Gå til innhold

Når begynte deres barn og være alene ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har vert det siden fjor sommer .da var han 4,5 år, lekte med nabojentene ene var like gammel ,den andre 6, og de leker forsatt sammen ute nå. nå er de skolebarn til høsten. de leker forsatt med søsteren og vennene hennes som er et par år eldre.

er en annen gutt i bhg også, som er like gammel som min og nabojenta hun synes vi er veldig uansvarlige, men jeg titter jo ut av vinduet mange ganger løpet av tiden han er ute og han kommer og spør hvis det er noe.

Er jeg uansvarlig ? eller overreagerer den andre moren ?

Anonymkode: 9d3ba...1f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo hvor dere bor, om de får farte rundt i nabolaget eller om de kun får være i hagen.

Jeg hadde ikke latt barn i bhg alder dra ut i nabolaget alene. Null forståelse eller evne til å bedømme trafikk etc

Anonymkode: 620b8...374

Skrevet

Fra hun var ca. 5 år fikk min datter lov å gå til venninnen som bor nærmest, ca 200 meter unna. Må legge til at vi bor i blindvei, med svært lite trafikk, og at strekket til venninnen stort sett er en bilfri sti bak garasjene. Men det er utenfor synsfeltet fra huset vårt, slik at jeg må stole på at hun ikke hår noem andre steder.

Anonymkode: 05012...a91

Skrevet

Her hos oss, blindvei til tross, kjører folk godt over 30 km/t grensen. Skjønner ikke at folk tør kjøre høy hastighet når de vet det bor barn i annet hvert hus bortover veien. Så jeg er nazi på å slippe mine på egenhånd da de var i bhg alder. 

Skrevet

Takk for svar.

er en bilnd gate og svært sjelden mye trafikk, de er mest i gården her eller hos jentene

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

er en bilnd gate og svært sjelden mye trafikk, de er mest i gården her eller hos jentene

En blind gate?? 😂😂😂. Trist for gata....

#blindgate

Anonymkode: 620b8...374

Skrevet

Hei jeg er jente på 11,5 år men mor gidde meg låv til p gå ut alene når jeg var 8 eller 9 år

Skrevet

Når eldste var 4år gikk han selv til kompiser i gata (vi sendte SMS når de gikk, og bekreftelse på at de kom frem), en blindgate på 150-200m.

Fra de var 5år var de på lekeplassen, hvor vi ikke kunne se de (ca 2-300m unna) , men vi hørte de når vi sto ute i hagen ;) 

Bor i middels stor by, men i relativt rolig bydel.

Skrevet

så bra at de fleste får lov til og være ute alene litt fra 4 års alder :)

Skrevet

3,5år fekk dei utforske litt på egenhånd. Men jeg såg alltid etter barna i vinduet siden vi bor med havet. 

Når dei var 5år sykla dei 15 min alene til butikken for å kjøpe seg lørdagsgodt. Jeg er selv oppvokst med slikt, så derfor jeg føler meg trygg på det ☺️ 

Nabogutten på snart 9 år får ikke krysse vegen alene 🤦‍♀️

Anonymkode: df98e...0f6

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

3,5år fekk dei utforske litt på egenhånd. Men jeg såg alltid etter barna i vinduet siden vi bor med havet. 

Når dei var 5år sykla dei 15 min alene til butikken for å kjøpe seg lørdagsgodt. Jeg er selv oppvokst med slikt, så derfor jeg føler meg trygg på det ☺️ 

Nabogutten på snart 9 år får ikke krysse vegen alene 🤦‍♀️

Anonymkode: df98e...0f6

så spennende :) det har ikke min fått lov til ennå, men her må han krysse 2 veier og er et stykke unna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...