Gå til innhold

Kan jeg være gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har slitt mye med kvalme, ryggsmerter, sensitiv nese (reagerer på lukt og nyser ofte), magesmærter, løs mage (diare opp til flere ganger om dagen), er på dobesøk for å tisse flere ganger, hodepine, svimmelhet og tåkesyn. Har ikke slitt med ømme bryste, men brystvortene er ømme av og til. Jeg har ofte lyst på mat, men har ikke matlyst. Andre ganger spiser jeg mye, (som jeg ikke spiste før. F.eks. vaniljesaus.) Klarer ikke slutte tenke på mat. Gulper hver morgen uten å kaste opp på en normal måte. Gulper opp til flere ganger om dagen. Jeg har hatt små blødninger som varte knapt noen timer av og til de siste ukene. Har hat uvanlig mye utfold. Det lukter sterkt.

Jeg går på ppillen loette.

Lurer på om jeg kan være gravid? Er livredd for å ta en test. Er usikker på hva jeg skal gjøre om det er slik at jeg er gravid. Jeg er ikke i et fast forhold, men vet hvem som er faren (han er den eneste jeg har vert med de siste 6 måntene) om det er slik at jeg er gravid. Har snakket med han om det og han støtter meg uansett hva det er. Er også redd for å bli skuffet om jeg ikke er gravid. Burde jeg ta en test eller burde jeg vente til neste mens og se hva som skjer?

Er jeg det tipper jeg rundt uke 3-5 om jeg skulle vere gravid.

Anonymkode: fa4b5...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har foresten også søvnproblemer. Er sliten og trøtt hele tiden og sliter med å sovne. Når jeg først sovner sover jeg lengere enn normalt. Opp til 10-12 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke sagt at det er typiske graviditetssymptomer, og hvis det har pågått i flere uker, og du er maks 5 uker på vei, er det vel lite sannsynlig at det er graviditetssymptomer. Hvis du er såpass dårlig synes jeg du burde ta en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først tatt en graviditetstest for å eventuelt bekrefte eller utelukke en graviditet, og så ville jeg tatt kontakt med lege. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...