Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #1 Skrevet 15. november 2018 Kom på det nå som abortdebatten raser: Er adopsjon et reelt valg dersom man blir nektet abort av et foster med store skader? Kan man føde et multihandikapet barn og velge å adoptere det bort? Og mens jeg er i gang: Hvor lenge kan man velge å adoptere bort? Dersom jeg fant ut at jeg absolutt ikke vil ha ansvar for 4-åringen lenger, kan jeg da velge å adoptere ham bort? Dette er helt hypotetisk, så spydige svar kommer ikke til å svi. Anonymkode: 71494...ed3
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #2 Skrevet 15. november 2018 Du kan velge å adoptere bort et barn, men har du flere barn vil automatisk barnevernet også se på hvordan de har det. Om du bestemmer deg for å adoptere bort en 4-åring, og også har en 6-åring som du vil beholde er ikke det greit Anonymkode: f750d...7c8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #3 Skrevet 15. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du kan velge å adoptere bort et barn, men har du flere barn vil automatisk barnevernet også se på hvordan de har det. Om du bestemmer deg for å adoptere bort en 4-åring, og også har en 6-åring som du vil beholde er ikke det greit Anonymkode: f750d...7c8 Så hvis man nektes abort kan man uansett bestemme seg for adopsjon? Hva når barnet er 12 eller 14? Anonymkode: 71494...ed3
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #4 Skrevet 15. november 2018 Nei. Du kan ikke adoptere bort barn i Norge slik man ser de gjør i amerikanske tv-serier. Anonymkode: b6af6...c69
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #5 Skrevet 15. november 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Du kan ikke adoptere bort barn i Norge slik man ser de gjør i amerikanske tv-serier. Anonymkode: b6af6...c69 Så hvis man føder et barn man absolutt ikke vil ha, hva gjør man da? Barn kan tas med tvang fra foreldre som vurderes som uskikket. Man er vel ikke særlig skikket dersom man selv sier i fra at man ikke ønsker å ha omsorg for et barn? For så vidt det samme med eldre barn: Jeg kontakter barnevernet og sier at jeg ikke er glad i barnet, eller at jeg av en eller annen grunn ikke er en god nok omsorgsperson. Det kan jo ikke bare oversees? Anonymkode: 71494...ed3
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #6 Skrevet 15. november 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så hvis man føder et barn man absolutt ikke vil ha, hva gjør man da? Barn kan tas med tvang fra foreldre som vurderes som uskikket. Man er vel ikke særlig skikket dersom man selv sier i fra at man ikke ønsker å ha omsorg for et barn? For så vidt det samme med eldre barn: Jeg kontakter barnevernet og sier at jeg ikke er glad i barnet, eller at jeg av en eller annen grunn ikke er en god nok omsorgsperson. Det kan jo ikke bare oversees? Anonymkode: 71494...ed3 Det er en del barn som i slike situasjoner havner i fosterhjem, men de blir ikke nødvendigvis adopsjon ut av det. Anonymkode: d8e69...d8f
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #7 Skrevet 15. november 2018 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så hvis man føder et barn man absolutt ikke vil ha, hva gjør man da? Barn kan tas med tvang fra foreldre som vurderes som uskikket. Man er vel ikke særlig skikket dersom man selv sier i fra at man ikke ønsker å ha omsorg for et barn? For så vidt det samme med eldre barn: Jeg kontakter barnevernet og sier at jeg ikke er glad i barnet, eller at jeg av en eller annen grunn ikke er en god nok omsorgsperson. Det kan jo ikke bare oversees? Anonymkode: 71494...ed3 Nei, det vil ikke bli oversett. Og du vil kanskje miste barnet. Skulle vært tvangskastrering i samme slengen, kanskje. Anonymkode: 0ffec...ab0
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #8 Skrevet 15. november 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det vil ikke bli oversett. Og du vil kanskje miste barnet. Skulle vært tvangskastrering i samme slengen, kanskje. Anonymkode: 0ffec...ab0 Miste? Det er ikke snakk om å miste, men å si fra seg. Anonymkode: 71494...ed3
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #9 Skrevet 15. november 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Miste? Det er ikke snakk om å miste, men å si fra seg. Anonymkode: 71494...ed3 Nei, å miste. Du sier det ikke ifra deg, de tar barnet ifra deg. Anonymkode: 0ffec...ab0
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #10 Skrevet 15. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, å miste. Du sier det ikke ifra deg, de tar barnet ifra deg. Anonymkode: 0ffec...ab0 Semantikk er ikke spørsmålet. Spørsmålet er om jeg kan slippe å ta meg av en unge jeg ikke vil ha. Og det kan jeg tydeligvis. Anonymkode: 71494...ed3
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #11 Skrevet 15. november 2018 Vel, far til mitt eldste barn ønsker å adoptere henne bort så det er mulig! Anonymkode: 69513...613
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #12 Skrevet 15. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Semantikk er ikke spørsmålet. Spørsmålet er om jeg kan slippe å ta meg av en unge jeg ikke vil ha. Og det kan jeg tydeligvis. Anonymkode: 71494...ed3 selvsagt kan du det ja! Vurderte helt seriøst å gi fra meg babyen min når han ca en uke gammel.Han hadd kolikk å skreik utallig mange timer i strekk om natten og mye på dagtid.Jeg var alene med han og hadde itellegg alvor fødselsdepresjon og begynte å få angst. Hadde heller ingen morsfølese for han så det føltes ut som jeg passet ett barn,som aldri ble hentet av foreldre igjen. Ingen kunne tvunget meg til å forsette å ha omsorgen for babyen min om jeg absolutt ikke ville fordi jeg tenkte at han får det bedre hos andre. Anonymkode: 6f473...bf9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #13 Skrevet 15. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vel, far til mitt eldste barn ønsker å adoptere henne bort så det er mulig! Anonymkode: 69513...613 Det at man vil noe betyr jo ikke at det er mulig? Anonymkode: 71494...ed3
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #14 Skrevet 15. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det at man vil noe betyr jo ikke at det er mulig? Anonymkode: 71494...ed3 Nå har du fått mange svar her,JA det er mulig å gi fra seg barnet om du ikke ønsker å ha ungen din lengre. Anonymkode: 6f473...bf9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #15 Skrevet 15. november 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå har du fått mange svar her,JA det er mulig å gi fra seg barnet om du ikke ønsker å ha ungen din lengre. Anonymkode: 6f473...bf9 Og hva så? Da bestemmer du at jeg ikke får ha flere spørsmål? Nei, gitt Anonymkode: 71494...ed3
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #16 Skrevet 15. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hva så? Da bestemmer du at jeg ikke får ha flere spørsmål? Nei, gitt Anonymkode: 71494...ed3 Du spør jo om det samme om og om igjen! Du har fått svar på det du lurte å da trenger du ikke gjenta spørsmålet i det uendelige. Anonymkode: 6f473...bf9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #17 Skrevet 15. november 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du spør jo om det samme om og om igjen! Du har fått svar på det du lurte å da trenger du ikke gjenta spørsmålet i det uendelige. Anonymkode: 6f473...bf9 Om hi spør om det samme om og om igjen, er jo ikke din sak. Du er ikke pliktig til å hverken lese eller svare i tråden. Hun kan gjenta spørsmåletå mange ganger hun ønsker Anonymkode: 5bc53...5fb
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #18 Skrevet 15. november 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om hi spør om det samme om og om igjen, er jo ikke din sak. Du er ikke pliktig til å hverken lese eller svare i tråden. Hun kan gjenta spørsmåletå mange ganger hun ønsker Anonymkode: 5bc53...5fb Hi har to ulike brukernavn her inne ja.. Anonymkode: 6f473...bf9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #19 Skrevet 15. november 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det at man vil noe betyr jo ikke at det er mulig? Anonymkode: 71494...ed3 Mest sannsynlig er det fullt mulig. Venter på svar fra bufetat nå. En kamerat har adoptert et barn. Stefaren min har adoptert et barn. Alle fordi foreldrene ikke ville ha... Anonymkode: 69513...613
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #20 Skrevet 15. november 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi har to ulike brukernavn her inne ja.. Anonymkode: 6f473...bf9 Hvordan vet du det? Anonymkode: 5bc53...5fb
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #21 Skrevet 15. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvordan vet du det? Anonymkode: 5bc53...5fb Herregud, jeg er litt treig. Du mente selvfølgelig at jeg er hi. Det er jeg ikke, ikke at du kommer til å tro på det da Anonymkode: 5bc53...5fb
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #22 Skrevet 16. november 2018 Selvfølgelig kan du det. Det skjer svært sjeldent i Norge, men det skjer. Oftest med spedbarn. Ellers er institusjon også et alternativ. Anonymkode: 63fb8...381
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #23 Skrevet 16. november 2018 Ja, man kan velge å adopterte bort nyfødte. Det er ingen automatikk i at barnevernet kobles inn, heller ikke ifht evt eldre søsken - det er Bufdir som håndterer disse adopsjonene. Annen prosedyre ved eldre barn, da må man via barneverntjenesten. Det er trolig ikke pågang av adoptivfamilier til mutihandicappede barn. Anonymkode: 5fbc7...69f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå