Gå til innhold

Er det minner, eller er jeg avhengig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gode minner som vekkes (barndommen) eller er jeg avhengig av røyk? Vokste opp med foreldre som røyka inne, de satt riktignok foran en vifte på kjøkkenet og røyka, men tror neppe alt forsvant opp der. Den dag idag hvis noen røyker kjenner jeg at jeg vil røyke. Men man kan vel ikke bli avhengig av det bare ved å vokse opp i passiv røyk? Har aldri prøvd sigaretter selv. Er det bare lukten og minnene om barndommen jeg kjenner? 

Anonymkode: 48946...09e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo selvfølgelig ikke avhengig 😂

Anonymkode: 9e03c...fac

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo selvfølgelig ikke avhengig 😂

Hvorfor er det en selvfølge?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du ikke røyker. Å ha lyst på noe er ikke det samme som å være avhengig av det.

Anonymkode: f7bf1...cd1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du ikke røyker. Å ha lyst på noe er ikke det samme som å være avhengig av det.

Man får ikke lyst på røyk av seg selv. For de fleste er lukten frastøtende og ubehagelig i luftveiene.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du aldri har røyket

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fordi du aldri har røyket

Jeg har røyket, passivt. Man får i seg nikotin da også, men det er usikkert på om det er høy nok dose til å skape avhengighet.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man får ikke lyst på røyk av seg selv. For de fleste er lukten frastøtende og ubehagelig i luftveiene.

Ikke nødvendig vis. Det er mange som synes det kan lukte godt når det ikke blir for intenst. Det kommer nok mye an på hvilke minner du har og hva du har vokst opp med.

Da jeg var barn ble hvitløk egnet som en så grusom lukt at man ikke burde spise hvitløk dagen før skole eller jobb av hensyn til dem rundt. I dag legger vi knapt merke til lukten og forbinder den heller med god mat. Likevel vil jeg ikke si man er avhengig av hvitløk.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har røyket, passivt. Man får i seg nikotin da også, men det er usikkert på om det er høy nok dose til å skape avhengighet.

Du er ikke avhengig

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke avhengig

Det er fortsatt usikkerhet rundt det om passiv røyking kan skape avhengighet. Helt uavhengig av hva du skriver her 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fortsatt usikkerhet rundt det om passiv røyking kan skape avhengighet. Helt uavhengig av hva du skriver her 

Du røyker jo ikke og har aldri gjort det. Da er du jo tydelig vis ikke avhengig.mulig du kan være disponert for å kunne bli avhengig, men avhengig er du ikke. Du klarer helt fint å stå mot lysten til å røke. Du blir ikke syk av ikke å røke.det er jo ingenting som skulle tilsi noen avhengighet

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig

Anonymkode: ce41b...2f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...