Gå til innhold

Hvordan forholder dere dere til hysteriske foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innimellom støter jeg på foreldre som er hysterisk opptatte av at barna må passe på hele tiden, på kostholdet eller noe annet. Hvordan forholder du deg til dem når de forventer at du følger opp på samme nivå?

Jeg har for eksempel vært på tur med idrettslaget der hun jeg reiste sammen med så det som en selvfølge at en av oss skulle være våkne hele natten for å passe på (godt brannvarslingsanlegg og ingenting å snike seg ut til). En annen gang var det en mor som krevde at alle skulle ha med økologisk mat på et arrangemang.

Protesterer dere eller føyer dere dere bare for ikke å lage misnøye eller bli sett på som "hun uansvarlige"?

Jeg synes det er ganske ubehagelig å protestere. Noen ganger gjør jeg det og andre ganger ikke, men det irriterer meg bestandig hvis jeg ikke får sakt fra.

Anonymkode: f5d41...fa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo litt an på hvilken situasjon det er i og hvilken rolle jeg har i den situasjonen, men stort sett så protesterer jeg ved å komme med innsigelser, stille spørsmål osv. Eventuelt legge ansvaret tilbake på den som forlanger. "Om det er viktig for deg at det er våken nattevakt på denne håndballturen, så får du bli med å være nattevakt. Vi som skal være med mener at det er forsvarlig at alle voksne sover om natta så det er sånn det vil bli gjort." Jeg følger ikke opp det jeg anser som hysteriske regler om ikke de kan gi gode grunner for at det må være sånn.

Skrevet

jeg bare overser dem.

har dessverre en venninne som er slik, hennes barn er nå 3,5 og 9 og tør ingenting selv. tør ikke gå og leke med kamerater han eldste ,må ha mor eller far i nærheten. de på 3 og 5 begynte i barnehagen i august og er forsatt hysteriske, de er dessverre pakket inn i bobleplass, de blir neppe noe bra som voksne.

foreldrene mater alle 3, de på 3 og 5 har sutt enda, da mor og far synes så synd på dem. de må ha hjelp og kle på seg.

gutten som går på skolen, må mor eller far følge, han gikk uten dress på skolen litt i første ,men etterhvert måtte mor komme og kle på han når han skulle ut

Anonymkode: 07c02...642

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...