Gå til innhold

Hvor mange av dere har vaskehjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, sikkert, og det må du gjerne gjøre, men jeg synes det er en merkelig prioritering når du uansett har så mye fritid som du har.

Anonymkode: d7448...b4c

Prioritering? Hva vet du om hva hun evt må prioritere bort? 

Jeg har også vaskehjelp og barna 50%. Men er ingen prioritering. Har mer enn nok penger til det. 

Anonymkode: 22238...6cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, sikkert, og det må du gjerne gjøre, men jeg synes det er en merkelig prioritering når du uansett har så mye fritid som du har.

Nå er det ikke mangel på tid til å vaske jeg sliter med . Jeg bare rett og slett hater å vaske. Jeg vil heller bruke tiden min på ting jeg liker å gjøre. 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel mer merkelig å være så opphengt i en bruker som du er? 

Det må da virkelig være opp til hver enkelt hva de vil bruke tiden og pengene sine til? Jeg har ett barn, hater å vaske og vurderer å leige inn hjelp de gangene mannen ikke kan vaske. Provoserer jeg deg like mye, tro?

Anonymkode: c7fe4...d8e

Er jeg opphengt i henne eller provosert? Hvor har du det fra? Dere må da gjerne få ha hushjelp om dere ønsker det selv om jeg synes det er en rar prioritering.

Skrevet

Er jeg opphengt i henne eller provosert? Hvor har du det fra? Dere må da gjerne få ha hushjelp om dere ønsker det selv om jeg synes det er en rar prioritering.

Men hva vet du om hennes prioritering? Hva vet du om hun må prioritere bort noe som helst for å ha vaskehjelp? Kanskje hun kan betale de tusenlappene uten å tenke over det? 

Det virker bare veldig rart at du er så kritisk til absolutt alt denne brukeren gjør. 

Det var bare det. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva vet du om hennes prioritering? Hva vet du om hun må prioritere bort noe som helst for å ha vaskehjelp? Kanskje hun kan betale de tusenlappene uten å tenke over det? 

Det virker bare veldig rart at du er så kritisk til absolutt alt denne brukeren gjør. 

Det var bare det. 

Jeg tror du forveksler meg med noen andre.

Skrevet

Jeg tror du forveksler meg med noen andre.

Men spørsmålene mine svarer du ikke på? 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men spørsmålene mine svarer du ikke på? 

Jeg vet at hun prioriterer veldig mye reising og helst til luksusdestinasjoner både når hun har guttene og når hun ikke har dem og jeg vet at guttene hennes er mye hos faren. Ellers husker jeg ikke så mye av hva hun har skrevet. Var det det du lurte på?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at hun prioriterer veldig mye reising og helst til luksusdestinasjoner både når hun har guttene og når hun ikke har dem og jeg vet at guttene hennes er mye hos faren. Ellers husker jeg ikke så mye av hva hun har skrevet. Var det det du lurte på?

Ja. Eller egentlig så syns jeg det er veldig rart at du mener så mye om andres valg. 

Du skriver at det er merkelig prioritering å ha vaskehjelp når hun har barna bare halve tiden? Hvorfor har du i det hele tatt noen mening om dette? Er det liksom ikke greit for deg at hun velger bort noe hun ikke liker? 

Jeg syns bare det er veldig, veldig rart. 

Skrevet

Ja. Eller egentlig så syns jeg det er veldig rart at du mener så mye om andres valg. 

Du skriver at det er merkelig prioritering å ha vaskehjelp når hun har barna bare halve tiden? Hvorfor har du i det hele tatt noen mening om dette? Er det liksom ikke greit for deg at hun velger bort noe hun ikke liker? 

Ikke at det betyr noe men barna er her ca 70 prosent av tiden 😊. Tror dog jeg glatt hadde vurdert vaskehjelp om de var her halve tiden også. Jeg bare velger å la andre gjøre det jeg ikke liker, verre er det ikke. Helt enig med deg at dette er rart å ha en mening om

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir nok litt som at du er opphengt i hvorfor jeg mener noe om hi og at det betyr noe for hi om andre har vaskehjelp. Hvorfor er det bare de som er mest positive til vaskehjelp som skal svare? 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg har en kjempe flink thai dame, hun vasker 2 ganger i uka og vil bare ha 500 pr gang, ikke noe i mnd,

men hun og familien driver thai mat, så hun har bra med penger, sa hun kunne få 1500 pr gang,men hun nektet

Anonymkode: c0f64...c97

Fantastisk! Og du har deltidsjobb i Trollsikkerhetstjenesten eller?

Anonymkode: 5acee...ee4

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har....min mann. Han er litt vel opphengt i å ha det rent, så han støvsuger og vasker til krampa tar han. Det er faktisk ikke så skittent her! Altså, jeg klager ikke.

Anonymkode: 5adb5...38e

Har ikke vurdert å leie han ut? Eventuelt bytte et par timer i uka. 

Jeg kan tilby en som roter til krampa tar han, og han er i tillegg så snill å legger brukte sokker på gulvet ved senga. Så får du din egen Wunderbaum i huset.  

Hvis det frister så si ifra, han har flere goder , men de må jeg dele etter at avtalen er i boks :) 

Anonymkode: bf19b...72a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det blir nok litt som at du er opphengt i hvorfor jeg mener noe om hi og at det betyr noe for hi om andre har vaskehjelp. Hvorfor er det bare de som er mest positive til vaskehjelp som skal svare? 

Nå er det flere enn henne som reagerer på at du henger deg opp i hi da

Anonymkode: aa6b2...b81

Skrevet

Nå er det flere enn henne som reagerer på at du henger deg opp i hi da

Beklager. Jeg skulle skrevet "dere" og ikke bare "du".

Skrevet

Beklager. Jeg skulle skrevet "dere" og ikke bare "du".

Og det var det eneste du fikk ut av det jeg skrev?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke vaskehjelp og kan egentlig ikke forstå at folk som ikke en gang har unger hele tiden kan føle at de har behov for det.

Jeg kan heller ikke forstå at andre mennesker lever et annet liv enn meg og har andre behov..

Anonymkode: 8cb40...918

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du er ikke negativt til vaskehjelp generelt? Det er mest pga hi sin prioritering? 

Hvorfor har du i mot at andre leier inn hjelp til noe de synes er kjedelig?

Skrevet

Vi har ikke vaskehjelp. Vi vasker huset hele familien hver helg. Har lister over alt som skal gjøres og så gjør man det man vil! Ungene hjelper til og lærer hvordan et hus bør vaskes.

det tar oss ca 2 timer. Etterpå har vi god lunsj og finner på noe gøy sammen som belønning.

synes alle barn bør hjelpe til å vaske husets bor i! Det er viktig lærdom.

Anonymkode: 011e2...bff

Skrevet

Vi har ikke vaskehjelp. Vi vasker huset hele familien hver helg. Har lister over alt som skal gjøres og så gjør man det man vil! Ungene hjelper til og lærer hvordan et hus bør vaskes.

det tar oss ca 2 timer. Etterpå har vi god lunsj og finner på noe gøy sammen som belønning.

Hvor gamle er ungene dine? Hørtes helt fantastisk ut å ha det sånn... 

Anonymkode: 7ddd4...60d

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du er ikke negativt til vaskehjelp generelt? Det er mest pga hi sin prioritering? 

Hvorfor har du i mot at andre leier inn hjelp til noe de synes er kjedelig?

Noen trenger hjelp til husarbeid, men jeg synes i utgangspunktet det er en uting å kjøpe seg fri fra alt man synes er kjedelig. Spessielt når man har barn mener jeg man bør gå forran som et godt eksempel og vise barna at livet består i både morsomme og kjedelige oppgaver. Alle bør lære seg å være mest mulig selvhjulpne. Det betyr ikke bare å vite hvordan oppgavene skal gjøres, men også å lære seg å gjøre de kjedelige oppgavene. Det er viktig å venne seg til å kjede seg litt og at man kan ha det fint selv om arbeidet er kjedelig.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi gjør det også omtrent p samme måten. Ungene er nå 10 og 12, men de har gjort sin del i mange år. Det tror jeg er veldig viktig lærdom for dem.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen trenger hjelp til husarbeid, men jeg synes i utgangspunktet det er en uting å kjøpe seg fri fra alt man synes er kjedelig. Spessielt når man har barn mener jeg man bør gå forran som et godt eksempel og vise barna at livet består i både morsomme og kjedelige oppgaver. Alle bør lære seg å være mest mulig selvhjulpne. Det betyr ikke bare å vite hvordan oppgavene skal gjøres, men også å lære seg å gjøre de kjedelige oppgavene. Det er viktig å venne seg til å kjede seg litt og at man kan ha det fint selv om arbeidet er kjedelig.

Jeg tror unger takler helt fint å vokse opp uten å se mor og far vaske gulv. Selv om man har hjelp til husvasken er det da andre ting i huset som må gjøres på daglig basis. Man må lage mat, rydde og vaske opp, vaske klær, brette og legge på plass, rydde og sørge for at alle kommer seg der de skal. 

At man kjøper seg fri fra tidstyveri for å bruke tiden på noe mer lystbetont syns jeg er en strålende ide. Hverdagen kan bli hektisk nok uansett. 

Skrevet

Vi har vaskehjelp 5 timer én gang i uka, hun vasker huset og stryker klær.  Men barna mine ser oss rydde og vaske bad/ kjøkken ellers i uka, for dem som mener at vaskehjelp frarøver barna viktig lærdom. De er fortsatt for små til å gjøre annet enn å rydde leker selv.

Anonymkode: 20620...d84

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå var jo denne tråden ment til de som har eller vurderer hjelp . Det går dessuten helt fint an å lære barna at kjedelige oppgaver må gjøres likevel. Her lager de middag, rydder rom, henger opp tøy, setter varer etter handling i kjøleskap , bretter tøy etc . De synes jo ikke alt er gøy men de lærer at det må gjøres. Når det gjelder vasking så har jeg gjort det i alle år og jeg både vet det må gjøres og at det er kjedelig . Når jeg nå kan betale andre for å gjøre det så velger jeg nok det😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...