks så inderlig intenst men jeg var likevel utro flere ganger.

Anonymkode: 53b87...a8e

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg vil mene. Har en mann jeg elsker.

Følelsene jeg en gang hadde for en veldig god kompis (som jeg ikke har hatt kontakt med på årevis) er nå kommet tilbake, og jeg tenker at jeg har lyst å være utro med denne kompisen. Samvittigheten min sier derimot at det kan jeg ikke gjøre, og jeg tenker på en måte at jeg allerede har vært utro når jeg tenker sånn.

Jeg vet ikke hvilke følelser kompisen har for meg, og sannsynligvis har han ikke de samme følelsene, og da blir ikke dette noe problem når vi en gang treffes igjen. Derimot hvis han har de samme følelsene så aner jeg ikke hva som kommer til å skje.

Om dette er følelsen av forelskelse, eller bare begjær det vet jeg ikke.

Sannsynligheten for at vi møtes på en privat plass, som hjemme alene hos en av oss og vi har de samme følelsene er derimot så minimale at jeg egentlig ikke trenger å spekulere på om man kan være utro selv om man elsker sin partner. Det kan faktisk hende jeg er sterk nok til å stå imot.

Anonymkode: 2b049...d2c

Skrevet

Er enig, men aller mest mangler respekten for den man er sammen med. Tror det har større betydning. Man kan føle man er på vei ut av et forhold, men ikke helt over. Og likevel ikke være utro. Eller at det er slutt og man venter med ny partner og sex. Fordi man har respekt for den man en gang elsket.

Anonymkode: 8afdf...2fc

Skrevet

Helt enig. Jeg var utro, og jeg var egentlig bare for feig til å bryte opp forholdet. 

Anonymkode: 630dc...572

Skrevet

Man respekterer i alle fall ikke sin partner om man er utro. Kanskje man tror man elsker vedkommende. 

Anonymkode: 7e3f6...63b

Skrevet

Min tanke er at hvis en elsker sin partner, men blir betatt av en annen, så klarer en å styre unna eller en har ikke samvittighet til å være utro. 

I de årene jeg var lykkelig gift, kunne aldri tanken på å være utro falt meg inn. Både pga jeg ville ikke gjøre det mot mannen jeg elsket, samvittighet og ikke minst ta risken på å bli oppdaget og miste mannen jeg elsket og det vi hadde sammen. 

Derfor mener jeg at man er ikke utro om man virkelig elsker partneren sin. 

HI 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min tanke er at hvis en elsker sin partner, men blir betatt av en annen, så klarer en å styre unna eller en har ikke samvittighet til å være utro. 

I de årene jeg var lykkelig gift, kunne aldri tanken på å være utro falt meg inn. Både pga jeg ville ikke gjøre det mot mannen jeg elsket, samvittighet og ikke minst ta risken på å bli oppdaget og miste mannen jeg elsket og det vi hadde sammen. 

HI 

Dette er en totalt ulogisk måte å resonnere på. Fordi DU ikke føler at du kunne ha vært utro fordi du elsker partneren din, deduserer du at dette derfor er allmenngyldig og gjelder alle andre også.

Du tar nok feil. Menneskesinnet, kjærligheten, dumskapen, kåtskapen - det er mye komplisert hos oss mennesker som gjør at man ikke bare kan dele det inn i svart og hvitt. 

Anonymkode: 2a288...e7c

Skrevet

Jeg elsker mannen min, men jeg er likevel hodestups forelsket i en annen mann nå for tiden. Jeg drømmer om han, fantaserer og er helt på tur. Er jeg ikke på en måte utro, da?

Anonymkode: 852d5...483

Skrevet

Jeg er enig jeg. Jeg har vært utro mot menn tidligere. Jeg kunne aldri i livet vært utro mot mannen min. Han er en dust mange ganger, men det kunne jeg faktisk aldri ha gjort. Har hatt muligheten flere ganger, men det kunne jeg ikke gjort. 

Anonymkode: dfd1c...4f7

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI 

Men du legger jo til grunn at alle føler, tenker og resonnerer på samme måte som deg!

Jeg  har aldri vært utro, men det betyr i grunnen ikke at jeg elsker mannen min noe mer eller mindre enn andre av den grunn.

I mitt hode har det mer med integritet og selvrespekt å gjøre, men jeg innser da at andre mennesker har både annen oppfatning og andre moralske kompass enn det jeg har.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker mannen min, men jeg er likevel hodestups forelsket i en annen mann nå for tiden. Jeg drømmer om han, fantaserer og er helt på tur. Er jeg ikke på en måte utro, da?

Anonymkode: 852d5...483

Jeg syntes ikke du er utro så lenge du ikke er det fysisk. Alle mennesker, tenker jeg fantaserer om andre innimellom det tror jeg bare er sunt. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er en totalt ulogisk måte å resonnere på. Fordi DU ikke føler at du kunne ha vært utro fordi du elsker partneren din, deduserer du at dette derfor er allmenngyldig og gjelder alle andre også.

Du tar nok feil. Menneskesinnet, kjærligheten, dumskapen, kåtskapen - det er mye komplisert hos oss mennesker som gjør at man ikke bare kan dele det inn i svart og hvitt. 

Anonymkode: 2a288...e7c

Jeg sier at min tanke er.... ikke at alle tenker som meg.

Jeg tenker at så lenge en har alt en trenger med partneren sin, så er en ikke utro. Ja,en kan fantasere om andre, men det er forskjell på fantasi og sette det ut i live. Har en f.eks et forhold på si, så tenker jeg at en ikke elsker partneren sin.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier at min tanke er.... ikke at alle tenker som meg.

Jeg tenker at så lenge en har alt en trenger med partneren sin, så er en ikke utro. Ja,en kan fantasere om andre, men det er forskjell på fantasi og sette det ut i live. Har en f.eks et forhold på si, så tenker jeg at en ikke elsker partneren sin.

Jeg føler at jeg får alt jeg trenger hos min mann. Likevel tenker jeg at jeg lengter tilbake til det jeg hadde med min ungdomskompis/elsker. Når vi også har fått kontakt med hverandre nå (men for all del ikke snakket verken om seksuelle følelser eller andre slikt relatert) så kjenner jeg likevel begjæret vokse, og kjenner at jeg ønsker å ligge med han. Sannsynligheten for at det kommer til å skje er relativt liten. Det er heller ikke sikkert noe hadde skjedd dersom anledningen bød seg.

Jeg har heller ikke tidligere tenkt at jeg noen gang kunne vært utro, men nå er jeg ikke bombesikker på det lenger.

Jeg føler faktisk at jeg er utro når jeg i det hele tatt tenker på at det kan skje, og fantaserer om det.

Anonymkode: 2b049...d2c

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsket min eks så inderlig intenst men jeg var likevel utro flere ganger.

Anonymkode: 53b87...a8e

Hvorfor? Tvilerpå du elsket han inderlig intenst hvis du var utro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...