Gå til innhold

Falsk positiv, SA eller gravid? Hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som har opplevd å få en positiv clearblue digital-test men helt negativ blodprøve? Fikk Gravid 1-2 på Clearblue testen på mandag men HCG 1 på blodprøve som ble tatt på onsdag, altså 2 dager etter Clearblue testen. Skal sies at jeg fikk mensen (eller hva enn det har vært) dagen etter Clearblue testen, 1 uke forsinket. Ingen klumper, men intense mensensmerter. 

6C948BE6-0DF8-4658-9418-36102BEF9FE9.jpeg

Anonymkode: 1d21f...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke opplevd det selv, men kan jo høres ut som om du kanskje har spontanabortert? Hadde du symptomer på graviditet eller? 

Anonymkode: edd03...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg. Er så forvirret og tenker mye på det🤔 Symptomer jeg har hatt (men egentlig fortsatt har) er ømme bryster, en søtsmak i munnen og at jeg må tisse litt oftere enn vanlig. Plutselig kan jeg få en slik søt smak i munnen. Spesielt om morgenen, men flere ganger til dagen. Det var denne mandagen jeg testet positivt på Clearblue-testen og tok blodprøve nå på onsdag. Ble da ringt av fastlegen som sa at HCGen i blodet var på nærmere 1. Jeg lurer veldig på om Clearblue-testen har vært falsk positiv og om jeg egentlig ikke har vært gravid i det hele tatt og bare fikk vanlig mensen (pleier å få ømme bryster før mensen også) eller om jeg har spontanabortert.

Anonymkode: 1d21f...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Det skal bare mangle! :) Er ikke noe godt å ha det sånn! skjønner. Er menstruasjonen din regelmessig til vanlig? og var brystene dine mer ømme enn når du får mensen?

Anonymkode: edd03...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei igjen :) Det skal bare mangle! :) Er ikke noe godt å ha det sånn! skjønner. Er menstruasjonen din regelmessig til vanlig? og var brystene dine mer ømme enn når du får mensen?

Anonymkode: edd03...f69

Nei, ikke greit dette her😞 Menstruasjonen min har vanligvis vært regelmessig da jeg gikk på p-piller. Etter jeg sluttet ble den forsinket med 1 uke (testet da neg på Clearblue, forrige mnd). Nå ble den forsinket med ytterligere 1 uke og testet da pos på Clearblue. Brystene mine har vært ømmere nå og helt ut til brystvortene. Ikke pleid å være øm på selve brystvortene før. 

Anonymkode: 1d21f...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke greit dette her😞 Menstruasjonen min har vanligvis vært regelmessig da jeg gikk på p-piller. Etter jeg sluttet ble den forsinket med 1 uke (testet da neg på Clearblue, forrige mnd). Nå ble den forsinket med ytterligere 1 uke og testet da pos på Clearblue. Brystene mine har vært ømmere nå og helt ut til brystvortene. Ikke pleid å være øm på selve brystvortene før. 

Anonymkode: 1d21f...7a5

Ut ifra det du skriver så kan det dessverre høres ut som om du har hatt en SA :( jeg tenker det fordi du har hatt de symptomene du har hatt. Men jeg er jo absolutt ikke en lege! Har du snakket med din lege om dette her da? hva tenker han/hun? 

Anonymkode: edd03...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ut ifra det du skriver så kan det dessverre høres ut som om du har hatt en SA :( jeg tenker det fordi du har hatt de symptomene du har hatt. Men jeg er jo absolutt ikke en lege! Har du snakket med din lege om dette her da? hva tenker han/hun? 

Anonymkode: edd03...f69

Har snakket med legen min ja, som også mener det kan være en SA. Alt skjedde bare så fort. Testet pos på mandag, fikk skikkelig intense magesmerter allerede om natten slik at jeg våknet av det. Så begynte jeg å blø allerede på tirsdag. Onsdag dro jeg til legen og snakket med henne der jeg uttrykket usikkerhet på om testen kan ha vært falsk positiv og at jeg kanskje bare har fått vanlig mensen. Dette kunne hun selvsagt ikke vite men mente at vi måtte gå utifra det testen hadde vist. Tok en blodprøve og vi avtalte at jeg skulle ta enda en blodprøve neste uke. I går, fredag, ringte hun meg og sa at HCG-nivået i blodet var på nærmere 1 og at det betyr at jeg ikke lenger er gravid. Vi avtalte derfor at det ikke er nødvendig at jeg kommer inn for å ta ny blodprøve neste uke.

Grunnen til at jeg blir så usikker på om jeg i det hele tatt har vært gravid selv om Clearblue viste positiv er fordi jeg leser på nett at det kommer klumper ved SA, noe jeg ikke hadde. Leser også at HCG i blodet er høyt en stund etter SA, mens min var på nærmere 1. Så leser jeg jo også om de som har hatt mensen selv om de var gravide og HCG i blodet var lavt og de fikk beskjed om at de ikke var gravide. Kjempe forvirret! 

Anonymkode: 1d21f...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har snakket med legen min ja, som også mener det kan være en SA. Alt skjedde bare så fort. Testet pos på mandag, fikk skikkelig intense magesmerter allerede om natten slik at jeg våknet av det. Så begynte jeg å blø allerede på tirsdag. Onsdag dro jeg til legen og snakket med henne der jeg uttrykket usikkerhet på om testen kan ha vært falsk positiv og at jeg kanskje bare har fått vanlig mensen. Dette kunne hun selvsagt ikke vite men mente at vi måtte gå utifra det testen hadde vist. Tok en blodprøve og vi avtalte at jeg skulle ta enda en blodprøve neste uke. I går, fredag, ringte hun meg og sa at HCG-nivået i blodet var på nærmere 1 og at det betyr at jeg ikke lenger er gravid. Vi avtalte derfor at det ikke er nødvendig at jeg kommer inn for å ta ny blodprøve neste uke.

Grunnen til at jeg blir så usikker på om jeg i det hele tatt har vært gravid selv om Clearblue viste positiv er fordi jeg leser på nett at det kommer klumper ved SA, noe jeg ikke hadde. Leser også at HCG i blodet er høyt en stund etter SA, mens min var på nærmere 1. Så leser jeg jo også om de som har hatt mensen selv om de var gravide og HCG i blodet var lavt og de fikk beskjed om at de ikke var gravide. Kjempe forvirret! 

Anonymkode: 1d21f...7a5

Har du sterke mensensmerter til vanlig da? absolutt mulig at det er en falsk positiv, jeg bare syns det høres mer ut som en SA enn noe annet, spesielt siden du opplevde så sterke smerter at du våknet midt på natten.  Det er vanlig å oppleve smertene under SA som rier, takvise sterke smerter, hadde du slike smerter? 

Nå vet ikke jeg hva du legger i ordet klumper, men når det er så tidlig i svangerskapet kommer fosteret ut som koagler. Har selv SA 3 ganger, og opplevde aldri klumper (aborterte tidlig alle gangene). Jeg så nøye på papir og nedi do, men jeg så ingen tydelige tegn på en klump, kun "tykkere" mensen. 

Forstår godt at du er forvirret!

Anonymkode: edd03...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du sterke mensensmerter til vanlig da? absolutt mulig at det er en falsk positiv, jeg bare syns det høres mer ut som en SA enn noe annet, spesielt siden du opplevde så sterke smerter at du våknet midt på natten.  Det er vanlig å oppleve smertene under SA som rier, takvise sterke smerter, hadde du slike smerter? 

Nå vet ikke jeg hva du legger i ordet klumper, men når det er så tidlig i svangerskapet kommer fosteret ut som koagler. Har selv SA 3 ganger, og opplevde aldri klumper (aborterte tidlig alle gangene). Jeg så nøye på papir og nedi do, men jeg så ingen tydelige tegn på en klump, kun "tykkere" mensen. 

Forstår godt at du er forvirret!

Anonymkode: edd03...f69

Før jeg begynte med p-piller (for mange år siden) så hadde jeg så sterke mensensmerter at jeg følte jeg mista pusten. Ble da satt på p-piller av helsesøster på skolen og de verste smertene ble borte. Når jeg nå slutta på p-pillene var jeg veldig spent på om mensensmertene jeg hadde kom til å komme tilbake eller om de var blitt borte. Mensen kom (forrige mnd) og jeg kjente absolutt ingen smerte, så da pustet jeg lettet ut! 

Men nå var det slike takvise intense smerter ja. Var helt skjelven og dårlig da jeg våknet onsdag morgen. Var slik at jeg følte at jeg ikke kunne stå oppreist. Følte at det kom til å fosse ut blod hvis jeg stå rakt opp. Gikk rundt bøyd i kroppen og måtte sitte i dusjen, før det ga seg litt. 

Veldig synd å høre at du har hatt 3 SA. Håper det har ordnet seg for deg. Jeg tror bare jeg må slå meg til ro med at det har vært en SA og akseptere det. Ble både sjokkert og redd når testen viste positiv (selv om det var planlagt). Redd for om jeg var klar for dette og sjokkert over at det gikk så fort. Men etter dette som har skjedd er jeg enda sikrere på at jeg faktisk vil ha barn, og vil være gravid. Så vi får bare fortsette å prøve og krysse fingrene for at alt går bra neste gang🤞🏻 Vil også takke deg for at du har tatt deg tid til å skrive med meg, stilt meg spørsmål og fortalt meg hva du tenker. Det hjelper veldig å snakke med noen som har opplevd SA og å lufte tankene, så tusen takk til deg❤️

Anonymkode: 1d21f...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, såppas ja. Det hørtes forferdelig ut! Det skjønner jeg godt at var en lettelse. 

Uff. Jeg syns det høres mer og mer ut som en spontanabort jo mer du forteller altså. Dessverre :( 

Ikke enda, men vi krysser fingrene for at det gjør det snart. Ja, tror kanskje det er greit! Og husk at det er helt normalt å spontanabortere, det er bare ikke noe så mange prater om! Jeg har valgt å være ærlig om det jeg har vært gjennom for å få fokus på det! Det er så viktig å snakke om det! ❤️ Så bra! Da er det bare å fortsette, så krysser jeg fingrene for deg! Bare å skrive igjen om du har lyst til det! Godt å ha noen å støtte seg på! Det skal bare mangle! ❤️

Anonymkode: edd03...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tips til neste gang du skal teste: test alltid to ganger! Er begge positive er du gravid 😊 selv kjøpet jeg strimler på nett, mye billigere enn på apoteket!! 😊

Anonymkode: edd03...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og tips til neste gang du skal teste: test alltid to ganger! Er begge positive er du gravid 😊 selv kjøpet jeg strimler på nett, mye billigere enn på apoteket!! 😊

Anonymkode: edd03...f69

Var faktisk på e-bay i går og kjøpte 60 strimler og 10 av en annen type, så neste gang skal jeg ta begge to + strimler hver morgen i noen dager, før jeg da igjen kjøper en Clearblue 😂 Krysser fingrene for oss begge🤞🏻

Anonymkode: 1d21f...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...