Gå til innhold

Kjenner jeg begynner å bli litt lei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

8-åringen har overnattingsbesøk, og denne jenta er tydeligvis glad i å være i stua der jeg oppholder meg. Mulig hun er vant til det hjemme. De henger rundt meg hele tida og tuller og fjaser. Nå påsto besøket at det spøkte oppe, så derfor kom de ned. Igjen.

Min datter har et veldig stort rom, så jeg ser ikke helt behovet for at de skal henge rundt meg på stua hele tiden. Litt er greit, men ikke hele tiden.

Vil liksom ikke være den sure mora heller, men kjenner jeg begynner å bli lei altså. Er det greit å si fra? Og hvordan kan jeg si det uten å virke sur og avvisende?

Anonymkode: 3a724...bae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klokka er 20 på en fredag. Gå og sett deg på dittt eget rom hvis du ikke vil dele stua som de fleste anser som et fellesrom. Sitter onga dine normalt på rommet sitt hele kvelden?

Dette blir nok en snakkis hvis du snakker til de.

Anonymkode: c44de...09c

Skrevet

🙄

Sitter dere vanligvis på hvert deres rom i deres familie eller?

Anonymkode: b4eea...f1f

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klokka er 20 på en fredag. Gå og sett deg på dittt eget rom hvis du ikke vil dele stua som de fleste anser som et fellesrom. Sitter onga dine normalt på rommet sitt hele kvelden?

Dette blir nok en snakkis hvis du snakker til de.

Anonymkode: c44de...09c

Ja, de to eldste gjør ofte det. Men, om minste er i stua er det ikke det bråket som disse to holder på med.

Hi

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🙄

Sitter dere vanligvis på hvert deres rom i deres familie eller?

Når vi sitter sammen i stua er det ingen som bråker så mye at en ikke hører TV.

Hi

Skrevet

Stua er fellesareale. Hvis du vil ha stillhet bør du går på rommet ditt. 

Anonymkode: 412d8...14d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs nå? Det er vel de som bør gå på rommet når de ønsker å herje så voldsomt at ingen av oss andre som sitter der hører TV eller får snakket sammen? Hvis de vil være i fellesarealet så må de vel ta hensyn. De er da store nok til det.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når vi sitter sammen i stua er det ingen som bråker så mye at en ikke hører TV.

Hi

«Jenter, dere må gjerne være her nede i stua, men da må dere sette dere i sofaen og være rolige. Hvis dere ønsker å herje og tulle kan dere gjøre det oppe på rommet. *smil*»

Skrevet

Det går fint an å hysje på unger, også besøkende unger. Det er helt uproblematisk å be dem dempe seg, bruke innestemme eller hvilken måte du vil si det på. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs nå? Det er vel de som bør gå på rommet når de ønsker å herje så voldsomt at ingen av oss andre som sitter der hører TV eller får snakket sammen? Hvis de vil være i fellesarealet så må de vel ta hensyn. De er da store nok til det.

Men da ber du dem snakke med innestemmer? Så voldsom herjing som du forklarer her er ikke tillatt inne uansett hvilket rom de er i hos oss. Her sendes de ut om de absolutt MÅ rope og skrike. Pleier ikke å være et problem. Men normal prating og latter må man regne med og da kan det hende jeg ikke alltid hører hva som skjer på tven. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da ber du dem snakke med innestemmer? Så voldsom herjing som du forklarer her er ikke tillatt inne uansett hvilket rom de er i hos oss. Her sendes de ut om de absolutt MÅ rope og skrike. Pleier ikke å være et problem. Men normal prating og latter må man regne med og da kan det hende jeg ikke alltid hører hva som skjer på tven. 

Har snakket til de flere ganger, og de roer seg i to minutter, så er det på'n igjen. Så nå ba jeg de gå på rommet å leke en stund.

Hi

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har snakket til de flere ganger, og de roer seg i to minutter, så er det på'n igjen. Så nå ba jeg de gå på rommet å leke en stund.

Hi

Da har du min fulle støtte 👍

Skrevet

Her "jages" ungene i kjellerstua titt og ofte hvis det blir for mye leven. Holder stort sett med å spørre om dem gidder å gå ned da :) 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig

Anonymkode: e119f...9aa

Skrevet

Vi har alltid stuen for oss selv her i huset. Med mindre vi planlegger å se en familie film eller spille brettspill og sånt. Ungene har loftstue og tv på rommene sine med PlayStation, nettbrett, tv kanaler osv. Har aldri måttet be de om å tilbringe sin fritid der heller. De vil helst være på sine rom hvor de har alt sitt. I såfall når de har besøk. Gutten på syv har noen få ganger kommet ned i stua med kompiser og skal leke med nerf gun osv. Da ber jeg de fint om å leke ute eller gå opp igjen. Når de ber om å få se på tv med meg eller spille noe med meg så får de såklart lov til det. Stuen er et fellesarealet, men leke ( sånn herjete og mye lyd) det har de rommene og loftstuen til 👍😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...