Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #26 Skrevet 15. november 2018 Ser barna får gode sunne matbokser:))Hva har du oppi tortillalefsene?Har av og til laget det til mine ,har lite fantasi hva de kan fylles med(pleier smøreost,skinke og ruccula).Hun får en liten eske rosiner,har forstått at det gjelder mengde. Anonymkode: c5595...525
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #27 Skrevet 16. november 2018 En halv grovbrødskive med salami, og en halv med kyllingpålegg. Noen druer, en snackgulerot og et eple . En halv grovbrødskive med salami. En lefse med leverpostei. En Skyr klemmepose. En banan. Anonymkode: 55ac9...4a2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #28 Skrevet 16. november 2018 2skiver med kokt skinke og to klementiner. Hun andre har to skiver prim og druer. De er så kjedelige omdagen, jeg syns dt er så kjedelig å smøre det samme hver dag men fikk kjeft sv begge når jeg ga de rundstykker endag med smme pålegg. Rundstykke var ikke skolemat, det burde jeg jo ha vist. Anonymkode: 21c95...180
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #29 Skrevet 16. november 2018 To skiver grovbrød med gulost, ett knekkebrød med brunost og en danonino. Samme hver eneste dag, bortsett fra de dagene vi har hatt pannekaker til middag dagen før. Han elsker kalde pannekaker Anonymkode: bab09...8fe
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #30 Skrevet 16. november 2018 Vi fikk «kjeft» av rektor på siste foreldremøte pga fancy matpakker. De minste barna, 1.-2.-klassingene, blir overveldet av all maten, de rekker ikke å spise opp, og blir bare sittende å plukke i fruktbitene. Hun fortalte at hver dag går det mengder av fancy mat rett i søpla. Vanlig brødskiver med ost eller skinke var mer enn nok, mente hun. Anonymkode: e9bbf...758
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #31 Skrevet 16. november 2018 Lefseruller med julesylte og rødbetsalat, oppkuttet eple i en liten boks, kålrot og gulrot. I går var det mindre fancy: 2 skiver med smør og salami, og druer. Varierer veldig hva han vil ha i matpakka, prøver å ta hensyn til hva han vil ha så lenge det er fornuftig. 3.klassing. Anonymkode: 79372...d16
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #32 Skrevet 16. november 2018 Digresjon, forresten. Mandarin har ikke blitt solgt i Norge på minst 15 år. Det heter klementin. Anonymkode: e9bbf...758
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #33 Skrevet 16. november 2018 Eldste bruker to brødskiver med fårepølse og smøreost, og et oppdelt eple. Spuser frokost hjemme, går på skolen. Yngste går i barnehagen og har med tre brødskiver med diverse pålegg, ofte leverpostei makrell i tomat smøreost eller kaviar, en yoghurt og litt kornblanding. Dette skal holde til frokist og formiddagsmat, restene blir spist til fruktmåltidet. De får frukt og melk i bhg. Anonymkode: d8d63...134
*Miss Marple* Skrevet 16. november 2018 #34 Skrevet 16. november 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi fikk «kjeft» av rektor på siste foreldremøte pga fancy matpakker. De minste barna, 1.-2.-klassingene, blir overveldet av all maten, de rekker ikke å spise opp, og blir bare sittende å plukke i fruktbitene. Hun fortalte at hver dag går det mengder av fancy mat rett i søpla. Vanlig brødskiver med ost eller skinke var mer enn nok, mente hun. Anonymkode: e9bbf...758 Jeg har en førsteklassing som elsker variasjon i matboksen og som spiser mye mer når hun får med litt forskjellig. Matboksen har ett stort rom og tre små og det meste er tomt når hun kommer hjem. Et tips til lærere er jo å ikke kaste det som er til overs, jeg vil gjerne se hva som ikke blir spist. Om f.eks klementinen kommer hjem hver dag, så slutter jeg jo å sende med det. I dag inneholder matboksen to skiver med ost, drikkeyoughurt, eple i biter, klementin og frokostblanding (får melk på skolen).
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #35 Skrevet 16. november 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Digresjon, forresten. Mandarin har ikke blitt solgt i Norge på minst 15 år. Det heter klementin. Anonymkode: e9bbf...758 Joda, de har kommet tilbake. Følg med da..? Anonymkode: 1c617...d09
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #36 Skrevet 16. november 2018 Ei grov skive med leverpostei, oppkjørt agurk og tomat og en halv banan. Anonymkode: 9a3c5...62c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #37 Skrevet 16. november 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, de har kommet tilbake. Følg med da..? Anonymkode: 1c617...d09 Følger med, jeg. Det du kjøper i butikken nå om dagen, er klementin. Én og annen kjøpmann tar inn et lite parti med mandarin, men de er ikke i butikk nå. 😉 Anonymkode: e9bbf...758
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #38 Skrevet 16. november 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Digresjon, forresten. Mandarin har ikke blitt solgt i Norge på minst 15 år. Det heter klementin. Anonymkode: e9bbf...758 Så rart, her hvor vi bor kommer det mandariner i butikkene en periode hver vinter. Er ikke så glad i dem for synes skallet sitter så fast. Liker bedre clementin i så måte. Anonymkode: 55ac9...4a2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2018 #39 Skrevet 16. november 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi fikk «kjeft» av rektor på siste foreldremøte pga fancy matpakker. De minste barna, 1.-2.-klassingene, blir overveldet av all maten, de rekker ikke å spise opp, og blir bare sittende å plukke i fruktbitene. Hun fortalte at hver dag går det mengder av fancy mat rett i søpla. Vanlig brødskiver med ost eller skinke var mer enn nok, mente hun. Anonymkode: e9bbf...758 Jeg synest ikke disse matboksene virker fancy ,men gode og varierte.Mine får i seg for lite mat hvis jeg hadde bare tatt med skive.Jeg ville hatt litt variert selv og synest det er bra barna får i seg frukt og grønt. Anonymkode: c5595...525
gale damen Skrevet 16. november 2018 #40 Skrevet 16. november 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi fikk «kjeft» av rektor på siste foreldremøte pga fancy matpakker. De minste barna, 1.-2.-klassingene, blir overveldet av all maten, de rekker ikke å spise opp, og blir bare sittende å plukke i fruktbitene. Hun fortalte at hver dag går det mengder av fancy mat rett i søpla. Vanlig brødskiver med ost eller skinke var mer enn nok, mente hun. Anonymkode: e9bbf...758 Rektor kan spise brødskiver med ost og skinke dag ut og dag inn selv. Hvorfor kaster de maten? Det er da greit for foreldrene å få i retur det som ikke blir spist, så de kan korrigere? Om alt er borte fra matboksen, antar jeg at alt er spist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå