Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #1 Skrevet 18. november 2018 Hva tenker du? Flott mann på mange måter, men har altså innrømmet at han drikker for mye og blir ubehagelig mot folk under ruset påvirkning. Ville det vært noe du kunne gjort? Selvfølgelig lover han å gå i behandling også.... Anonymkode: 06296...5e4
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #2 Skrevet 18. november 2018 Jeg sier no no. Hva er drikker mye? Anonymkode: d1af9...b04
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #3 Skrevet 18. november 2018 Har vært i forhold med en alkoholiker og kan ikke fatte og begripe at noen vurderer det seriøst når de vet på forhånd. Min alkoholiker hadde et skikkelig liv i ukedagene og enkelte helger, men ble styrt av alkoholen når han fikk mulighet, klarte ikke å si nei, forsvant i dager og glemte alle løfter til meg. Så ikke den alvorligste graden, men ødela livet vårt sammen fullstendig for det. Slike kan bare leve alene. Anonymkode: 6564a...515
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #4 Skrevet 18. november 2018 Nei! Det hadde vært fullstendig uaktuelt. Tørrlagt alkoholiker ville vært skummelt nok. Du får tenke på det ETTER at han har startet i behandling og viser fremgang. Men å bli ubehagelig i fylla betyr vel at han er drittsekk? Alkoholen fjerner bare sperrer, den endrer ikke personlighet Anonymkode: 69352...4f1
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #5 Skrevet 18. november 2018 Fullstendig uaktuelt. Anonymkode: cad0a...76f
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #6 Skrevet 18. november 2018 Helt uaktuelt. Anonymkode: 0f590...3c8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #7 Skrevet 18. november 2018 Hadde jeg visst det samme som jeg vet nå om min mann da vi ble sammen, så ville jeg sannsynligvis rygget og valgt en annen vei, så jeg sier NEI! Ikke gjør det. Det finnes så mange andre. Har brukt så mange år på å være lei meg og skuffet og kjempet sammen med han, og kjeftet. Det har vært en lang kamp mellom meg og alkoholen, et sjalusidrama, og ofte har alkoholen gått seirende ut. Det er bedre nå, og han drikker ikke like ofte som tidligere. Men det har vært en kamp, og jeg har vært sliten i perioder. Anonymkode: 781fb...085
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #8 Skrevet 18. november 2018 Super ide! Krysser fingrene for at det er barn i bildet for å gjøre det hele komplett. Dette blir nok et fantastisk og forhold❤️❤️ Anonymkode: 1a628...b3d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #9 Skrevet 18. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Super ide! Krysser fingrene for at det er barn i bildet for å gjøre det hele komplett. Dette blir nok et fantastisk og forhold❤️❤️ Anonymkode: 1a628...b3d Tusen takk ❤️ HI Anonymkode: 06296...5e4
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #10 Skrevet 18. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk ❤️ HI Anonymkode: 06296...5e4 Idiot Anonymkode: 9f96f...430
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #11 Skrevet 18. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Idiot Anonymkode: 9f96f...430 Hehe, ditto HI Anonymkode: 06296...5e4
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #12 Skrevet 18. november 2018 Hvis du i det hele tatt vurderer å starte et forhold med en alkoholiker er du uskikket til å ha ansvar for barn. Anonymkode: 7745a...eee
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #13 Skrevet 18. november 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du i det hele tatt vurderer å starte et forhold med en alkoholiker er du uskikket til å ha ansvar for barn. Anonymkode: 7745a...eee Hæ, jeg har ikke barn jeg. Skal ikke få heller. Skrev aldri noe om det... hi Anonymkode: 06296...5e4
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #14 Skrevet 18. november 2018 Styr unna. Han er garantert ikke helt ærlig om ting uansett. De minimaliserer jo problemene, det er endel av diagnosen. Bern there done that. Endte med at han prøvde å drepe meg ruspåvirket. Hold deg langt unna og kutt all kontakt. Anonymkode: 96b36...200
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #15 Skrevet 18. november 2018 Hvis du er villig til å se mannen du elsker styre mot avgrunnen, godta å alltid komme som en god nr to, at alkohol blir prioritert både økonomisk og sosialt, oppleve å bli kjeftet på av en full eller hangover mann, aldri stole på at avtaler blir holdt eller at han ikke er så opptatt av personlig hygiene, så kjør på! Anonymkode: da50c...60f
Mljac Skrevet 18. november 2018 #16 Skrevet 18. november 2018 Dette må du aldri finne på. Har levd med ein alkoholiker i årevis, endelig komt meg ut. Hadde ALDRI gått inn i det om dette var noko eg visste på forhånd. Min eks har store psykiske problemer, så her var vold og økonomisk utroskap en del av pakka. Men det er alltid noko som ligg bak alkoholismen og det er kanskje dei verste problema å få bukt med. Så styr unna, du ville fått eit liv fyllt med fortvilelse og sorg. Det kan nok vere gode øyeblikk som gir håp og ønsker om at dette skal gå bra, men skal du virkelig ta den sjansen? Er det det livet du ønsker deg?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #17 Skrevet 18. november 2018 Ikke igjen. Har gjordt det en gang før. Jeg visste at han hadde hatt problemer med alkohol og annen rus tidligere. Jepp, skjøt skikkelig gullfuglen der gitt... Men jeg hadde håp for han. Det gikk ikke så bra som jeg hadde håpet på, han dro meg ned i sin gørre, jeg ble psykologen hans, den som hadde kontakt med hans familie, fordi han mente at de var idioter så han ville ikke ha kontakt. Det endte med at jeg begynte å drikke nesten like mye som han. Vi må ha vært ett fantastisk par.... Jeg kom meg vekk fra han, litt terapi og behandling for mitt misbruk av alkohol. Jeg har det bra nå. Han....Jeg orker ikke kontakt. Anonymkode: af229...fe4
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #18 Skrevet 18. november 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva tenker du? Flott mann på mange måter, men har altså innrømmet at han drikker for mye og blir ubehagelig mot folk under ruset påvirkning. Ville det vært noe du kunne gjort? Selvfølgelig lover han å gå i behandling også.... Anonymkode: 06296...5e4 Et gigantisk nei. En eks-alkoholiker kunne jeg datet til nød, dersom han virkelig har fått livet sitt på plass og avstår fra rus. Ville ALDRI gått inn i et forhold med en som "skal bli bedre". Be han skjerpe seg først og ta kontakt med deg om noen år. Anonymkode: eaf6c...ab4
Gjest Marihønne Skrevet 18. november 2018 #19 Skrevet 18. november 2018 Alle har en form for bagasje, men man må nøye vurdere hva slags bagasje man kan takle å være en del av.. Når du går inn i et forhold deler man plutselig byrden med noen og du må selv velge om dette er noe du er i stand til å takle om du kan ta på deg et så "heavy" "oppdrag" hvis du forstår hva jeg mener. Husker når jeg først møtte min samboer så var jeg åpen med en gang at jeg hadde perioder med angst (ikke at dette er det samme i det hele tatt) bare for at han skulle være klar over hva han gikk til og at han selv var nødt til å bestemme seg om dette var noe han kunne takle å leve med. Nå har vi det kjempe bra begge to og jeg har kommet meg over angsten og vi lever begge kjempegodt sammen. (kanskje litt dårlig eksempel) 😅 men det handler jo bare om at du bør være klar over hva slags situasjon du setter seg selv inn i. Personlig tror jeg nok aldri jeg kunne vært med noen som har alkohol problemer..Tror dette hadde blitt alt for heavy for min del
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #20 Skrevet 18. november 2018 Totalt uaktuelt. Anonymkode: 0abc5...042
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #21 Skrevet 18. november 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hæ, jeg har ikke barn jeg. Skal ikke få heller. Skrev aldri noe om det... hi Anonymkode: 06296...5e4 Da er det bare å kjøre på! Anonymkode: 31276...c31
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #22 Skrevet 18. november 2018 Kunne blitt sammen med en tørrlagt alkoholiker, men det er en risiko det også. Ville aldri blitt sammen med noen som sa han hadde noen problemer med drikking og skal begynne å få hjelp. Det må bevises hardt at han klarer å være edru først! Anonymkode: 6628e...497
Mrs. Kaizer Skrevet 18. november 2018 #24 Skrevet 18. november 2018 Uff, ja det hadde vært helt uaktuelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå