Gå til innhold

Singel og nedfrysning av egg

Anbefalte innlegg

Skrevet

34 år og singel igjen, atter engang, men denne gang vil jeg ikke i et nytt forhold. Så Skal fryse ned egg og det jeg lurer på om i hvilket land (Finland, svergie, Danmark) er det lurest å gjøre dette vis man eventuelt ender opp som singel og skal bruke donor sæd? Å er det forskjell på hvor mange år eggene kan oppbevares på i de forskjellige landene? Å om det er noen som kan anbefale noen klinikker? Vet ikke om dette er riktige stede å spørre på men klarte ikke å bli klok på dette forumet, noe uryddig😂

Anonymkode: 1b6b1...d71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eeeh. Nei. Det er umoralsk.

Anonymkode: 49549...00f

Skrevet

Du bør fryse ned mange egg.

Ved ivf så er det slettes ikke alle egg som befruktes, eller som deler seg riktig.

I mine forsøk har jeg fått ut ca 14 egg. Omtrent 10 ble befruktet. Noen falt fra i celledeling. Så per 14 egg ble det ca 5 brukbare. Så 1 inn og 4 på frys.

Prosessen med å tine egg eller embryo medfører også at noen ikke tines riktig.

Mine embryo lagres i 5 år, med mulighet for forlengelse. Men jeg tror de private klinikken kan lagre uendelig 

Anonymkode: 4f4d1...b01

• 3 uker senere...
Skrevet

Takk for svar, å tips😊 sikkert et veldig blondt spørsmål, men hva ligger gjennomsnittet på i 35 årene med hver ivf behandling på om hvor mange egg man klarer å hente ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...