Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #1 Skrevet 18. november 2018 Mener du at selvbestemt abort er et vanskelig spørsmål, at det er gode argumenter både for og imot? Anonymkode: 17dfb...2a7
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #2 Skrevet 18. november 2018 Jeg mener at abort kan være vanskelig. Jeg synes derimot ikke det er vanskelig å se at avgjørelsen i utgangspunktet må ligge hos moren. Det er hennes kropp som må brukes for å "dyrke" frem barnet. Den dagen fosteret på en for mor trygg måte kan "dyrkes" frem på en annen måte kan vi komme tilbake til diskusjonen. Anonymkode: 8fddc...757
Det var en gang et menneske Skrevet 18. november 2018 #3 Skrevet 18. november 2018 Nei, før uke 13 synes jeg det er helt uproblematisk. Livet til mor må vrir tyngre enn livet til et embryo. Etter uke 12 er det greit at det er en nemd, men selv da må kvinnens helse og ressursser være mer tungtveiende. Dessuten kan det også være til beste for barnet at svangerskapet blir avbrutt. Ikke alle fostre utvikler seg til å ha et greit liv etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #4 Skrevet 18. november 2018 Retten til selvbestemt abort er ikke et vanskelig spørsmål i mine øyne. Avgjørelsen for meg personlig ville nok vært veldig vanskelig om jeg havnet i den situasjonen. Jeg har sagt til mannen at jeg nok ikke ville klart det, derfor har han sterilisert seg. Men jeg synes det er helt riktig, sånn som biologien nå en gang er, at avgjørelsen ville vært min. Anonymkode: ffedf...250
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #5 Skrevet 18. november 2018 Selvbestemt abort er ikke et vanskelig spørsmål! Jeg ønsker meg absolutt ikke tilbake til tiden før selvbestemt abort. Jeg har aldri benyttet meg av det, men det er gull værdt at muligheten eksisterer. Selve beslutningen om man skal ta abort eller ikke er et personlig valg som ofte kan være vanskelig, men det er en helt annen sak. Anonymkode: 9baa0...4dd
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #6 Skrevet 18. november 2018 Det er overhodet ikke vanskelig å se at kvinnen selv må få bestemme dette. Det er en sterk nedvurdering av kvinnen å ikke gi henne denne muligheten selv. Morsinstinktet og morskjærligheten er noe av det sterkeste som finnes, ingen kvinne vil ta lett på en slik avgjørelse. 99% av Norges kvinner vil ta abort med tungt hjerte, dette er ingen enkel løsning. Anonymkode: f7aa3...10a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #7 Skrevet 18. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er overhodet ikke vanskelig å se at kvinnen selv må få bestemme dette. Det er en sterk nedvurdering av kvinnen å ikke gi henne denne muligheten selv. Morsinstinktet og morskjærligheten er noe av det sterkeste som finnes, ingen kvinne vil ta lett på en slik avgjørelse. 99% av Norges kvinner vil ta abort med tungt hjerte, dette er ingen enkel løsning. Anonymkode: f7aa3...10a hvor får du den statistikken fra? Anonymkode: b6da4...76d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #8 Skrevet 18. november 2018 Det er en sterk nedgradering av barnet og menneskeverdet å bestemt mene at mor i alle tilfeller har høyere verdi enn barnet. Anonymkode: b6da4...76d
*Miss Marple* Skrevet 18. november 2018 #9 Skrevet 18. november 2018 Nei. Retten til selvbestemt abort er utrolig viktig og vi må ikke begynne å sette strengere begrensninger enn vi har. Jeg stemmer i tillegg for ordinær ultralyd i uke 12, på den måten kan vi få ned antallet senaborter ganske markant.
☆☆☆ Skrevet 18. november 2018 #10 Skrevet 18. november 2018 Abort er i seg sjølv eit vanskeleg val, men eg har ikkje tru på at ei nemnd er bedre hendt til å vurdere situasjonen enn kvinna sjølv. Dermed er eg heilt klart for sjølvbestemt abort, abort må vere eit alternativ i eit sivilisert land og avgjerda må takast av den enkelte kvinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå