Gå til innhold

Pasientjournal- skal de oppdateres fortløpende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker jo at de skal det, men så har det seg sånn at jeg var med barnet mitt på sykehuset sent i forrige uke. Var noe der jeg skulle sjekke opp, men det er enda ikke ført i pasientjournalen. Alle andre møter og innkallinger kommer jo opp der, men altså ikke den siste konsultasjonen. Når kan jeg etterlyse det? Var som sagt informasjon der jeg ønsket å få på nytt. i tillegg  til at jeg tenker at er obligatorisk å føre journal.

Anonymkode: c8f96...139

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, den skal det, men det er ikke sikkert de har hatt tid til det enda. Kan være alt fra at legen fikk sykt barn og måtte gå hjem, andre mer akutte ting måtte prioriteres, andre arbeidsoppgaver osv. 

Anonymkode: a572f...a4e

Skrevet

Journal skal skrives ja. Men hvis det er prøvesvar eller informasjon som de vil formidle til pasient eller pårørende direkte kan den sperres for innsyn til det er gjort. Det er for å hindre at folk leser informasjon før de får det forklart ordentlig 

Anonymkode: fa69a...a96

Skrevet

Takk for svar.

Er ingen svar som ventes på, og det vil ikke være ny informasjon i notatet. Var kun en konsultasjon så er ikke noe slikt legen venter på.

Første gang jeg skulle dra nytte av at jeg hadde innsyn på nett, så typisk at det ikke ble oppdatert🤔 

Anonymkode: c8f96...139

Skrevet

Da er nok det et notat som blir nedprioritert i listen over alt annet som skal gjøres som det ikke settes av tid til (altså en rutinekontroll uten spesifikke tiltak, bestillinger eller informasjon som må skrives nå). Det er hele tiden en prioriteringssak hva som må gjøres nå, og hva som kan vente. Kan også være at legen hadde tenkt å gjøre det på et gitt tidspunkt, men at kontortiden ble inndratt, legen måtte dekke opp for en annen, eller at det ble travelt/mye telefoner, eller at legen har blitt syk/har fått syke barn.

Kan også være noe legen har lyst til å sjekke opp først, og dermed venter med å skrive ned.

Ville sjekket igjen om noen dager/en ukes tid.

Anonymkode: a572f...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...