Gå til innhold

Er jeg hysterisk eller burde jeg få mammag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt vondt i den ene puppen min, venstre. Den er litt øm, også gjør det vond ny og ne. Litt stikking, eller når jeg bøyer meg eller kommer borte i noe. Litt vanskelig å forklare, men husker jeg var slik når jeg ble gravid med mine andre barn. (Jeg venter mens, så man vet aldri) jeg har i tillegg veske, det kommer når jeg klemmer begge puppene. Jeg har naturligvis googlet og doktor Google sier brystkreft. Det som kommer ligner faktisk på melk, er ikke helt hvit men det er noe lys veske som kommer. I tillegg så kjente jeg noe rart i venstre pupp, når jeg dusjet for en uke siden. Det er et eller annet som er vev/fett som jeg ikke kjenner på den andre puppen. Om det er vev eller hva vet jeg ikke, men når du klemmer med fingrene så flyter dette fettet eller hva det enn er. I tillegg så er den ene puppen større enn den andre. Det har alltid vært sånn tror jeg? Har på en måte aldri analysert så mye puppene 🙈 jeg bestilte timen hos legen og han sjekket, lå på en benk, han fant ingenting. Når jeg gjør det samme som legen gjorde finner jeg heller ingenting bare når jeg står oppreist og hvis jeg klemmer på puppen med fingertuppene. Han sjekket det med håndflata, sjekker under armene også og halsen. Vi tok også stoffskifte blodprøver som var fine, han ville se om jeg produserte melk da jeg nylig har vært gravid med abort + et barn på 2 år som ikke tok puppen noe særlig. Jeg er naturligvis livredd for brystkreft. Skal også sies at jeg er har angst for generelt kreft. Burde jeg få sjekket brystene mine med ultralyd eller sånn mr? Er 30 år. Eller er jeg bare hypokonder?

Anonymkode: 4b322...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en liten mistanke om graviditet, men husker ikke når jeg hadde siste mens så da blir jer veldig usikker. Men om dette er symptomer på graviditet så er dette rart, at det gjør vondt bare på den ene puppen

Anonymkode: 4b322...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mistanke om graviditet, så må du avklare det først. Det du kjenner kan også være vanncyste, jeg hadde det. Jeg synes likevel at du skal ta kontakt med legen igjen, be om mammografi. Dersom legen sier igjen at det ikke er nødvendig, så må du si at dette går utover hverdagen, du er redd, tenker på det hele tiden, dårlig søvn, osv.

Anonymkode: 9c912...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også såre pupper og væske fra den ene. Det kommer i perioder, av og til ofte og av og til sjelden. Har sjekket det hos legen og hun gjorde det samme som din (bortsett fra at hun sjekket det mens jeg satt) og alt virket ok. Jeg har hatt det til og fra i et par år nå, og har fortsatt ingen andre tegn på brystkreft, så legen hadde i alle fall rett i mitt tilfelle.

Anonymkode: 6647d...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hva er mest vanlig da? Sjekket mens man ligger eller står? Jeg har ringt relegekontoret nå for å høre om legen kan henvise til en mammagreoafi. Men håper bare det ikke tar evigheter før jeg får en time. Jeg er seriøst livredd for brystkreft, og forstår bare ikke hvorfor jeg er øm og var vondt i venstre pupp. 

Anonymkode: 4b322...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har mistanke om graviditet, så må du avklare det først. Det du kjenner kan også være vanncyste, jeg hadde det. Jeg synes likevel at du skal ta kontakt med legen igjen, be om mammografi. Dersom legen sier igjen at det ikke er nødvendig, så må du si at dette går utover hverdagen, du er redd, tenker på det hele tiden, dårlig søvn, osv.

Anonymkode: 9c912...6d2

Jeg tror jeg vil få henvisning. Men ser ikke fram til det akkurat, livredd for at det er brystkreft:( 

Anonymkode: 4b322...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...