Gå til innhold

Tips til å hevne meg på eks mottas


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ok, min eks er lite samarbeidsvillig her. Nekter å melde flytting, overlater alt rundt hussalg til meg, starter ikke med å ha barna til avtalt samvær (sier han har ikke flytta enda...), henter ikke ut sine ting. Har skaffet seg ny bolig, og tilbringer all tid der. Barna har fast bosted hos meg. Han gjør det meste for å trenere alt, og dukker opp her når som helst. 

Trenger tips til hvordan gjøre ting surt for han tilbake. Ikke noe ulovlig og sånt, men trenere tilbake. Hevne meg litt  uten at det går utover ungene.

 

 

Anonymkode: 3314b...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få deg en superbra kjæreste og vær lykkelig!

Det de trenger tips til, er hvordan du skal få ham ut av hus.

Jeg har signert på et papir for en kollega om at mannen, som ikke meldte flytting, ikke bodde der lenger. Jeg tror det var i forbindelse med dobbel barnetrygd, men det er lenge siden, så husker ikke.

Anonymkode: 1e883...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok, min eks er lite samarbeidsvillig her. Nekter å melde flytting, overlater alt rundt hussalg til meg, starter ikke med å ha barna til avtalt samvær (sier han har ikke flytta enda...), henter ikke ut sine ting. Har skaffet seg ny bolig, og tilbringer all tid der. Barna har fast bosted hos meg. Han gjør det meste for å trenere alt, og dukker opp her når som helst. 

Trenger tips til hvordan gjøre ting surt for han tilbake. Ikke noe ulovlig og sånt, men trenere tilbake. Hevne meg litt  uten at det går utover ungene.

Anonymkode: 3314b...bc7

Mulig han ikke ønsket denne løsningen og ønsker å enten være nær deg eller barna eller alle parter. Det er isåfall lite klanderverdig. 

Å hevne deg er å bevisst skape konflikt. Konflikt mellom foreldre er skadelig for barn. Delt omsorg og samvær fjerner i seg selv årsaker til konflikt og barn som voksne får det bedre. For å ikke snakke om bortfall av bidrag som også er grunn til konflikt. 

Se til land som Sverige, Danmark og Amerika som alle har en oppdatert barnelov basert på internasjonal forskning som det er enighet om og som så på RESULTATENE av barns fysiske, psykiske helse, utdanning etc. Alternativt, hør på bufdir som baserer seg på 25 år gammel NORSK kritisert forsking basert på observasjoner (se på barn leke på gulvet). 

Dere har ikke endt opp med løsningen som er best for barna. 

Anonymkode: d2917...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke hevne deg på eksen uten at det går utover ungene dine. Det er ikke mulig. Hvis han er så ille som du beskriver, er situasjonen allerede skadelig for dem. Da må du være den voksne, og sørge for at det ikke blir enda verre.

Anonymkode: b4b8a...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vis at han irriterer deg. Vær glad og fornøyd, trekke på skuldrene og le litt av han når han er dum. 

 

Anonymkode: 67660...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg egen bolig (som han ikke har nøkkel til) og få solgt det gamle så snart som  mulig. Meld inn til NAV at far har flyttet.

Anonymkode: 6ae74...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ha et godt liv og gå videre. Det er den beste hevnen.

Anonymkode: 5d8ba...684

Enig.

Anonymkode: f9eed...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Inviter til møte på familievernkontoret. 

Ja, si også at du er redd for han pga den pågående oppførselen og be om beskyttelse.

Straffeloven: Den som uberettiget skaffer seg adgang til en annens hus eller et annet sted som ikke er fritt tilgjengelig, eller som uberettiget forblir på et slikt sted, straffes med bot eller fengsel inntil 2 år.

Anonymkode: 0cf23...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare bytte lås? Eventuelt kreve at han leverer sin nøkkel til deg? Da kan du selv velge om du vil slippe han inn når han dukker opp

Anonymkode: c7d6c...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pr. i dag har barna dine to uansvarlige foreldre, Hi. Om han ikke ønsker å ta ansvar, da må du faktisk ta ansvar!

Som alle andre sier - den beste "hevnen" er å gå videre med livet ditt, skaffe deg et godt liv og ikke la deg påvirke av hans urimeligheter. Det betyr selvfølgelig ikke at du skal godta alt han gjør, men du skal rydde opp på en ordentlig måte. Vil han ikke melde flytte - meld fra til Nav at han flyttet dato xx.xx.xx og oppgi hans nye adresse og ev. navn på den som eier huset/leiligheten der han nå bor. Informer også Nav om at han ikke har barna slik avtalen er, og be om at bidrag blir beregnet etter faktisk samvær. Før en dagbok hvor du fører inn faktisk samvær, alle gangene han dropper samvær osv.

Skaff deg en advokat! Denne kan også hjelpe deg mtp. utgifter for hussalget som mannen kanskje kan belastes siden han ikke gjør noe, men trenerer prosessen.

Finn ut om du kan skifte låser i huset uten eksens godkjennelse (hvis dere fremdeles eier hus sammen er det ikke sikkert du kan gjøre det, eller at det f.eks. må varsles før du gjør det - uansett, din oppgave er å gjøre det riktig).

Få all kommunikasjon med mannen skriftlig. Om dere snakker sammen, send ham en mail eller sms etterpå og bekreft det dere ble enige om.

Og tilbake til familievernkontoret asap! Der er du veldig saklig og viser at du forsøker å løse problemene. Jo sakligere og mer ordentlig du der er i din kommunikasjon, jo tydeligere blir mannens idioti. Og du får vitner på det, og samtalene blir journalført.

Barna dine fortjener minst én forelder som er voksen og ansvarlig - vær den ene!

(Ps ... de fleste som har vært i en lignende situasjon kan sette seg inn i de hevntankene du har. Men gjør du alvor av dem vil du bare skade deg selv. Og enda verre, du vil skade barna dine langt mer, for det er de som vil lide for at foreldrene ligger i skyttergravene og skyter mot hverandre med barna mellom seg ...)

 

Anonymkode: 17e22...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2018 den 9.59, Anonym bruker skrev:

Mulig han ikke ønsket denne løsningen og ønsker å enten være nær deg eller barna eller alle parter. Det er isåfall lite klanderverdig. 

Å hevne deg er å bevisst skape konflikt. Konflikt mellom foreldre er skadelig for barn. Delt omsorg og samvær fjerner i seg selv årsaker til konflikt og barn som voksne får det bedre. For å ikke snakke om bortfall av bidrag som også er grunn til konflikt. 

Se til land som Sverige, Danmark og Amerika som alle har en oppdatert barnelov basert på internasjonal forskning som det er enighet om og som så på RESULTATENE av barns fysiske, psykiske helse, utdanning etc. Alternativt, hør på bufdir som baserer seg på 25 år gammel NORSK kritisert forsking basert på observasjoner (se på barn leke på gulvet). 

Dere har ikke endt opp med løsningen som er best for barna. 

Anonymkode: d2917...219

Har jo avtalt samvær 50/50. Men når han ikke starter med sin del av samværet, da blir jeg oppgitt....

Anonymkode: 3314b...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...