Gå til innhold

Barnet mitt fortalte noe urovekkende om pedleder

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen: Barnet mitt fortalte meg at pedleder truer barna med å kaste dem ut i snøen om de ikke hører på henne. Jeg vet at barnet mitt noen ganger misoppfatter situasjoner, og jeg fikk ikke helt til å forstå om det var trusler eller om det har skjedd én gang med ett av de andre barna. Eller om han ble sendt ut på gangen (noe jeg mener er innafor om man er helt rabiat).

Men å true med å kaste barna ut i snøen?.. Er ikke det litt drøyt? Kan bare være prat, hvis det er sant, men det høres ikke voldsomt pedagogisk ut.

Anonymkode: 6014e...1d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste måten å finne utav det på, er å ta det opp med ped.leder og høre vedkommendes svar. Selvfølgelig skal man ikke true med å kaste barn ut i snøen, så jeg ville ihvertfall prøvd å finne ut om det var hold i historien.

Anonymkode: e309d...cec

Skrevet

altså, 2 sider av samme sak

Anonymkode: 2b0aa...65a

Skrevet

Eh....før du blir opprørt så hør med ped.lederen. små barn er notorisk dårlig til å gjenfortelle. Og å misforstå hva som blir sagt.

Anonymkode: c48b7...311

Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Jeg fikk høre at pedleder hadde gitt alle de andre barna frukt, mens min gutt ikke hadde fått lov å spise, men måtte bli spylt med hageslangen i stedet for. Den historien var litt for drøy til at jeg tok ham på ordet. Mistenkelig tørr var han også.

Jeg ville pratet med pedleder, men hatt i bakhodet at noen ganger sier barn helt tilfeldige ting.

Skrevet

Sjekk nå for Guds skyld den historien på en ordentlig måte. Det er selvsagt alvorlig dersom en voksen har truet med dette, men mest sannsynlig har det (dersom det i det hele tatt har blitt sagt) vært en spøk. Ser for meg en voksen som leende sier til barna at nå må du spise maten og ikke tulle, ellers kaster jeg deg på hodet ut i snøen, og så ler de av det. Husker en ansatt i min barnehage fleipet om å heise de som bråket opp i flaggstanga. Ingen oppfattet det som en trussel, vi pleide å tigge henne om å gjøre det!

Anonymkode: f4936...d43

Skrevet

Spørs jo helt hvordan det blir sagt!? Hvis pedleder tullet litt og sa at nå må dere forte dere litt ellers kaster jeg dere ut i snøen.

barnet mitt fortalte pedleder at jeg dyttet henne ut døra i dag.. jeg tok hånden bak ryggen hennes å førte henne til siden sånn at jeg kom meg ut.. men d er å dytte i hennes verden... såååee jeg tenker at d er 2 sider her..

Anonymkode: 36847...77e

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørs jo helt hvordan det blir sagt!? Hvis pedleder tullet litt og sa at nå må dere forte dere litt ellers kaster jeg dere ut i snøen.

barnet mitt fortalte pedleder at jeg dyttet henne ut døra i dag.. jeg tok hånden bak ryggen hennes å førte henne til siden sånn at jeg kom meg ut.. men d er å dytte i hennes verden... såååee jeg tenker at d er 2 sider her..

Anonymkode: 36847...77e

Datteren min mente at jeg hadde røsket henne i håret, og demonstrerte det ved nesten å hale hodet av ei dokke. I virkeligheten hadde håret hennes floket seg kraftig på bakhodet etter at de hadde moret seg med å gni håret mot matte til det oppsto statisk elektrisitet, og jeg måtte finkjemme med en kam etter at håret var innsatt med balsam. Hun kjente det likevel, og i hennes gjenfortelling var det røyking og riving. Glad hun sa et til moren min, ikke i barnehagen!

Skrevet

Sønnen min fortalte bestemoren at det fæle bitemerket han hadde på armen,der var det mamma som har bitt han :O Barnehagen visste heldigvis at dette var skjedd i barnehagen å at det var en annen unge på avdelingen som hadde gjort det. Han hadde også en periode der han fortalte at alle de ansatte i barnehagen kniper han.

Jeg ville tatt det opp med pedagogisk leder på en fin måte å ikke vær anklagende mot henne.

Anonymkode: 9d8e9...6bb

Skrevet

Jenta mi på fem kom hjem og fortalte at hun ikke fikk mat i barnehagen. Alle de andre barna fikk, men ikke hun. 

Merkelig nok var hun ikke spesielt sulten til middag den dagen...

Anonymkode: 92df1...6b3

Skrevet

HI HER 

Jada, jeg forstår at dere kjenner deres barn. Og at barna deres sier mye rart, men det er fullstendig uvesentlig i denne saken her da den handler om noe mitt barn har sagt. Og mitt barn lyver faktisk ikke, jeg har mang en gang tvilt på de ville historiene, som har vist seg å være fullstendig sanne. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

HI HER 

Jada, jeg forstår at dere kjenner deres barn. Og at barna deres sier mye rart, men det er fullstendig uvesentlig i denne saken her da den handler om noe mitt barn har sagt. Og mitt barn lyver faktisk ikke, jeg har mang en gang tvilt på de ville historiene, som har vist seg å være fullstendig sanne. 

Vil du ha svar her så foreslår jeg at du begynner en litt hyggeligere tone i svarene dine. Det er relevant å nevne her at barn sier mye rart som ofte ikke stemmer.Ønsker du ikke å høre andre sine erfaringer anngående dette temaet så ikke legg ut problemstillingen på nett å be om råd!

Anonymkode: 9d8e9...6bb

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI HER 

Mangler du fullstendig innsikt i barns forståelse av verden? Det handler ikke om å lyve. Barn som går i barnehage har ikke utviklet de kognitive evnene sine godt nok, og forstår derfor verden på en annen måte enn voksne. 

Du virker litt... kort?

Anonymkode: 92df1...6b3

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI HER 

Hvis du er helt sikker på at barnet ditt snakker sant, så betyr det jo at det går i barnehage med et voksent menneske som truer med straffer som i verste fall kan føre til død ved ihjelfrysing. I så fall vil det være ren omsorgssvikt å sende barnet i barnehagen så lenge den personen jobber der. Du har dessuten informasjonsplikt, og vil kunne holdes ansvarlig dersom et annet barn blir rammet av denne gale personens sadistiske straff så lenge du visste om forholdene. Du vet hva du har å gjøre, og det er ikke å henge på dib!

(Teite troll.)

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI HER 

Herregud. Første barnet? 

Anonymkode: 4f5d7...7fe

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI HER 

Hvorfor spør du her da, hvis du ikke ønsker svar... Du vet tydeligvis hva som er sant, så hva vil du da? Her gir folk innsikt i egne hendelser, slik at du skal få perspektiv.

Nei, det er ikke sikkert ditt barn lyver. Det kan hende at det er en sannhet i hans verden det han forteller, men at han kan ha missforstått, ikke klart å lese kroppsspråk/ironi/tonefall/bare hørt et bruddstykke/ikke fått med seg en spøk -Det må du faktisk være åpen for.

Eventuelt så har du et helt unikt barn, som leser alle sosiale koder allerede i bhg, og da har du litt av en jobb forran deg. Genier er mye jobb, har jeg hørt ;) 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI HER 

Mitt barn «løy» heller aldri før det plutselig en dag kom en så vill historie at jeg heldigvis ikke var i tvil om sannhetsgehalten.

Så hadde vi det slik en periode, før det roet seg, og nå for tiden er han  (tilsynelatende) helt ærlig selv om han fortsatt kan misforstå situasjoner og tolke dem helt annerledes enn jeg som voksen forstår dem.

Du skriver selv at barnet ditt kan misoppfatte situasjoner, så hva med å starte der? Hvis barnet er redd for at pedleder skal kaste det ut i snøen, er det jo helt legitimt å ta det opp så dere kan trygge barnet sammen. Eventuelt oppdager du at pedleder er helt på tur og mener at barna får tåle slike trusler, og i så fall tar du det videre.

Og så kan du jo i samme slengen spørre om barnet har sagt noe rart om dere foreldre i barnehagen. For den dagen kommer før eller siden. Om barnet sier «mamma lugget meg» eller «pappa kjørte i racerfart på fortauet», så ringer ikke barnehagen verken barnevern eller trafikkpoliti av den grunn. De vet at barn ser verden ut fra sitt unike, naive, selvsentrerte perspektiv, og at de uttaler seg deretter. 

Skrevet

Når man hører det gjenfortalt slik så høres det jo ikke bra ut, men lett å misforstå da. Kan jo tenkes at hun har tulla med ungene og med smil og latter sagt noe sånt som "dere altså! Om dere ikke slutter opp så hiver jeg dere ut i snøen, hihi". Hvis du er usikker på situasjonen og lurer på om hun har snakket til barna på en ugrei måte så bør du ta det opp med henne eller med styrer.

Anonymkode: 69411...a25

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI HER 

😂😂😂 

Anonymkode: 33af3...737

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI HER 

Det er helt normalt at ban har livlig fantasi og dikter opp i øst og vest. Ditt barn gjør nok og garantert de. Lykke til med samtale med pedleder hvis det er den holdningen du kommer med...

Anonymkode: 9ac88...134

Skrevet

Jeg kunne godt funnet på å sagt til barnet mitt at nå må du være grei, ellers så hiver jeg deg ut i snøen. Og så hadde vi ledd av det, for både hun og jeg vet at det er bare tull, og at jeg ikke faktisk hadde kommet til å gjort det! 

Tipper at det er sagt med humor her også.

Anonymkode: dea02...6d9

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

HI HER 

uansett bør den ped lederen få sjanse til og snakke ,er ALLTID 2 sider av samme sak. og er du virkelig så godtroende med barnet ditt, kan du få det morsomt hvis barnet begynner og erte en dag, nei barnet mitt gjør aldri noe galt

Anonymkode: 2b0aa...65a

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

I barnehagen: Barnet mitt fortalte meg at pedleder truer barna med å kaste dem ut i snøen om de ikke hører på henne. Jeg vet at barnet mitt noen ganger misoppfatter situasjoner, og jeg fikk ikke helt til å forstå om det var trusler eller om det har skjedd én gang med ett av de andre barna. Eller om han ble sendt ut på gangen (noe jeg mener er innafor om man er helt rabiat).

Men å true med å kaste barna ut i snøen?.. Er ikke det litt drøyt? Kan bare være prat, hvis det er sant, men det høres ikke voldsomt pedagogisk ut.

Jeg hadde tolket dette som om pedleder hadde ment at barna måtte ut i snøen og leke/avreagere, dersom de ikke hørte på henne innendørs. 

Hvordan klarer du å få dette til å bli problematisk?

Anonymkode: 512b7...583

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er helt sikker på at barnet ditt snakker sant, så betyr det jo at det går i barnehage med et voksent menneske som truer med straffer som i verste fall kan føre til død ved ihjelfrysing. I så fall vil det være ren omsorgssvikt å sende barnet i barnehagen så lenge den personen jobber der. Du har dessuten informasjonsplikt, og vil kunne holdes ansvarlig dersom et annet barn blir rammet av denne gale personens sadistiske straff så lenge du visste om forholdene. Du vet hva du har å gjøre, og det er ikke å henge på dib!

(Teite troll.)

Ihjelfrysing?! Det får være måte på å overdramatisere. Regner da med at pedleder hadde kledd på dem før hun skyflet dem ut for å leke.

Anonymkode: 512b7...583

Skrevet
12 timer siden, Mostly Harmless skrev:

Hvor gammelt er barnet?

Jeg fikk høre at pedleder hadde gitt alle de andre barna frukt, mens min gutt ikke hadde fått lov å spise, men måtte bli spylt med hageslangen i stedet for. Den historien var litt for drøy til at jeg tok ham på ordet. Mistenkelig tørr var han også.

Jeg ville pratet med pedleder, men hatt i bakhodet at noen ganger sier barn helt tilfeldige ting.

Barn pleier ikke å lyve. Voksne lyver, men barn lyver ikke,

Anonymkode: 538de...642

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...