Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #1 Skrevet 15. november 2018 Jeg har 2 gutter som er født i samme år, han eldste fyller 6 i Januar og lillebror fyller 6 i Desember i samme år. De leker også godt sammen både i bhg og hjemme, og de har alltid likt med 2 andre barn også, ei jente som fyller 6 også neste år og en gutt som blir 5 neste år. Nå tenkte vi og be i bursdag og i bhg kan du be bare gutter, jenter eller de som er i samme alder, altså alle de som er 6 neste år ( selvom min blir 5 nå 2 desember ), så vi tenkte og be alle de som har blitt 5 i år, de er 17 stk fordelt på 2 avd, er vel 10 gutter og 7 jenter, og 15 av de begynner på samme skolen,mens 2 begynner på en annen. Men til problemet, foreldrene til denne gutten som blir 5 neste år, reagerer veldig på at vi ikke ber han, de har alltid bedt guttene våre,men det er fordi de bare har bedt guttene. dette er den første bursdagen til gutten min, fordi han har ikke hatt lyst før nå og da valgte han og be Maxi barna som de eldste blir kalt, er dette helt feil av oss ,eller er det de som overreagerer? Anonymkode: d4ef0...30d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #2 Skrevet 15. november 2018 Bhg kan ikke bestemme hvem dere vil be på fritiden.... gi ut invitasjoner på fritiden istedenfor i bhgtiden. Og be de han vil be. I mine barns bhg får vi ikke lov å dele ut invitasjoner. Anonymkode: 1fe7e...94d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #3 Skrevet 15. november 2018 Nei, når valget står mellom alle guttene, eller gutter og jenter født i samme år er det helt innenfor å velge alle med samme årstall. Litt rart at de reagerer på det og forteller dere det. De kunne jo reagert litt "på kammerset" og sagt til hverandre at det var et rart valg av dere når dine gutter har blitt bedt i så mange bursdager til de som har valgt å invitere alle guttene på avdelingen, men jeg synes det er rart de reagerer høylydt. Anonymkode: e9289...078
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #4 Skrevet 15. november 2018 Men hvorfor kan dere ikke be denne gutten også da? Om de er gode venner er jo det en selvfølge tenker jeg. Behøver jo ikke gi han innbydelsen i barnehagen, men sende en mld privat. Jeg synes faktisk du er litt smålig. Det er jo snakk om en god venn. Anonymkode: 07167...981
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #5 Skrevet 15. november 2018 Gode venner inviteres uansett hva barnehagen måtte mene Anonymkode: ffc16...8b6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #6 Skrevet 15. november 2018 Jeg synes det er litt rart å ikke be denne gutten i tillegg, når det bare er snakk om 1 ekstra. Men det er også litt merkelig av foreldrene hans å si noe om det. Anonymkode: 5c59c...72a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #7 Skrevet 15. november 2018 Men da tenker jeg også at barn prater, og hvis vi ber denne gutten også, kommer vi og få problemer med de andre foreldrene, for da blir det feil. Barnehagen er veldig klare på hvordan de vil ha det, og de har også sagt det i foreldremøter, så er bare redd for at det blir store problmer med tanke på at barn snakker jo. Men jeg og pappan, har tenkt til og be med oss denne gutten på kino en annen dag,men mistet litt lyst når foreldrene reagere sånn på det. Anonymkode: d4ef0...30d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #8 Skrevet 15. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men da tenker jeg også at barn prater, og hvis vi ber denne gutten også, kommer vi og få problemer med de andre foreldrene, for da blir det feil. Barnehagen er veldig klare på hvordan de vil ha det, og de har også sagt det i foreldremøter, så er bare redd for at det blir store problmer med tanke på at barn snakker jo. Men jeg og pappan, har tenkt til og be med oss denne gutten på kino en annen dag,men mistet litt lyst når foreldrene reagere sånn på det. Anonymkode: d4ef0...30d Tull og tøys, så lenge det bare er én ekstra og de som ikke blir bedt består av flere enn 2-3 stykker, så er det ingen som reagerer på det. Vi har bedt 1-2 ekstra hvert eneste år for å få med de beste vennene til sønnen vår. Siste året i barnehagen f.eks. inviterte han "skoleklubben" og en gutt som var ett år yngre i tillegg. I første klasse inviterte han alle guttene i klassen pluss bestevenninnen. Det er helt vanlig å gjøre det sånn, og ingen har noen gang sagt noe på det. Den som inviteres "ekstra" får selvsagt invitasjonen privat, og barnehagen har ingenting med det å gjøre. På skolen her får vi faktisk lov til å dele ut på skolen om vi inviterer maks 2 "ekstra", dvs av motsatt kjønn om vi ikke inviterer hele klassen, eller fra parallellklassene. Ved flere ekstra enn 2 må vi invitere privat. Anonymkode: 5c59c...72a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #9 Skrevet 15. november 2018 59 minutes ago, Anonym bruker said: Tull og tøys, så lenge det bare er én ekstra og de som ikke blir bedt består av flere enn 2-3 stykker, så er det ingen som reagerer på det. Vi har bedt 1-2 ekstra hvert eneste år for å få med de beste vennene til sønnen vår. Siste året i barnehagen f.eks. inviterte han "skoleklubben" og en gutt som var ett år yngre i tillegg. I første klasse inviterte han alle guttene i klassen pluss bestevenninnen. Det er helt vanlig å gjøre det sånn, og ingen har noen gang sagt noe på det. Den som inviteres "ekstra" får selvsagt invitasjonen privat, og barnehagen har ingenting med det å gjøre. På skolen her får vi faktisk lov til å dele ut på skolen om vi inviterer maks 2 "ekstra", dvs av motsatt kjønn om vi ikke inviterer hele klassen, eller fra parallellklassene. Ved flere ekstra enn 2 må vi invitere privat. Anonymkode: 5c59c...72a greit du har den meningen,men her bestemmer faktisk vi, og vi synes det er best slik vi har tenkt, man får ikke alt man vil i denne verden Anonymkode: d4ef0...30d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #10 Skrevet 15. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: greit du har den meningen,men her bestemmer faktisk vi, og vi synes det er best slik vi har tenkt, man får ikke alt man vil i denne verden Anonymkode: d4ef0...30d Hvorfor spør du da? Anonymkode: 82a3c...fc9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #11 Skrevet 15. november 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Hvorfor spør du da? Anonymkode: 82a3c...fc9 du svarer ganske frekt så gidder jo ikke svare på det da Anonymkode: d4ef0...30d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #12 Skrevet 15. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men da tenker jeg også at barn prater, og hvis vi ber denne gutten også, kommer vi og få problemer med de andre foreldrene, for da blir det feil. Barnehagen er veldig klare på hvordan de vil ha det, og de har også sagt det i foreldremøter, så er bare redd for at det blir store problmer med tanke på at barn snakker jo. Men jeg og pappan, har tenkt til og be med oss denne gutten på kino en annen dag,men mistet litt lyst når foreldrene reagere sånn på det. Anonymkode: d4ef0...30d Det er helt sikkert ikke foreldrene som reagerer, det er gutten selv. Antagelig har det vært snørr og tårer der hjemme fordi x og y skal ha bursdag også er ikke han bedt..... Foreldrene kunne valgt å si til gutten at de har valgt å invitere alle førskolebarna, og da er ikke du en av dem, det var synd men ikke noe å gråte for, eller de kunne føle med han og "klage" til deg. De valgte det siste. Jeg synes fint du kan svare disse foreldrene at dere har valgt å invitere førskolegruppa i bursdag, men dere hadde tenkt å invitere han på kino fordi de er så gode venner og dere ønsket å gjøre noe hyggelig sammen med han også. Da blir det en trøst for gutten og foreldrene må bite i seg sin skuffelse på barnets vegne. Anonymkode: e9289...078
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #13 Skrevet 15. november 2018 3 minutes ago, Anonym bruker said: Det er helt sikkert ikke foreldrene som reagerer, det er gutten selv. Antagelig har det vært snørr og tårer der hjemme fordi x og y skal ha bursdag også er ikke han bedt..... Foreldrene kunne valgt å si til gutten at de har valgt å invitere alle førskolebarna, og da er ikke du en av dem, det var synd men ikke noe å gråte for, eller de kunne føle med han og "klage" til deg. De valgte det siste. Jeg synes fint du kan svare disse foreldrene at dere har valgt å invitere førskolegruppa i bursdag, men dere hadde tenkt å invitere han på kino fordi de er så gode venner og dere ønsket å gjøre noe hyggelig sammen med han også. Da blir det en trøst for gutten og foreldrene må bite i seg sin skuffelse på barnets vegne. Anonymkode: e9289...078 vi har ikke delt ut innbydelsene engang, det gjør vi på onsdag til uka Anonymkode: d4ef0...30d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #14 Skrevet 15. november 2018 4 minutes ago, Anonym bruker said: Det er helt sikkert ikke foreldrene som reagerer, det er gutten selv. Antagelig har det vært snørr og tårer der hjemme fordi x og y skal ha bursdag også er ikke han bedt..... Foreldrene kunne valgt å si til gutten at de har valgt å invitere alle førskolebarna, og da er ikke du en av dem, det var synd men ikke noe å gråte for, eller de kunne føle med han og "klage" til deg. De valgte det siste. Jeg synes fint du kan svare disse foreldrene at dere har valgt å invitere førskolegruppa i bursdag, men dere hadde tenkt å invitere han på kino fordi de er så gode venner og dere ønsket å gjøre noe hyggelig sammen med han også. Da blir det en trøst for gutten og foreldrene må bite i seg sin skuffelse på barnets vegne. Anonymkode: e9289...078 men vi skal snakke med dem imorgen, så skal vi fortelle at vi gjerne vil ha med han på kino Anonymkode: d4ef0...30d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #15 Skrevet 15. november 2018 Hvis barnet ditt går på samme avdeling som denne gutten er jo et 3. Alternativ å invitere alle barna på denne avdelingen i steden for alle 5-åringene fordelt på 2 avdelinger? Anonymkode: d65f6...6af
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #16 Skrevet 15. november 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: greit du har den meningen,men her bestemmer faktisk vi, og vi synes det er best slik vi har tenkt, man får ikke alt man vil i denne verden Anonymkode: d4ef0...30d Selvsagt er det dere som bestemmer, men du spør jo om meninger, og da fikk du min. Dessuten la du det frem i innlegget jeg svarte på som om det var av frykt for reaksjoner at dere ikke ville be ham, så jeg svarte ut fra det. Anonymkode: 5c59c...72a
sug lut Skrevet 15. november 2018 #17 Skrevet 15. november 2018 Bhg har overhodet ingenting med hvem du ber i ditt barns bursdag.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #18 Skrevet 15. november 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: greit du har den meningen,men her bestemmer faktisk vi, og vi synes det er best slik vi har tenkt, man får ikke alt man vil i denne verden Anonymkode: d4ef0...30d Så du ønsket egentlig ikke egne meninger da, bare meninger som passet deg Anonymkode: 9a784...482
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #19 Skrevet 15. november 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Gode venner inviteres uansett hva barnehagen måtte mene Anonymkode: ffc16...8b6 Enig Anonymkode: 16998...bfc
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #20 Skrevet 15. november 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: du svarer ganske frekt så gidder jo ikke svare på det da Anonymkode: d4ef0...30d Dette var jo en kjekk måte å slippe å få svar fra andre. Nå gidde ikke jeg å svare i hvertfall! Anonymkode: 599fc...97c
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #21 Skrevet 15. november 2018 Takk for tips. Vi gjør som vi hadde bestemt oss for først. ber de som skal begynne på skolen neste år. viktig og bli kjent med foreldrene der også. her kommer alle i samme klasse da det bare er en klasse pr trinn og kanskje 2-3 fra en annen bhg Anonymkode: d4ef0...30d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #22 Skrevet 15. november 2018 Trolletråd. Anonymkode: c3f0a...415
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå