Gå til innhold

Er gravid, men..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 6+0 i dag. Tok HCG prøver hos legen forrige uke, og det var nesten dobling med to dagers mellomrom, så alt skulle være bra. Men på fredag begynte jeg å få brun/beige utflod. Bare noen små flekker gjennom hele dagen. Lørdag var det nesten ingenting, og i dag er det bittelitt flekker igjen.

fredag prøvde vi å finne hjertebank på utvendig ul (5+8) men legen fant det ikke og mente det var for tidlig enda.

 

jeg har alle symptomer på graviditet, men med denne brunlige utfloden og litt menamurringer gjennom helgen er jeg redd. Jeg er redd for SA/MA. Er det noen av dere med erfaringer med samme situasjon? Og hvordan gikk det da evt med dere?

vet jeg kanskje bare blir reddere av å spørre, men klarte ikke la være. 

Anonymkode: 47d72...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å skremme deg, men kan fortelle om min MA som ble oppdaget for 3 uker siden og hva jeg erfarte. 

Da jeg var 7+2 var jeg på trening den søndagen og oppdaget en ganske stor blødning rett etterpå. Ringte gyn mandag og fikk time til ul den onsdagen. I dagene fram til den ul hadde jeg brun utflod i flere varianter(grums, slim, lyst, mørkt. Beklager detaljene). Da jeg kom på ul var det ikke blødningen som de bekymret seg for, en slik kraftig blødning hadde jeg hatt tidligere. Men det var denne utfloden som gjorde at de ble bekymret. Da de så på ul var det ikke tegn til hjerteaktivitet og at det hadde stoppet samme uka, altså like før jeg kom dit.

Det er veldig vanskelig å se noe så tidlig på utvendig ul. Jeg hadd innvendig da jeg var 6+0 og da var det såvidt de så hjertaksjon hos embryoet. Så ville anbefalt at de tok innvendig. 

Jeg ville forberedt meg på det verste og håpet på det beste. Det trenger ikke å bety at dette er det samme. Jeg hadde alle graviditetssymptomene helt til rett før jeg skulle på ul. Håper du ikke ble alt for skremt.

Ønsker deg lykke til og at du slipper å gå gjennom det jeg har vært nå:) Gjerne oppdater om hvordan det går:)

 

Anonymkode: d4996...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Trist å høre at du hadde MA, håper det går bra med deg ❤️

Legen sa på fredag at om det brune ikke hadde gitt seg på mandag så skulle jeg komme til henne, så da gjør jeg nok det. Det var normalt for mange å ha brun utflod i hele svangerskapet sa hun, men jeg er bekymret siden det er mensmurringer i tillegg, og at vi ikke så hjerteaktivitet. Men det er kanskje vanlig, ikke vet jeg.

Kanskje jeg kan få en innvendig ul bare for å sjekke, for det er jo ikke akkurat ålreit å eventuelt gå med noe dødt i seg over lengre tid. Jeg føler meg helt tom, akkurat som om jeg allerede har forberedt meg på det verste 😔 

får bare krysse fingrene... Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg 😊

Anonymkode: 47d72...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra med meg, viktig å tenke framover i slike situasjoner. Det som var der var ikke levedyktig og hadde mest sannsynlig ikke fått et bra liv, så bra kroppen ordner opp. 

Enig med deg. Jeg ville fått tatt en sjekk til slik at du får svar på det du lurer på. Om det i det hele tatt er noe liv der. Eller om det ikke er det. Greit å vite det så tidlig som mulig. 

Bare si til legen din hvor bekymret du er og at du må vite og kanskje føler at noe kan være galt så skal det ikke være noe problem å få ul. 

Anonymkode: d4996...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være du har hatt en ansamling av blod i livmoren som du nå blør ut. Brunt blod er som regel ikke noe å bekymre seg for, siden dette er gammelt blod. Friskt blod er mer bekymringsverdig.

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde blodansamling etter tidlig UL og ble forberedt på at dette kunne komme ut som brun spotting.

Og man forventer heller ikke å se bankende hjerte før i uke 7.

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra dagen i dag;

startet med samtale hos fastlege, og ble sendt videre på sykehus for samtale og innvendig UL hos gynekolog. Gynekologen kunne se livmoren og graviditeten, samt fostersøsken. Så først ikke noe mer, men så plutselig dukket et lite fosteranlegg opp - og når hun satte på innstillinger for å se blod, så man blodgjennomstrømninger i fosteranlegg. Det er nok 1-2 uker tidligere enn beregnet fra første dag i siste mens, så hun sa 4 Max 5 uker. Jeg syntes det hørtes fint ut, helt til hun sa at hun antok at det var ca 30% sjanse for liv! Altså, hva?! Jeg forstår ikke, det er fosteranlegg med blodgjennomstrømning, men bare 30% sjanse for liv.. enda den «nye» beregningen på 4-5 uker stemmer bedre overens med da jeg tenker befruktning har skjedd. Jeg ble mer forvirret etter denne ultralyden 😔

Gynekologen ville ta blodprøver i dag og om to dager for å se om HCG dobler seg, da antok gyn at graviditeten er normal. Om det ikke dobles antar hun det er MA.

Helt rådvill og vet ikke hva jeg skal hverken tenke eller tro. Men utfloden har avtatt veldig, og jeg har ikke noe smerter i magen i dag. Så jeg har jo et håp enda... 

 

TS

Anonymkode: 47d72...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...