Gå til innhold

Ble tynn etter at jeg fikk barn. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått gradvis ned i vekt og ligger nå på grensen til å være undervektig. Spydde en del i begge graviditeten og var veldig dårlig. Matlysten har ikke vært helt på plass etterpå. Var tilbake i samme vekt som før graviditet en ukes tid etter fødsel. Minste er nå 1.5 år og vekten har gradvis gått nedover. Dagene flyr avgårde og jeg tar meg i å ha spist lite gjennom dagene.. plutselig er det gått for mange timer siden sist. Hektisk på jobb og hektisk hjemme. Så nå er det fullt fokus på god og regelmessig ernæring. Skjerpings!

Flere som er blitt tynne etter fødsel? Glemmer å spise? Tar meg selv i å være bekymret for alvorlig sykdom, men når jeg ser på næringsinntaket så må det være der det ligger.

Anonymkode: 7a1b3...f45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk ned all graviditets vekten under en uke etter fødsel jeg og. 

Noen mister mye vekt pga amming, andre mister hår. Jeg glemmer fortsatt å spise på dagen. Men jeg spiser på natta, skikkelig uvane så den har holdt meg på normalvekt. 

Hadde det ikke vært for nattmaten så ville jeg nok mista mye av min vanlige vekt og. 

Ta noen tilskudd i tillegg til god og sunn mat. Hvis du ammer så må du huske på at det meste går over til barnet.

Anonymkode: 20b19...7bd

Skrevet

Ja jeg ammet frem til for et par måneder siden. Så det tok nok på. Godt å høre at det er flere i samme båt :)

Skrevet

Aldri spist så mye dritt som jeg gjorde etter fødselen og nå er jeg feitere enn noen sinne👍

Anonymkode: 5930c...07a

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri spist så mye dritt som jeg gjorde etter fødselen og nå er jeg feitere enn noen sinne👍

Jeg vil gjerne ha litt av det fettet ditt😂

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil gjerne ha litt av det fettet ditt😂

Har 15 kg som doneres bort til første som kan hente 👍

Skrevet

Har blitt tynnere for hvert barn :) Fikk nr 2 for et år siden, og er nå en str 34/36 (var 38-40 før første barnet for 6år siden)

Glemmer å spise, er aktiv med barnet i skog og mark og vips så er 20kg vekk hver gang. Denne gangen fikk jeg tilogmed lavt stoffskifte etter fødsel -men raste ned i velt fordet.

Fyser mye på kvikk lunch, og spiser 2-3 stk hver dag. Så fryktelig sunn er jeg ikke.

Erfarer at det pleier å bedre seg når barna er sånn 2-3år, og man får livet litt tilbake. Før det er det mye stress, også kalt «småbarnstiden». Og da er det naturlig å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 6d12e...e27

Skrevet

Jeg var også på mitt tynneste da barna var små. Gikk vel ned over 10 kg (og var normal i utgangspunktet). Nå 12 år etter at eldste ble født, så er jeg fremdeles tynnere enn jeg var før jeg fikk barn, men noen kilo har kommet tilbake😊

Anonymkode: eb4e0...0e4

Skrevet

Før første svangerskap var jeg undervektig. Etter fødsel var jeg litt lubben i et par år før jeg havnet på undervektig igjen. Etter nr 2 gikk det ei uke, så var det ut av mammaklær og på med de vanlig klærne igjen. Nr 3 sliter jeg enda med å gå ned i vekt etter og minstemann er snart 8 år. Jeg er normalvektig, men ikke i nærheten av så tynn som før. Bruker nå 36/38, brukte 32 før nr en og 34 etter nr to.

Anonymkode: 21522...ccc

Skrevet

Jeg spiser ENORME mengder sukker/sjokolade/søtt når jeg ammer, men legger ikke på meg. Går heller ned noe i vekt. 

Jeg har nok ca 6-8 kg for mye på kroppen til vanlig, men ut fra matinntaket mitt så burde jeg vært smellfeit. Jeg har egentlig bare ett langt måltid (fra jeg står opp til jeg legger meg), men er allikevel stabil i vekta.  

Skrevet
13 timer siden, LME1001 skrev:

Jeg spiser ENORME mengder sukker/sjokolade/søtt når jeg ammer, men legger ikke på meg. Går heller ned noe i vekt. 

Jeg har nok ca 6-8 kg for mye på kroppen til vanlig, men ut fra matinntaket mitt så burde jeg vært smellfeit. Jeg har egentlig bare ett langt måltid (fra jeg står opp til jeg legger meg), men er allikevel stabil i vekta.  

Hahaha, herlig :D ♥ 

Anonymkode: 0c96e...ae3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...