Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #1 Skrevet 16. november 2018 Vi har en sønn som fyller 15 i februar. I dag oppdaget vi at han har brukt visa-kortet mitt til handel på play station. Jeg la inn kortet mitt i sommer, og ba han slette det rett etter kjøpet. Noe han lovet meg at han hadde gjort. Dumme meg! Siden sommeren har han brukt 3500 kr!!! Han har også tatt småpenger fra "kopper og kar" her hjemme. 20 kr her og 20 kr der... Play station er nå fjernet på ubestemt tid Mobilen kan kun brukes i stua. Han har jobb (selger vg) og lønningen skal rett til oss til gjelden er betalt. Men hva nå? Jeg kjenner at jeg sliter SKIKKELIG med dette altså! Anonymkode: 0d8dd...c6f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #2 Skrevet 16. november 2018 Hmm, litt delt der merker jeg... Har en på 16 som har mitt kort registrert på Playstation. Jeg har da registrert min e-post, slik at jeg får beskjed hver gang han kjøper noe. På den måten har jeg kontroll og han kan ikke kjøpe noe uten at jeg vet om det. Uansett ville jeg kanskje oppdaget det før på kontoen.. MEN, det er meg og ikke deg. På meg virker det som konsekvensene er ok. Har dere snakket skikkelig om det? Vil jo tro han har lært leksa si av dette k allefall. Anonymkode: ce622...170
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #3 Skrevet 16. november 2018 Ja, vi har snakket masse om dette. Hadde en lang prat om det før jeg la inn kortet i sommer, om at jeg syntes dette var skummelt pga nettopp slike ting. Så at jeg selvfølgelig stolte på han, men at jeg var nødt til å forklare hvorfor det satt så langt inne å registrere kortet. Men som sagt - jeg krevde å få det slette med en gang, og dobbelt/trippet spurte han om kortet var slettet. Noe han insisterte på at det var. Dette stakk så j.... hardt. Var virkelig ikke forberedt på at han kunne gjøre noe slikt... Hi Anonymkode: 0d8dd...c6f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #4 Skrevet 16. november 2018 Straffen er grei og konsekvensen er jo at dere ikke kommer til å stole på han på lenge. Anonymkode: 8253d...87b
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #5 Skrevet 16. november 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Straffen er grei og konsekvensen er jo at dere ikke kommer til å stole på han på lenge. Anonymkode: 8253d...87b Enig Anonymkode: 1d8a2...2a9
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #6 Skrevet 16. november 2018 Syns dere har håndtert det bra. At det stikker kan jeg forstå, men husk nå at han er 15 og ikke helt moden enda. Så får han lære at det ikke er ok. Uansett hvor god mor eller far man er så gjør barn/ungdom teite ting en ikke forventet. Bare vær glad det var for et spill og ikke noe alvorlig Anonymkode: 3e351...13a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #7 Skrevet 16. november 2018 Syns det høres ut som om dere har snakket mye om dette og at han har fått konsekvenser i stil med handlingen. Da jeg var 15 år bodde jeg for meg selv, røyka og snuste, hadde ekstremt høyt fravær på skolen (var knapt der), røykte hasj jevnlig, drakk alkohol minimum hver dag, poppa i meg alt av piller jeg fikk tak i, festet hver helg og som regel et par ukedager også, sniffa i meg lim og gasser, og dytta i meg alt av narko jeg kom over helt frem til sprøyta satt i armen. Såååå... Syns ikke det sønnen din har gjort var så virkelig ille i det store perspektiv. Så lenge han er en angrende synder, så vil han nok ikke gjøre dette igjen. Anonymkode: 9b194...8d8
MrGoodMan Skrevet 16. november 2018 #8 Skrevet 16. november 2018 Ett lite tips for fremtiden og for andre er å opprette en ekstra konto i banken din som du bestiller ett eget VISA-kort på. Så kan dette brukes til slike formål. Så kan man bare føre over til den kontoen det som skal brukes. Koster vel ett par hundrelapper i året i gebyr for ett visakort, men det kan det fort være verdt.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #9 Skrevet 17. november 2018 helt greit det du har gjort,men dette er faktisk deres foreldre feil, så kanskje dere bør lære av dette dere å Anonymkode: 30129...0bb
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #10 Skrevet 17. november 2018 Jeg skjønner ikke at dere lar tenåringene deres få tilgang til kortene deres, det er litt naivt å tro de ikke blir fristet når opplysningene ligger der er det ikke? Har selv tenåringsgutter og når de får noe til playstation må de gå ned på butikken og kjøpe sånne pay-pal kort eller hva de kaller det, hadde aldri verden lagt inn kortopplysningene mine der.... Men skjønner godt at du synes det er vondt og vanskelig at gutten har stjålet såpass mye penger, og dere har reagert helt riktig synes jeg. Anonymkode: ea5f5...f8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå