Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #1 Skrevet 16. november 2018 Jeg og faren gikk fra hverandre i April, han dro tilbake til Egypt og har ikke hørt noe siden. Jeg er har 22.000 og ca 18.000 i faste inntekter. så barna får gave til 150 ca hver, de får heldigvis mer av andre i familien. Men føler meg så forferdelig. de er 12,4 og 2, så er han eldste jeg har mest dårlig samvittighet for, han sørger masse etter faren dro også og han ikke får kontakt med han, vi har prøvd opp til flere ganger, de 2 jentene mine forstår vel ikke så mye hva innholdet i pakken koster uansett så de bryr seg nok neppe. Vi skal heldigvis til mine foreldre i julen så trenger ikke tenke på det. Jeg jobber bare 50% så har prøvd og få 100% et sted siden april,men det er ikke lett. hva skal jeg finne på til 12åringen? så det ikke blir altfor kjipt? Jentene er vokst ut av pysjene sine så de får det Anonymkode: 76580...ab4
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #2 Skrevet 16. november 2018 Som 12-åring hadde jeg dødd for 150 kroner verdt i sjokolade. Ellers kan man jo få mye fint brukt på finn, men det er jo du som kjenner 12-åringen best. Kuponger på skjermtid, høytlesning, frokost på senga er gratis. Det viktigste er at 12-åringen fortsatt er overbevist om at du elsker ham og at han er viktig for deg, om han blir litt/mye skuffet betyr ikke så mye egentlig. Alle barn har noen juler de blir skuffet uansett hvor mange penger man legger under treet, man treffer jo ikke hvert år. Hvis du genuint tror det blir en stor greie kan du jo trekke han til side og realitetsorientere på en fin måte på forhånd. Hjelp han å fokusere på resten av gavene så går det så godt så. Anonymkode: 0edc2...b3f
Morcheeba Skrevet 16. november 2018 #3 Skrevet 16. november 2018 Hadde prioritert 12-åringen prismessig. En 2-og 4- åring har ikke noe begrep på pris. 300 til 12-åringen, 100 til 4-åringen og 100 til 2- åringen..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #4 Skrevet 16. november 2018 1 minutt siden, Morcheeba skrev: Hadde prioritert 12-åringen prismessig. En 2-og 4- åring har ikke noe begrep på pris. 300 til 12-åringen, 100 til 4-åringen og 100 til 2- åringen.. Enig med deg Anonymkode: 6b0c1...5ed
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #5 Skrevet 16. november 2018 Hadde også prioritert 12 åringen. Kjøp slim eller noe annet populært til de yngste. Som du sier så får dem gaver av andre. Du må bruke energien på å være den beste mammaen som finnes, i situasjonen dere er i. Stå på. Anonymkode: e6834...ab7
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #6 Skrevet 16. november 2018 Hadde jeg vært din mor eller far hadde jeg villet at du fortalt meg hvordan det lå an slik at jeg kunne hjulpet deg. Kan du fortelle dine foreldre om dette og spørre om et lite lån f.eks? Bare til 12-åringen, 2 og 4-åringen har nok ikke begrep om hva ting koster eller hvilken pakke som kommer fra hvem når julaften først kommer Anonymkode: 32e76...17c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #7 Skrevet 16. november 2018 Følg aktivt med på gis bort på finn i ditt område. Det gis bort utrolig mye bra hvis en ser det idet det legges ut og sier ja takk umiddelbart. Da men er jeg umiddelbart som innen 10 sekunder. Så ha svar klart til å limes inn og sende uten å trenge å tenke. Jeg har fått tak i mange skatter på den måten, noen verdt mye penger. Anonymkode: 3c265...3ab
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #8 Skrevet 16. november 2018 Hvor i landet bor du? Du må jo ta imot hjelp . Mange organisasjoner som hjelper med julegaver Anonymkode: 5efc7...c35
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #9 Skrevet 16. november 2018 Jeg tenker som de andre at du kan prioritere eldste denne julen. De små er glade bare det er papir på, du finner lett fine ting til under hundrelappen til de. For en vanskelig situasjon, du er tøff som står i det 💪🏼Supermamma😘 Anonymkode: 04841...a9f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #10 Skrevet 16. november 2018 Oi mine unger får sjeldent gaver for mer enn 150 - 300 kr av oss i julegaver. Så de overlever nok. Anonymkode: 8f624...f7f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #11 Skrevet 16. november 2018 Har de egne soverom? Er det feks plass til en liten sofa der inne og annet som "oppgraderer" rommet til tenåringsgutterom? Da kan du finne litt møbler på finn som gis bort. Beklager om det er et forslag som ikke passer i det heletatt. Anonymkode: d6a58...1f0
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #12 Skrevet 16. november 2018 Takk for alle gode råd. kanskje jeg kan gi 12åringen noe 450 kr ,så ber jeg ei venninne og strikke til jentene, hun vet min sak og hvordan jeg ligger an, så hun tilbydde seg det, men takket først nei, men skulle si fra hvis jeg angret meg. da får jentene strikket genser og lue til jul, og det er jo dyrt hvis man skal kjøpe det. Foreldrene mine har hjulpet oss mer enn nok, jeg fikk 50.000 av de på sommeren for og drar på ferie med barna og vi var både i kristiansand i dyrehagen, legoland og en uke i syden, så vil ikke spørre de om mer Anonymkode: 76580...ab4
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #13 Skrevet 16. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle gode råd. kanskje jeg kan gi 12åringen noe 450 kr ,så ber jeg ei venninne og strikke til jentene, hun vet min sak og hvordan jeg ligger an, så hun tilbydde seg det, men takket først nei, men skulle si fra hvis jeg angret meg. da får jentene strikket genser og lue til jul, og det er jo dyrt hvis man skal kjøpe det. Foreldrene mine har hjulpet oss mer enn nok, jeg fikk 50.000 av de på sommeren for og drar på ferie med barna og vi var både i kristiansand i dyrehagen, legoland og en uke i syden, så vil ikke spørre de om mer Anonymkode: 76580...ab4 Du har så dårlig råd at du ikke har råd til julegaver, og fikk 50 000 og brukte alt på ferie. Da kjente jeg at sympatien min forsvant litt Anonymkode: 6b0c1...5ed
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #14 Skrevet 16. november 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Du har så dårlig råd at du ikke har råd til julegaver, og fikk 50 000 og brukte alt på ferie. Da kjente jeg at sympatien min forsvant litt Anonymkode: 6b0c1...5ed det må du gjerne. men for min del var det viktig at barna fikk gode opplevelser, alle sørget jo over faren, og spesielt eldste hadde det svært vondt,så jeg er helt uenig der Anonymkode: 76580...ab4
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #15 Skrevet 16. november 2018 Er det veldig stille i livet ditt for tiden, BW? Siden du lager nye trolletråder hver eneste dag? Anonymkode: 7cd11...a22
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #16 Skrevet 16. november 2018 Jeg syns det er skikkelig ufint av deg å lage trolletråder av slike såre emner. Skjønner du ikke at det sitter ordentlige mennesker på andre siden som føler med hi og gir de beste rådene de kan? Skam deg! Anonymkode: 04841...a9f
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #17 Skrevet 17. november 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle gode råd. kanskje jeg kan gi 12åringen noe 450 kr ,så ber jeg ei venninne og strikke til jentene, hun vet min sak og hvordan jeg ligger an, så hun tilbydde seg det, men takket først nei, men skulle si fra hvis jeg angret meg. da får jentene strikket genser og lue til jul, og det er jo dyrt hvis man skal kjøpe det. Foreldrene mine har hjulpet oss mer enn nok, jeg fikk 50.000 av de på sommeren for og drar på ferie med barna og vi var både i kristiansand i dyrehagen, legoland og en uke i syden, så vil ikke spørre de om mer Anonymkode: 76580...ab4 Hadde det ikke holdt med kun Legoland for eksempel?? Dere MÅTTE bruke opp alle pengene på TRE turer??? Sorry, mistet sympatien her også... Anonymkode: 54583...ef2
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #18 Skrevet 17. november 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle gode råd. kanskje jeg kan gi 12åringen noe 450 kr ,så ber jeg ei venninne og strikke til jentene, hun vet min sak og hvordan jeg ligger an, så hun tilbydde seg det, men takket først nei, men skulle si fra hvis jeg angret meg. da får jentene strikket genser og lue til jul, og det er jo dyrt hvis man skal kjøpe det. Foreldrene mine har hjulpet oss mer enn nok, jeg fikk 50.000 av de på sommeren for og drar på ferie med barna og vi var både i kristiansand i dyrehagen, legoland og en uke i syden, så vil ikke spørre de om mer Anonymkode: 76580...ab4 Og der forsvant all troverdighet.... Å reise på tre ferieturer er det få som gjør altså, selv vi som er gift gjør ikke det. Du som knapt har å leve for utover høsten hadde ihvertfall ikke gjort det. Anonymkode: 4b7e7...30b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #19 Skrevet 17. november 2018 Jeg er så utrolig lei av alle de her tulletrådene, spesielt de trådene som spiller på følelsene til folk. Er så lei av at folk bruker tid på å gi gode råd, støtte og sympati til en idiot som nok ler seg skakk av å ha lurt folk enda en gang. Det som irriterer meg mest er at alle tulletrådene gjør at jeg gidder ofte ikke legge så mye energi som jeg kunne gjort, i svar jeg gir Anonymkode: 6b0c1...5ed
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #20 Skrevet 17. november 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er så utrolig lei av alle de her tulletrådene, spesielt de trådene som spiller på følelsene til folk. Er så lei av at folk bruker tid på å gi gode råd, støtte og sympati til en idiot som nok ler seg skakk av å ha lurt folk enda en gang. Det som irriterer meg mest er at alle tulletrådene gjør at jeg gidder ofte ikke legge så mye energi som jeg kunne gjort, i svar jeg gir Anonymkode: 6b0c1...5ed Er så enig. I tillegg er det å pisse på folk som faktisk befinner seg i en vanskelig situasjon. Totalt unødvendig, uempatisk og idiotisk. Anonymkode: e7582...847
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #21 Skrevet 17. november 2018 Hi i denne tråden har ikke de mentale ferdighetene til å skjønne hva man kan gjøre og ikke. Jeg svarte selv i tråden før jeg kjentehenne igjen på skrivemåten. Dette er helt vanlig oppførsel av henne og nå når hun er avslørt slutter hun bare å svare i tråden. Jeg tror faktisk ikke at hun skjønner hvorfor man reagerer på dette engang. Det beste vi kan gjøre når vi mistenker at hun er på ferde er å rapportere som spam. Admin ser jo hvem som skjuler seg bak nicket. Anonymkode: 04841...a9f
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #22 Skrevet 17. november 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle gode råd. kanskje jeg kan gi 12åringen noe 450 kr ,så ber jeg ei venninne og strikke til jentene, hun vet min sak og hvordan jeg ligger an, så hun tilbydde seg det, men takket først nei, men skulle si fra hvis jeg angret meg. da får jentene strikket genser og lue til jul, og det er jo dyrt hvis man skal kjøpe det. Foreldrene mine har hjulpet oss mer enn nok, jeg fikk 50.000 av de på sommeren for og drar på ferie med barna og vi var både i kristiansand i dyrehagen, legoland og en uke i syden, så vil ikke spørre de om mer Anonymkode: 76580...ab4 Du sliter med å få endene til å møtes, men brukte de 50000 kronene til å reise til Dyreparken, Legoland OG syden PÅ EN OG SAMME SOMMER??? Herregud, da får du bare ha det så godt... Anonymkode: 29724...dcd
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #23 Skrevet 17. november 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle gode råd. kanskje jeg kan gi 12åringen noe 450 kr ,så ber jeg ei venninne og strikke til jentene, hun vet min sak og hvordan jeg ligger an, så hun tilbydde seg det, men takket først nei, men skulle si fra hvis jeg angret meg. da får jentene strikket genser og lue til jul, og det er jo dyrt hvis man skal kjøpe det. Foreldrene mine har hjulpet oss mer enn nok, jeg fikk 50.000 av de på sommeren for og drar på ferie med barna og vi var både i kristiansand i dyrehagen, legoland og en uke i syden, så vil ikke spørre de om mer Anonymkode: 76580...ab4 Sympatien min for deg er borte nå. Lykke til. Anonymkode: c692a...71c
Anonne Skrevet 17. november 2018 #24 Skrevet 17. november 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Som 12-åring hadde jeg dødd for 150 kroner verdt i sjokolade. Ellers kan man jo få mye fint brukt på finn, men det er jo du som kjenner 12-åringen best. Kuponger på skjermtid, høytlesning, frokost på senga er gratis. Det viktigste er at 12-åringen fortsatt er overbevist om at du elsker ham og at han er viktig for deg, om han blir litt/mye skuffet betyr ikke så mye egentlig. Alle barn har noen juler de blir skuffet uansett hvor mange penger man legger under treet, man treffer jo ikke hvert år. Hvis du genuint tror det blir en stor greie kan du jo trekke han til side og realitetsorientere på en fin måte på forhånd. Hjelp han å fokusere på resten av gavene så går det så godt så. Anonymkode: 0edc2...b3f Veldig kloke ord. 💜
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå