Gå til innhold

facebook overvåker deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snakket med en kompis på messenger denne uken, sikkert litt flere timer enn jeg strengt tatt burde med tanke på at jeg er i et forhold. I dag får jeg opp reklame for "hvordan unngå utroskap". Tilfeldig? neppe.

Må bare legge til at det ikke henger sammen med noe av det vi pratet om, så jeg tror ikke Facebook overvåker innholdet i samtalen.

Andre som har opplevd lignende?

Anonymkode: 280d5...3fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har snakket med en kompis på messenger denne uken, sikkert litt flere timer enn jeg strengt tatt burde med tanke på at jeg er i et forhold. I dag får jeg opp reklame for "hvordan unngå utroskap". Tilfeldig? neppe.

Må bare legge til at det ikke henger sammen med noe av det vi pratet om, så jeg tror ikke Facebook overvåker innholdet i samtalen.

Jepp, Jeg får alltid opp tema jeg har skrevet om privat på Messenger eller snakket om. Neppe tilfeldig 

Anonymkode: c991b...733

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror at Facebook registrerer at du snakker med en av samme kjønn? Og sender deg linker så du skal holde deg på den smale vei?

Jeg dauer 😂😂😂

Anonymkode: 5dc7d...d56

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du mene at Facebook ikke overvåker innholdet i samtalen og likevel kan sende deg reklame? Man snevrer ikke inn målgruppen ved å vise denne reklamen til alle samtaler mellom en mann og en dame..

Anonymkode: 93e07...9f8

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror at Facebook registrerer at du snakker med en av samme kjønn? Og sender deg linker så du skal holde deg på den smale vei?

Jeg dauer 😂😂😂

Da dør du hvert fall lykkelig uvitende!

Anonymkode: 512d2...56d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du mene at Facebook ikke overvåker innholdet i samtalen og likevel kan sende deg reklame? Man snevrer ikke inn målgruppen ved å vise denne reklamen til alle samtaler mellom en mann og en dame..

Anonymkode: 93e07...9f8

Nei, jeg vet ikke om den overvåker innholdet i det vi pratet om, men innholdet inneholdt ingenting som kunne tilsi at jeg på noen måte hadde tenkt å være utro.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da dør du hvert fall lykkelig uvitende!

Anonymkode: 512d2...56d

Ja, takke meg til det i stede for å leve et liv med paranoia. 

Skrevet

Du over her som ikke tror noe på det. Du har prøvd å Google ting før? Etter det kommer det reklame av det du Googlet på nettopp Facebook. Det ligger masse digitale spor ute skjønner du

Anonymkode: f8931...526

Skrevet

Jeg har hatt noen syke samtaler over messenger. mange og lange.

Aldri har jeg tatt reklame i samme tema som samtalene.

Reklame knyttet til ting jeg har googlet er en annen ting, der er det sammenheng, det vet da alle. Men de plukker ikke ut ting du snakker om på messenger, det er ren tilfeldighet.

Anonymkode: 63851...2ec

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, takke meg til det i stede for å leve et liv med paranoia. 

Big data, algoritmer og analyser. Det er ikke annet enn business, men jeg håper du ikke er naiv nok å tro at det ikke er overvåking. Ingen har personlig interesse hva du driver med, men stor økonomisk interesse.

Og selvfølgelig kan alle informasjon om deg brukes hvis ønskelig. Kina f.eks. gjør det i stor stil og det er bare takket at du lever i et demokratisk samfunn som beskytter deg og dine politiske meninger. De er så lett å misbruke.

Anonymkode: cdad3...8a6

Skrevet

Jeg vet ikke hva Facebook overvåker, men det er heldigvis, den senere tid blitt større fokus på dette med personvern, og hvilke data som det er lov å lagre. Har vært mye rart her, og ikke rart om noen blir litt skeptiske. Om du vil beskytte deg litt, så kan det være greit å surfe i privat modus på nettleseren.

Anonymkode: 81fba...f69

Skrevet

Jeg har aldri fått reklame om hverken hvordan bevare forholdet, eller hvordan unngå utroskap før nå, jeg har heller ikke googlet noe slikt, da jeg ikke har planer om å gå fra mannen min, eller være utro. 

Har snakket med kompisen min på messenger i 6-7 timer siste uka. Han sliter litt, og har behov for å snakke.

Ja, jeg tror ærligtalt at de overvåker om man snakker om det motsatte kjønn når man er i forhold.

Jeg har muligens googlet forelskelse, da det dukket opp følelser jeg ikke har kjent på på mange år. Men det er jo også noe fb har overvåket, og sender meg slik reklame fordi jeg er i forhold.

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du over her som ikke tror noe på det. Du har prøvd å Google ting før? Etter det kommer det reklame av det du Googlet på nettopp Facebook. Det ligger masse digitale spor ute skjønner du

Anonymkode: f8931...526

Ja, selvsagt. Man legger jo spor etter seg over hele Internett. Men det blir jo noe helt annet enn å overvåke private samtaler på Messenger. 

Jeg håper du ser forskjellen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...