Gå til innhold

EN ting du skulle ønske du kunne hatt som del av julen din?


sug lut

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, sug lut skrev:

Har du snø? Kjente plutselig at det brått kan seile opp på toppen av lista mi...Det ER  så mørkt!

Nei ingen snø, bor langs sørlandskysten så snø er en sjeldenhet før jul🥺 

håper inderlig det skjer et mirakel og at det laver ned i mengder👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Min avdøde mor

2. Hvit jul

3. Ekte juletre. Mannen kreperer av allergisk reaksjon etter en time med tre i hus. 

Anonymkode: 582e2...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ønsker jeg hadde noen jeg var glad i, og feire jul med.

Anonymkode: a0035...9d5

Da håper jeg at du får ønsket ditt oppfylt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2018 den 13.42, Holly Golightly skrev:

Det første som slo meg var farmor. Hun er ikke blant oss mer, så det blir vanskelig. Dine forslag hørtes også fantastiske ut. Vi hugger tre selv hvert år, men på juletreplantasje vi kjører bil til, så ikke fullt så magisk. Ungene uansett det er stas å kjøre gråtass inn til bålplassen for å drikke gløgg og grille pølser. En annen ting jeg kunne tenke meg er skikkelig Fanny og Alexander-jul, med eksentriske familiemedlemmer i vidunderlige kulisser❤️

Farmor var det første jeg tenkte på og ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eget hjem! Eller jeg har jo et slags hjem, men det er en leid leilighet i en utenlandsk storby, og når jula kommer, lengter jeg fryktelig etter et lite hus med hage i Norge, snø og stjernehimmel, julebakst på kjøkkenet og tradisjoner med ungene, juleselskap med familien og venner av ungene... Det er umulig, dessverre, men jeg drømmer om det hvert år. 

Anonymkode: 7bfc5...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få være med ungene hver eneste jul. Ikke bare annen hver.

Å kunne spise alle godsakene hele julen uten at det fikk konsekvenser for vekt og helse.

Kanefart.

Ild i åpen peis og levende lys på juletreet.

Ny julekjole. 

Anonymkode: 0ba47...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far fortalte alltid om det å komme inn i fin-stua til frokst på julaften morgen der juletreet og stua hadde blitt pyntet mens ungene sov. Det høre helt eventyrlig ut, synes jeg. Men jeg har ingen finstue og ingen som hadde giddet å pynte mens jeg sov heller.. så det forblir en drøm, og kanskje er det helt greitt.

I år har vi kanskje mulighet til å dra på hytta til noen venner, for de kan ikke bruke den selv. Da blir det jul i kosedressen og ullsokker midt i snøriket, bare med et par nisser og en grein til juletre, juleduken og røkelse.  Upraktisk å dra med for mye.  Men det høres egentlig deilig ut det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min. Han er søren meg offshore 9/10 juler. Utrolig frustrerende at firmaet ikke har noe slags rettferdig ordning / fordeling av julefri.. I år skal han være ute  hele julen og til over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Min far fortalte alltid om det å komme inn i fin-stua til frokst på julaften morgen der juletreet og stua hadde blitt pyntet mens ungene sov. Det høre helt eventyrlig ut, synes jeg. Men jeg har ingen finstue og ingen som hadde giddet å pynte mens jeg sov heller.. så det forblir en drøm, og kanskje er det helt greitt.

I år har vi kanskje mulighet til å dra på hytta til noen venner, for de kan ikke bruke den selv. Da blir det jul i kosedressen og ullsokker midt i snøriket, bare med et par nisser og en grein til juletre, juleduken og røkelse.  Upraktisk å dra med for mye.  Men det høres egentlig deilig ut det også. 

Det er derfor jeg pynter treet sent 23 desember, etter at barna har lagt seg. Slik at når de står opp om morgenen er treet tent og den gode stemningen kommet❤🎅

Anonymkode: 43325...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt jeg ønsker meg i jula egentlig, men hvis det er en ting jeg gjerne skulle hatt så er det et «venninejulebord». Eller en fest. En eller annen slik type tradisjon i løpet av julen. Det høres såååå koselig ut! Møte venner for en god middag, vin og en liten tur pp byen. Der jeg kommer fra er fest i romjulen vanlig, så å ha dratt ut EN dag kunne jeg ha tenkt meg. Men jeg har ingen venner å invitere, så.. 

Har ellers en meget perfekt jul!  

Anonymkode: 26bd5...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg masse, fluffy, kritthvit snø 🤩 Det hender det slår til, da blir ungene helt gale av glede ❤️ Men bor i Bergen, så får ta det som det kommer 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2018 den 18.58, Tøystykke skrev:

Jeg skulle ønske jeg kunne spise sjokolade og julemarsipan i jula. Men det var kanskje 2 ting.

Det regnes som én :)  . Men det var da en brutal ting å ikke få lov til, håper det ikke er slanking (for slanking gjelder ikke mellom jul og nyttår!)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er derfor jeg pynter treet sent 23 desember, etter at barna har lagt seg. Slik at når de står opp om morgenen er treet tent og den gode stemningen kommet❤🎅

Anonymkode: 43325...c02

Ja, det gjorde vi også, men fant vel ut at det koseligste for oss er å pynte dagen før lille julaften og så kose oss med andre ting på Lillejulaften. Jeg er også vokst opp med å stå opp til juletreet som hadde blitt pyntet natt til julaften, og det var fint det, men det når ikke opp mot tanken på å kunne stå i gangen og vente på at dørene til finstua ble slått opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yellow Brick Road skrev:

Ja, det gjorde vi også, men fant vel ut at det koseligste for oss er å pynte dagen før lille julaften og så kose oss med andre ting på Lillejulaften. Jeg er også vokst opp med å stå opp til juletreet som hadde blitt pyntet natt til julaften, og det var fint det, men det når ikke opp mot tanken på å kunne stå i gangen og vente på at dørene til finstua ble slått opp. 

Jeg har så mye julepynt at bare treet ville holdt meg oppe hele natta, og å døgne natt til julaften står ikke på planen. Dessuten er det hyggelig å pynte sammen. Men kanskje man i en tråd som denne kunne få ønske seg et parallell-univers av Fanny og Alexander-karakter, med finstue og nattpyntet tre? I så fall vil jeg også ha tjenere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg har så mye julepynt at bare treet ville holdt meg oppe hele natta, og å døgne natt til julaften står ikke på planen. Dessuten er det hyggelig å pynte sammen. Men kanskje man i en tråd som denne kunne få ønske seg et parallell-univers av Fanny og Alexander-karakter, med finstue og nattpyntet tre? I så fall vil jeg også ha tjenere.

Hva har man tjenere til om ikke å nattpynte juletreet?😉

Anonymkode: 0ba47...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mitt eget hjem! Eller jeg har jo et slags hjem, men det er en leid leilighet i en utenlandsk storby, og når jula kommer, lengter jeg fryktelig etter et lite hus med hage i Norge, snø og stjernehimmel, julebakst på kjøkkenet og tradisjoner med ungene, juleselskap med familien og venner av ungene... Det er umulig, dessverre, men jeg drømmer om det hvert år. 

Anonymkode: 7bfc5...cc1

Hvorfor bor du i utlandet dersom du ikke ønsker det? (Eller er det kunne jula du lengter hjem?)

Anonymkode: bfb02...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...