Gå til innhold

Julekortdugnad


sug lut

Anbefalte innlegg

4 timer siden, sug lut skrev:

Kjenner følelsen. Når man bor utenlands blir ordentlig post, ordentlige brev, ordentlige kort så utrolig viktige. (For ikke å snakke om besøk som kommer med kofferten full av sju kg geitost og fem poser seigmenn, hahaha! :D ) De gangene jeg har bodd ute har jeg sendt julekortene ekstra tidlig for å tvinge flest mulig til å sende tilbake, enten de hadde tenkt det eller ei! :D  Du får pm'e om du vil ha herfra.

Haha, jepp! Foreldrene mine kommer på besøk i helgen, og jeg har vært en pest og en plage de siste dagene. «Husker dere kaviar? Hva med brunost? Makrell i tomat? Leverpostei! Husk leverpostei!!!» Helt irrelevant at de har leverpostei her naturligvis. 

Du får en pm! Jeg vil gjerne ha julekort 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.11.2018 den 10.12, Anonym bruker skrev:

At en fremmed på internett er "snill og sender julekort til alle som bestiller" blir bare rart. 

Anonymkode: 4dd62...641

Nja, det spørs da! Jeg elsker julekort! Men virker som om dette forsvant rett før min generasjon. Jeg er riktignok 32 år, men ingen av mine venner sender julekort, og det ene året jeg fant det for godt å gjøre det selv fikk jeg en del kommentarer på det at hvorfor gjorde jeg det? Man har da facebook til sånt. Så ingen julekort på meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ann Christin skrev:

Nja, det spørs da! Jeg elsker julekort! Men virker som om dette forsvant rett før min generasjon. Jeg er riktignok 32 år, men ingen av mine venner sender julekort, og det ene året jeg fant det for godt å gjøre det selv fikk jeg en del kommentarer på det at hvorfor gjorde jeg det? Man har da facebook til sånt. Så ingen julekort på meg :(

Da har du rare venner! Du får drive litt voksenopplæring på dem 😉 

Send en PM om du vil ha julekort :) Gjelder også flere @Gulltopp&Lillebjørn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ann Christin skrev:

Nja, det spørs da! Jeg elsker julekort! Men virker som om dette forsvant rett før min generasjon. Jeg er riktignok 32 år, men ingen av mine venner sender julekort, og det ene året jeg fant det for godt å gjøre det selv fikk jeg en del kommentarer på det at hvorfor gjorde jeg det? Man har da facebook til sånt. Så ingen julekort på meg :(

Men deres generasjon er ikke for gamle til å lære nye triks! Det er mye koseligere med papir enn med digital hilsen, du skal bare fortsette å sende og vips så er det noen flere som hiver seg på! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, sug lut skrev:

Men deres generasjon er ikke for gamle til å lære nye triks! Det er mye koseligere med papir enn med digital hilsen, du skal bare fortsette å sende og vips så er det noen flere som hiver seg på! :) 

Etter tre år med forsøk gikk planen i vasken her :fnise: Tenkte det bedret seg når de fikk barn, men de kortene er vist forbeholdt familie og gis sammen emd julegavene vistnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ann Christin skrev:

Etter tre år med forsøk gikk planen i vasken her :fnise: Tenkte det bedret seg når de fikk barn, men de kortene er vist forbeholdt familie og gis sammen emd julegavene vistnok.

Det var da veldig så sneversynt og trangt, da! Huff... All ære til deg for å ha prøvd. Og vil du har kort får du sende meg pm! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pokkers advents-deja vu: hvert år leiter jeg etter gullpennen å skrive kort med, og hvert år ender jeg med å gi opp og enten kjøpe ny eller gi blaffen. Og hver nye penn blir lagt på "et lurt sted" der jeg ikke kan unngå å finne den neste år når det skal skrives julekort igjen. På det "lure" stedet ligger aldri pennene fra i fjor og alle andre år, så hva jeg synes er "lurt" er tydeligvis ikke en gitt størrelse. Jeg velger å se det som at jeg utvikler meg som menneske. Men da blir det ikke skrevet kort i kveld, for pokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig tråd! Etter 2 års pause med julekort-skriving tror jeg sannelig jeg skal starte opp igjen i år. Takk for inspirasjonen😄

Anonymkode: f44f7...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner koselige julekort i posten :) Husker på 90 og 2000 tallet hvor  "alle" sendte kort til hverandre, gjerne bilde av ungene. Men nå kommer det mindre og mindre, og får knapt 10 stykk - siden alle gratulerer på sosiale medier. 

Sender selv kort og ønsker å sende til flere om noen ønsker?

Største ønsket til en hyggelig førjul er å gå til postkassen for julekort som skal henges ved peisen🎅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2018 den 14.31, Fru Banderas skrev:

Ditt ble skrevet og forseglet med voks for en uke siden, Gluteo!

Og det har brukt ei uke hit, det er tregeste postgang registrert noen desember. Men hurra, så koselig det er å få :)  - årets aller første julekort var fra deg, Fru Banderas! Vi svinger oss i kretsen og bukker og neier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kom i dag, så nå gjenstår det bare å skrive en hilsen før de sendes ut. 

Jeg elsker å gå i postkassen i desember. I fjor fikk jeg over 40 julekort. Det tror jeg er rekord! Veldig glad for at folk fortsatt sender, fordi det er så koselig å få 🎅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, sug lut skrev:

Og det har brukt ei uke hit, det er tregeste postgang registrert noen desember. Men hurra, så koselig det er å få :)  - årets aller første julekort var fra deg, Fru Banderas! Vi svinger oss i kretsen og bukker og neier!

Det ble ikke sendt før mandag ettermiddag, og da i praksisk sikkert egentlig først tirsdag siden jeg nok ikke rakk fristen. Men de ble skrevet ett etter ett fra midten av november 😄 30 håndskrevne julekort tar sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skriver dere i kortene? Foruten god jul og godt nytt år? 

Her har vi lagt kjøp av frimerker og sending av julekort i kalenderen til barna 😊

Anonymkode: 1af96...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva skriver dere i kortene? Foruten god jul og godt nytt år? 

Her har vi lagt kjøp av frimerker og sending av julekort i kalenderen til barna 😊

Anonymkode: 1af96...7c6

Det var en god ide!

Man kommer langt med god jul og godt nyttår spør du meg. Det skal ikke være enda mer som stopper folk fra å skrive kort, fordi de føler de må produsere noe høyverdig. Men hvis du har lyst kan du jo si noe mer. Jeg skriver en eller annen takk for året som har gått, evt noe om å glede meg til å feire jul sammen om det er aktuelt, evt "vi sees på hytta til sommeren" for det er jo noen jeg bare møter sånn. Og til de som det er naturlig forteller jeg litt om oss i året som har gått, jeg har kontakt med foreldrene til flere av mine barndomsvenninner som bor langt unna kun i julekort/-brev, så da blir det gjerne at både de og jeg oppdaterer litt mer på løpende ting, enten det er de som har måttet skaffe seg høreapparat eller vi som forteller noe om unger, jobb, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva skriver dere i kortene? Foruten god jul og godt nytt år? 

Her har vi lagt kjøp av frimerker og sending av julekort i kalenderen til barna 😊

Anonymkode: 1af96...7c6

Ønsker de god jul og godt nyttår. Også skriver jeg litt om oss og noe aktuelt for de jeg sender til ala "ønsker dere en strålende første jul med barn", "gleder oss til å se dere hos tante Tone andre juledag" etc. Skriver forskjellige ting til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dugnaden går sin gang :) og resultatet triller inn i en postkasse nær deg. Evt i min postkasse, som nå er verd et besøk hver eneste dag med et kort eller to. Det er stas! Det er to enkle gleder i juleverden: julekort og juletrefest. Liten innsats, veldig stas. Selv sendte jeg seks ekstra i forhold til lista, og jeg velger å tenke at det ble satt pris på. Og hvis ikke så var tanken uansett god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur eg har sendt 5 kort meir enn i fjor, burde vore et par fleire, men eg har ein del slekt hvis adresser ikkje let seg google. Det er grenser for kor mykje etterforskning eg gjer før jul 😊

Og i postkassa har det tikka inn. Det ser ut til at dei som bur i nærleiken gjer som oss, tek ein biltur og puttar i postkasser til dei som bur innafor kommunegrensene. For halvparten av korta har hverken etternamn, adresse, frimerke eller stempel. Brukte søndags etterniddag til det, også ein fin tradisjon 😊 For ikkje å seie økonomisk 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten litt misunnelig på dere som klarer å glede dere over sånne ting. Jeg synes julekort egentlig bare er kjedelig. Kanskje fordi jeg ikke er vokst opp med det. Men det føles litt som jeg går glipp av noe når jeg leser denne tråden. 😛

Anonymkode: 4866e...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...