Gå til innhold

Er det noen her som har refluks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som kan fortelle litt om hvordan det er?

Anonymkode: 881b3...a4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ubehagelig...

Anonymkode: 04dfb...7f2

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ubehagelig...

Hvordan ubehagelig, hvordan kjennes det ut? Hva slags symptomer får du? Hva får du det av?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan ubehagelig, hvordan kjennes det ut? Hva slags symptomer får du? Hva får du det av?

Brennende/sviende/«pressende»/«kvalmende»(får ofte kvalme) følelse fra magesekken og opp langs spiserøret. Noen ganger intens smerte i magesekken(området). Jeg får det av alt som kommer opp om du googler «magesår» eller «reflux» og mat. (Kaffe , men drikker en kaffe m melk hver dag -evergood funker best. Bare ikke på tom mage, sjokolade (dette er det verste, men klarer ikke alltid la være), sterke krydder, mye salt, fet mat (så holder meg tynn ;) ), kullsyre og sukker (har mao ikke drukket brus på 20år) mm )

Når det er ordentlig ille så får jeg sure oppstøt eller/og så følelse av at jeg må rape, hvis jeg lener meg frem (økt bukpress), at jeg ikke orker stramme bukserengang

Skrevet

Svir og "brenner" i brystet, bak brystbenet kjennes det som. Ofte sure oppstøt som svir i halsen og kan også komme ut av nesen. En del matvarer (sure ting, men også banan, sjokolade og brus), kaffe, stress gjør det verre.

Anonymkode: 58710...47b

Skrevet

Takk for svar. Bruker dere noen medisiner for det, kan man bli kvitt det?

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Bruker dere noen medisiner for det, kan man bli kvitt det?

Hvorvidt du blir kvitt det kommer jo an på årsaken... for noen hjelper feks syrepumpehemmere, for andre hjelper de medisinene som legger fysisk «lokk» på (feks Garviscon), for noen er det svakere muskelkraft (i ringmuskelen mellom magesekk og spiserør) pga hormoner (graviditet bl.a) , for andre er det mekanisk skade. For noen kan kirurgi hjelpe, for noen medisin.

-dette er noe du og legen din finner ut av, hva som er «din» årsak.

Selv bare anerkjenner jeg at sånn er det, og holder meg unna de tingene som forverrer. Hender jeg tar en slurk Garviscon før leggetid, så jeg slipper det verste akkurat når jeg skal legge meg likssom :) 

Skrevet

Ja, du bør finne årsaken, men det finnes en del tips på nettet også, bare søk f.eks "halsbrann kjerringråd" så finner du sikkert mye som hjelper.

Anonymkode: edb87...138

Skrevet

Merker dere noe på pust og hoste?

Hi

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merker dere noe på pust og hoste?

Hi

Ikke jeg. Sår hals, når det er ganske ille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...