Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #1 Skrevet 17. november 2018 Hun har nettopp fylt tre og sluttet med bleier både natt og dag for ett år siden. Hun tisser 0-3 ganger per natt. Kan ikke huske om hun har gjort det hele veien, eller om det har kommet de siste månedene. Hun vil ikke gå på do alene, så hun kommer jo inn til oss så jeg må hjelpe henne. Sovner som regel igjen raskt etterpå, men det gjør ikke jeg... så avbrudd på søvn er slitsomt for meg. Er dette vanlig eller kan hun ha uvi eller noe? Hun drikker ikke spesielt mye etter bhg tid og tisser ikke ofte på dag heller vanligvis. Hun må jo få drikke om hun er tørst. Eneste er at hun tisser veldig raskt så mulig hun bare slipper opp uten å få ut alt? Gode råd eller tips? Erfraringer? Anonymkode: 79bb1...45c
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #2 Skrevet 17. november 2018 Helt vanlig å ikke være tørr om natta i den alderen. Er jo veldig ålreit at hun våkner og har såpass kontroll da. Datteren her i huset har slutta med bleie på dagtid for lenge siden men bruker fortatt bleie om natta. Hun blir 3 i januar. Men i og med at hun våkner av det selv og har såpass kontroll; kanskje dere kan forsøke å ikke drikke veldig mye før leggetid samt vekke henne for tissing i det dere legger dere? Anonymkode: 8089e...92f
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #3 Skrevet 17. november 2018 Ja, det er vanlig. Småbarn mangler det hormonet som gjør at vi produserer mindre urin om natten, så de tisser like mye om natta som om dagen. Men dette hormonet kommer på plass etterhvert da, og når de blir 5 år er det flere som har sluttet å tisse om natten enn som gjør det. Likevel er det også normalt å være litt sen med å få dette hormonet på plass, tror ikke de kaller det sengevæting før de er rundt 8 år, for da skal det vel være på plass hos de fleste. Men de fleste av oss kjenner jo noen som tisser om natta selv om de har passert 8 år også, så sengevæting er ikke en unormalt diagnose. Du er heldig som har et barn som våkner da, mange gjør ikke det og tisser i senga... Anonymkode: e2407...a89
skinnfilla Skrevet 17. november 2018 #4 Skrevet 17. november 2018 Min er nettopp fylt 3, våkner en gang innimellom, kanskje i gang i uka .Vært uten bleier siden i sommer. Eldste bar jeg ut på doen en periode. Før vi la oss for natta, ellers ble vi vekket i 3-4 tida . Mellomste har en festblære uten like og aldri våknet natt.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #5 Skrevet 17. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Helt vanlig å ikke være tørr om natta i den alderen. Er jo veldig ålreit at hun våkner og har såpass kontroll da. Datteren her i huset har slutta med bleie på dagtid for lenge siden men bruker fortatt bleie om natta. Hun blir 3 i januar. Men i og med at hun våkner av det selv og har såpass kontroll; kanskje dere kan forsøke å ikke drikke veldig mye før leggetid samt vekke henne for tissing i det dere legger dere? Anonymkode: 8089e...92f Ja, hun har jo kontroll, så aldri uhell. Men slitsomt å måtte opp. Vi har prøvd å ta henne opp før vi legger oss, men hun vil bare tisse da hun selv må🙄 Drikker ikke spesielt mye på kvelden -tror jeg. Men ungene her er vant til å ha et glass vann på nattbordet når de legger seg. For ellers måtte vi opp om natta å finne vann😂 Skal alltid være noe🙈 Jeg tror kanskje vi bare må øve på at hun går selv...? Hun gjør jo det på dagtid. La lyset stå på så hun lett finner fram? Greit å høre at det er normalt hvertfall, for guttene var aldri oppe på natta etter bleieslutt. Anonymkode: 79bb1...45c
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #6 Skrevet 17. november 2018 Ta henne ut på do før du/dere legger dere, og sett en potte ved siden av sengen hennes. Så kan hun bruke den om hun må tisse mer i løpet av natten. Da kanskje du får sove. Anonymkode: b6d13...0ba
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #7 Skrevet 17. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ta henne ut på do før du/dere legger dere, og sett en potte ved siden av sengen hennes. Så kan hun bruke den om hun må tisse mer i løpet av natten. Da kanskje du får sove. Anonymkode: b6d13...0ba Så renslig. fysj Anonymkode: 7d9de...343
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #8 Skrevet 17. november 2018 Min har nettopp fylt tre år og har sluttet med bleie på natta. Hun sluttet for tre måneder siden og har siden den gang hatt to uhell og én gang at hun har våknet selv og ville gå på do. De andre gangene holder hun seg fra hun legger seg kl 19 til hun står opp kl 07. Syns det hørtes veldig mye ut å måtte tisse opptil tre ganger i løpet av en natt, men det er kanskje vanligere enn man tror, bare at de fleste som gjør det ikke har sluttet med bleie da? Jeg ble usikker. Men min har jo vært tørr på natta i over et år allerede, selv om vi holdt på bleia til nå nylig, så jeg syns det hørtes litt merkelig mye ut. Anonymkode: e9539...9e6
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #9 Skrevet 17. november 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, hun har jo kontroll, så aldri uhell. Men slitsomt å måtte opp. Vi har prøvd å ta henne opp før vi legger oss, men hun vil bare tisse da hun selv må🙄 Drikker ikke spesielt mye på kvelden -tror jeg. Men ungene her er vant til å ha et glass vann på nattbordet når de legger seg. For ellers måtte vi opp om natta å finne vann😂 Skal alltid være noe🙈 Jeg tror kanskje vi bare må øve på at hun går selv...? Hun gjør jo det på dagtid. La lyset stå på så hun lett finner fram? Greit å høre at det er normalt hvertfall, for guttene var aldri oppe på natta etter bleieslutt. Anonymkode: 79bb1...45c Tro meg det er mer slitsomt med en 5 åring som har uhell hver natt fordi han sover så tungt.. Men ja jeg ville øvd på at hun kan gå på do selv om natten.La lyset stå på så det ikke er så mørkt. Anonymkode: 352b6...e58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå