Gå til innhold

"Kunne" du vært alenemor til 4 barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aldri...overlever knapt 1 uke uten mannen når han reiser, har to nydelige barn på 4 og 6, full jobb i tillegg

Anonymkode: ee796...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Da hadde jeg blitt en elendig mamma! Som jeg nevnte i annen tråd så er frykten å bli alene med to barn. Er alenemamma for ett barn å når han baby og frem til han var 3 år ca,så var det tøft og slitsomt. Nå er han 7 år å er veldig lett å ha med å gjøre,men likevel er jeg redd for tanken på å bli alene med to barn. Jeg vet at jeg hadde klart det,men det er ikke ett liv jeg ønsker meg. Så alenemamma til 4 barn er hvertfall helt uaktuelt! Ønsker meg uansett bare to unger så hadde stoppet før 4 anyway :P

Anonymkode: c8c4c...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne og kunne, må man så går det sikkert på et vis. Hadde ikke fått det til med det livet og de barna jeg har pr i dag, den eldste har flere diagnoser og krever mye ekstra oppfølging, kan ikke gjøre ting alene/selvstendig og begge er veldig aktive, jeg har lang reisevei til jobb og alle barnehager i kommunen stenger 16.30, så jeg hadde slitt som alenemor til 4. Men hadde jeg hatt jobb nær hjemmet, evt ikke måttet jobbe 100%, hatt "enkle" barn (normalt fungerende, selvstendige, friske) og et godt nettverk så hadde det sikkert vært mulig å være alene med 4 barn. Har en venninne som har 4 barn og jeg ser jo at det er forskjell. Hennes barn er veldig rolige, forsiktige personligheter, de kan leke stille og rolig inne en hel dag, elsker å tegne og perle osv, de har nesten ikke vært syke, besteforeldre på begge sider kappes om å passe de og bidra. Hos oss er det mye mer livlig, den ene har vært veldig mye syk, operert 2 ganger, søvnvansker og de er begge veldig aktive, trenger mye plass, klatrer og herjer, har i perioder hatt "klippekort på legevakta" etc. Så jeg vil si at det kommer nok litt an på hele pakka hvor mange jeg hadde klart å være alenemor for. 

Anonymkode: b074e...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri...overlever knapt 1 uke uten mannen når han reiser, har to nydelige barn på 4 og 6, full jobb i tillegg

Anonymkode: ee796...40f

Aww!💕🙂

Anonymkode: a0d95...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst ikke. Har to barn på 12 og 14. Det kjennes nok ut med min flotte mann ved siden av meg. Vi er to om foreldrerollen og begge jobber fullt i lederstillinger med mye jobb.

Jeg hadde taklet å være alene med disse to, muligens jeg måtte gå noe ned på jobbansvar. 4 barn alene virker for mye for meg, men ville heller ikke valgt 4 barn med sammme mann, selv om vi var sammen og hadde høy inntekt og sosial kapasitet.

2 holder for meg, men det er jo kun min personlige mening. Andre er bedre på mer enn meg!.

Anonymkode: 40c24...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kunne jeg glatt klart. 

Jeg har fire barn og har heldigvis min mann her. Men skulle noe hendt og jeg ble alene med barna ville det gått helt utmerket, sånn rent praktisk. Det psykiske rundt tapet av faren ville jo blitt  en annen sak. 

Jeg har da ikke satt meg til med flere barn enn jeg kan klare selv. Man vet jo aldri hva livet bringer. 

Anonymkode: 30461...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med 3 nå. En til hadde nok ikke hatt så mye å si. Det går greit.

Men det er selvsagt hektisk. Full stilling, lederjobb med mer enn 100% arbeidstid, mye logistikk med barn med flere aktiviteter hver, egen hobby. Det krever mye, men man klarer det man må, og vi lider ingen nød noen av oss. 

Anonymkode: 74474...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne jeg, men jeg ville aldri valgt å ha fire barn selv med partner. Det er for mange, rett og slett, jeg vil ikke ha så mange. Men hadde det vært sånn og jeg ble alene hadde det jo gått, men med mindre tll hver på alle vis. Det hadde også blitt flere innsparinger økonomisk, andre hensyn ved kjøp av bolig, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør det man må, så ja, det kunne jeg ha gjort.

En drømmesituasjon er det jo ikke, og det setter harde krav til alle ressurser, både økonomi og tid blir knapt. Men jo, jeg kunne ha gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man så må man. Er alene med to og har lært meg å få det til.

Med 4 hadde jeg nok vært nødt til å ha et annet arbeide med andre arbeidstider, men man gjør det man må for å gi barna sine en god oppvekst.

Anonymkode: 115f2...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne jeg.

Har fire barn og klarer utmerket å ta meg av de alene, men det beste er selvfølgelig å ha mannen her også.

Anonymkode: cf490...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det ville jeg klart, men måtte gjort endringer. Vi har fem barn og bor en time unna jobben min. Logistikken ville rett og slett ikke gått opp hvis jeg var alene (har heller ingen familie i nærheten). Enten måtte jeg funnet en ny jobb, eller vi måtte ha flyttet inn til byen. Barna er friske, selvstendige og flinke til å hjelpe hverandre. Rett og slett mine favorittpersoner i verden😊

Anonymkode: d5178...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har fire barn så det hadde ikke vært noe problem. Jeg hadde fått problemer med logistikken så jeg måtte gjort noe endringer. Pr nå har jeg en time reisevei og ingen familie i umiddelbar nærhet. Jeg måtte har redusert stillingen min eller funnet meg arbeide i nærheten av skole/bhg/hjem. 

Anonymkode: 2bef0...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Jeg har fire barn og kunne klart dem alene om jeg måtte. Det hadde blitt tøft, men gått fint.

Anonymkode: 8a30e...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på alderen til barna, firlinger i alderen 0-4 år hadde jeg neppe taklet, men 4 søsken i alderen 6-15 år hadde gått greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Anonym bruker said:

"Kunne" du vært alenemor til 4 barn? 

Anonymkode: a0d95...8e1

altså hvis man kommer opp en sitasjon du må, har du vel ikke noe valg. kjenner ei som ble enke i 2012, da var barna hennes 7mnd, 5 år, 7 år og 10 år, hun kunne liksom ikke bare dratt fra barna eller levere dem på barnehjem

Anonymkode: 28468...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...