Gå til innhold

Dere som fødte en stund før termin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere noen tegn på at fødselen nærmet seg på forhånd? Hva slags tegn var det eventuelt snakk om?

Anonymkode: 98c85...7b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste fødte jeg 3 uker før termin, men det kan hende terminen var feil, da fødselsdato var nærmere menstermin enn ul termin.

Ingen tegn på at fødsel nærmet seg før riene startet. Han er født ca 1 døgn etter første rie.

Anonymkode: 43043...4c5

Skrevet

Eldstemann er født 10 dager før termin og midterste er født 22 dager før termin. Ingen tegn med noen av de, før vannet plutselig gikk. 

Anonymkode: 3e2a7...7df

Skrevet

Min første ble født i uke 34. Hadde ikke noe illevarslende tegn. I ettertid tenkte jeg at slitenheten og løs mage var et tegn, men det hadde jeg også med terminfødsel..så ingenting sikkert. 

Hos meg startet det med spontan vannavgang 

Anonymkode: 1b74a...bc4

Skrevet

frøkna her ble født i uke 35.

Jeg var til ekstrakontroll i uke 30 pga hodet var festet og jeg hadde høy risiko svangerskap.

Da jeg var kontroll fant de ut at jeg hadde 2 cm åpning og ble innlagt. Måtte være på sykehuset i 4 uker. Etter uke 34 så stopper de ikke svangerskap hvis det går mot fødsel. 

Eneste forvarsel jeg hadde var kynnere. Jeg nevnte det til jordmor at jeg hadde mye kynnere, men det var normalt. Men jeg hadde veldig mye kynnere.

HAdde også mye kynnere med neste mann, men han ble gødt 1 uke over termin. 

Anonymkode: 03456...683

Skrevet

Jeg fødte 3 uker før, absolutt ingen tegn før vannet gikk.

Anonymkode: c0648...372

Skrevet

Ingen tegn før vannet gikk! Fødte 2 uker før 

Anonymkode: 95467...773

Skrevet

10 dager før med Nr 2. Ingen tegn i det hele tatt, vannet gikk noe voldsomt, som på film og riene ble kastet over meg. 

Trodde ikke det kunne være sånn i virkeligheten😂😂

Skrevet

Takk for svar, alle sammen! Dere som hadde vannavgang og barn fra før; gikk vannet på de andre barna også?

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Takk for svar, alle sammen! Dere som hadde vannavgang og barn fra før; gikk vannet på de andre barna også?

Med min andre så gikk også vannet, i like 38 da. Med sistemann hørte jeg hinnen sprekke en grytidlig morgen, "knepp". Så kom det litt vann, før flodbølgen kom på badet. 

Vannavgang er jo en relativt uvanlig måte å starte fødsel på trir jeg? Muligens 10% hvis jeg husker riktig?

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med min andre så gikk også vannet, i like 38 da. Med sistemann hørte jeg hinnen sprekke en grytidlig morgen, "knepp". Så kom det litt vann, før flodbølgen kom på badet. 

Vannavgang er jo en relativt uvanlig måte å starte fødsel på trir jeg? Muligens 10% hvis jeg husker riktig?

Ja, mitt vann har blitt tatt på sykehuset med de andre barna. Lurer på om det er sånn at vannet ikke går på noen eller om det kan gå på alle om ting ligger til rette for det. Det har skjedd på mange i denne tråden virker det som da. :)

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ble tatt på første, og Nr 3 trodde de ville bli født i «posen». Gikk under pressing.

Skrevet

Første kom 10 dager før termin. Ingen tegn som jeg oppfattet i alle fall. En del kynnere men ikke noe bemerkelsesverdig.

Anonymkode: 64241...ea4

Skrevet

Vil bare legge til at 14 dager før og etter termindato faktisk regnes som terminfødsel..

Alt under 37 uker er før termin 

Skrevet

Jeg fødte 3 uker før termin. 5 dager før fødsel gikk slimproppen. For hver dag økte blødningen litt, blandet med utflod. Dagen før fødsel fikk jeg vondt i korsryggen, så kom de svake riene frem til fødsel. 

Anonymkode: 4286d...c65

Gjest Marihønne
Skrevet

Fra uke 37 regnes ikke det som prematurt lenger.. Jeg ble født i uke 33 og vet bare at min mor ble innlagt på grunn av små blødninger, men legene mistenkte veldig tidlig at jeg kom til å bli prematur og fikk to lungemodningssprøyter. 

Skrevet

Hadde veldig mye kynnere. Vannet gikk plutselig i uke 31 midt på natten. Etterfulgt av rier, styrtfødsel, så ikke mulig å stoppe 

Anonymkode: 24a8c...e5d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil bare legge til at 14 dager før og etter termindato faktisk regnes som terminfødsel..

Dette

Anonymkode: 8fd55...e29

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

21 dager før er det. Uke 37

Skrevet

Fødte en uke før termin. De siste to dagene før fødselen starter hadde jeg så vonde kynnere at jeg ikke sov på to døgn. Eneste tegnet på at det snart var i gang. Det var så vondt at jeg trodde det var rier, men de kom ikke regelmessig, selv om det sjeldent tok mer enn 10 min i mellom hver. Ofte 5 min, noen ganger oftere. 

Anonymkode: 2833c...321

Skrevet

Jeg fødte 4 uker før termin med nr 2. Vannet gikk plutselig en kveld og hadde ingen tegn før. Kom som en rakett! Fødsel started med vannavgang med nr 1 også, men da en uke før termin. 

Anonymkode: a0179...cd4

Skrevet

Fødte 10 uker før termin,ikke et eneste symptom. Vannet gikk med et splasj🙂

Anonymkode: cb2bf...60b

Skrevet

5 uker før termin. Ingen tegn, vannet gikk bare helt plutselig. 

Anonymkode: 737bf...234

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...