Gå til innhold

Naive Norge, et av verdens største sosialkontor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over halvparten av sosialhjelpsmottakerne er innvandrere viser tall fra SSB og NAV.

6,6 milliarder kroner gikk i fjor til sosialhjelp. Over halvparten av sosialhjelpsmottakerne innvandrere. Innvandrere mottar også høyere utbetalinger enn etnisk norske.

image.png.41a121936fbda589d1f0b6fd2d28a65d.png

Blant innvandrerne fra EU-land i Øst-Europa er sosialhjelpsprosenten lavere enn blant norskfødte, mens innvandrere fra Afrika og Asia har høy sosialhjelpshyppighet.

Over halvparten av barn med bakgrunn fra bl.a. Irak og Somalia lever i en husholdning med vedvarende lavinntekt.

image.png.360df4db250770a0a76411437ed86f33.png

Det bør vekke oppsikt, ikke minst fra politisk hold, at de «fattigste» i Norge, somalierne, bare i 2017 sendte over 500 millioner kroner til Somalia via private betalingsforetak, tilsvarende 37.000 per barn med somalisk bakgrunn i Norge. 

Naive Norge, hvordan skal dette ende?

Anonymkode: 72253...c31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke rart at folk som kommer til landet med to tomme hender og null nettverk topper statistikken for hjelp?

Har du i det hele tatt tenkt deg om før du postet dette?

Anonymkode: 62f32...3d9

Skrevet

Ja ,Norge er svært naive dessverre... helt tragisk

Anonymkode: 4cb06...5b7

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke rart at folk som kommer til landet med to tomme hender og null nettverk topper statistikken for hjelp?

Leste du i det hele tatt siste avsnitt før du postet dette?

Anonymkode: 4ba4e...e2d

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les en gang til. Tenk deg om. Prøv så igjen. 

Anonymkode: cea7f...16c

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Off, for et dårlig forsøk på hersketeknikk. 🤦‍♀️

Anonymkode: 039bf...d48

Skrevet

Ja,det er litt rart,dette.Vi forventer at de skal kunne jobbe og klare seg selv, men hyler høyt når noen få får sponset deler av førerkortet slik at de selv kommer seg på jobb.Da er det "urettferdig".

Vi ønsker de skal jobbe, men ønsker ikke å ansett dem fordi de heter Ali istedet for Ola. 

Og så:Hva i herrens navn har vi med hvordan disse bruker sine penger?Det er sikkert mye ved His pengebruk vi kunne satt fingeren på, men det er IKKE MIN BUISNESS!

Vi er kanskje naive, men det er MYE bedre enn å være fordomsfulle mennesker som ikke skjønner noe av det større bildet!

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dnå, søte deg, som prøver så hardt 😘

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dnå, søte deg, som prøver så hardt 😘

Jøss, er dere 5 år eller?

Anonymkode: 130a5...01f

Skrevet
27 minutes ago, Østerdølen said:

Ja,det er litt rart,dette.Vi forventer at de skal kunne jobbe og klare seg selv, men hyler høyt når noen få får sponset deler av førerkortet slik at de selv kommer seg på jobb.Da er det "urettferdig".

Vi ønsker de skal jobbe, men ønsker ikke å ansett dem fordi de heter Ali istedet for Ola. 

Og så:Hva i herrens navn har vi med hvordan disse bruker sine penger?

Samtidig så skriver media om stadig flere barn som vokser opp i fattige familier. Vel, her har du grunnen.

27 minutes ago, Østerdølen said:

Vi er kanskje naive, men det er MYE bedre enn å være fordomsfulle mennesker som ikke skjønner noe av det større bildet!

Sånn snakker en hjernevasket ildrød globalist-sosialist.

Anonymkode: 5a34e...edb

Skrevet

Har jobbet mye med somaliere og fellesnevneren er at de ikke ønsker å jobbe. De er fornøyde med å gå på nav. Værste er vel at de sier det rett ut også. I tillegg til at de syns at det er veldig behagelig å gå på nav så sender de tusenvis av kroner hjem til Somalia. 

Så når naive politikere maser i vei om å høyne barnetrygd å øke støtten til fattige barnefamilier så er store deler av disse utlendinger som ikke vil jobbe og som sender pengene rett ut av landet. Før politikerene øker noe som helst så bør de se på denne praksisen... 

Anonymkode: c8c60...b87

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er jo at de sender store deler av nav støtten ut av landet og rett hjem til familien i Somalia. Selvsagt er det problem. 

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Det er ingen løsning på dette. Det står millioner på millioner som vil inn i Europa. De kommer, og våre velferdsordninger kommer til å rakne. Ingen politikere tar tak. 

Lykke til.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har jobbet mye med somaliere og fellesnevneren er at de ikke ønsker å jobbe. De er fornøyde med å gå på nav. Værste er vel at de sier det rett ut også. I tillegg til at de syns at det er veldig behagelig å gå på nav så sender de tusenvis av kroner hjem til Somalia. 

Så når naive politikere maser i vei om å høyne barnetrygd å øke støtten til fattige barnefamilier så er store deler av disse utlendinger som ikke vil jobbe og som sender pengene rett ut av landet. Før politikerene øker noe som helst så bør de se på denne praksisen... 

Jeg har og jobbet med noen somaliere, og de alle kjente veldig godt til Norges lover og hva de hadde krav på, mye mer enn jeg som er født i Norge vet. De skrøt stadig av alt de hadde krav på og at det var så lett å få penger og ting i Norge. Og at så fort de fikk oppholdstillatelse, så skulle de slutte å jobbe, for de fikk jo uansett penger av NAV.

Men noe av det verste Norge gjør etter min mening, er å sende barnetrygd og kontantstøtte ut av landet

Anonymkode: 130a5...01f

Skrevet (endret)
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samtidig så skriver media om stadig flere barn som vokser opp i fattige familier. Vel, her har du grunnen.

Sånn snakker en hjernevasket ildrød globalist-sosialist.

Svarer en innavlet, brunøyd, hjernedød, paranoid høyreekstrem....

Endret av Østerdølen
Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Off, for et dårlig forsøk på hersketeknikk. 🤦‍♀️

Anonymkode: 039bf...d48

Hersketeknikk?😂 DET du kom med der var nettopp det. Jeg bare ga personen et godt råd. Med teskje, for det var tydelig at trengtes. 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. 

Skrevet
8 minutes ago, Østerdølen said:

Svarer en innavlet, brunøyd, hjernedød, paranoid høyreekstrem....

Absolutt ikke. Jeg forholder meg til fakta.

Skrevet
1 time siden, Østerdølen skrev:

Og så:Hva i herrens navn har vi med hvordan disse bruker sine penger?Det er sikkert mye ved His pengebruk vi kunne satt fingeren på, men det er IKKE MIN BUISNESS!

De FÅR jo alt, selv pengene de sender «hjem». Ergo får de også for mye. 

Min søster som sliter med helsa får ikke hjelp til førerkort så hun kommer seg i jobb, ikke til bolig heller. Hun tvinges ut i årevis med arbeidsprøving og har dårlig økonomi og må bo i kjelleren til sine foreldre. Hvorfor kan ikke hun også få hjelp da? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Absolutt ikke. Jeg forholder meg til fakta.

Ja,du får fortelle deg selv det.Jeg forholder meg også til fakta 😃

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De FÅR jo alt, selv pengene de sender «hjem». Ergo får de også for mye. 

Min søster som sliter med helsa får ikke hjelp til førerkort så hun kommer seg i jobb, ikke til bolig heller. Hun tvinges ut i årevis med arbeidsprøving og har dårlig økonomi og må bo i kjelleren til sine foreldre. Hvorfor kan ikke hun også få hjelp da? 

Har hun søkt på førerkort da?Ellers har hun vel strengt tatt veldig lite å klage over?Kan vel ikke få noe hun ikke har søkt på?

Uansett er det Frp som har sitter i Regjering i fem år, dette er noe partiets velgere ønsker,siden de har stemt Frp. Så søsteren din får legge skylden på regjeringen istedet for uskyldige mennesker.

Skrevet
4 minutter siden, Østerdølen skrev:

Har hun søkt på førerkort da?Ellers har hun vel strengt tatt veldig lite å klage over?Kan vel ikke få noe hun ikke har søkt på?

Uansett er det Frp som har sitter i Regjering i fem år, dette er noe partiets velgere ønsker,siden de har stemt Frp. Så søsteren din får legge skylden på regjeringen istedet for uskyldige mennesker.

Såklart hun har søkt og prøvd. Men det avslås. Hudfargen spiller nok dessverre mye inn her. Norske trengende får ikke samme service som de som kommer utenfra og som ikke gidder gjøre noe og sender penger ut av landet. 

Skrevet

Æsj får lyst til å melde meg inn i FRP. Blir så irritert. 

Anonymkode: f4fd1...a4f

Skrevet
9 minutter siden, Østerdølen skrev:

Oppspinn og fakta er ikke det samme altså. Det du kommer med er oppspinn og populære «argumenter» uten hold. 

Skrevet
9 minutes ago, Østerdølen said:

Nei, det er gjør du ikke. Uansett ønsker du åpenbart disse tilstandene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...